اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
33 سال پیش در چنین روزی

ترویج معنویت وظیفه حکومت و دولت است

امام خمینی: حکومت اسلام باید اقامۀ عدل بکند، در عین حالی که معنویات را تصحیح می‏کند و ترویج می‏کند. ما باید دولت اسلامی‏را، همۀ مردم، همۀ انسان‏ها دولت اسلامی‏را تقویت کنند تا بتواند اقامه عدل بکند.

ترویج معنویت وظیفه حکومت و دولت است

رخدادهای21 تیر 62

چکیده :

  • امام خمینی : دسته بندی ها را بردارید و در این موجی که که الان ملت را به پیش می برد خودتان را وارد کنید و بر خلاف این موج حرکت نکنید که دست و پایتان خواهد شکست.

 

  • آیت الله خامنه ای  رئیس جمهور در نماز عید فطر : هر فریادی که در میان ملت ها کدورت و اختلاف ایجاد کند فریاد شیطان است.

 

  • رئیس جمهور طی مراسمی اولین کلنگ احداث ساختمان مصلی تهران را بر زمین زد.

 

  • آیت الله خامنه ای در دیدار با سفرای کشورهای اسلامی : به اعتقاد ما مبارزه با اسرائیل بدون مبارزه با آمریکا ممکن نیست.

 

  • در حمله به مسجد واشنگتن پلیس آمریکا 60 تن از نمازگزاران عید فطر را بازداشت کرد.

 

اسلام برای هدایت معنوی مردم و اقامه عدل آمده است

امام خمینی در دیدار با مسئولان کشور به مناسبت عید سعید فطر فرمودند :حکومت اسلام باید اقامۀ عدل بکند، در عین حالی که معنویات را تصحیح می‏کند و ترویج می‏کند. ما باید دولت اسلامی‏را، همۀ مردم، همۀ انسان‏ها دولت اسلامی‏را تقویت کنند تا بتواند اقامه عدل بکند.

امام امت ادامه دادند : اسلام برای این دو جهت آمده است و ما تابع اسلامیم، و باید این دوجهت را حفظ کنیم. مقررات اسلامی‏را به حداعلای خودش، که اگر مقررات اسلامی‏به حد اعلای خودش حفظ بشود، این دو مقصد که مقصد همۀ انبیا است تحقق پیدا می‏کند، مقصد روحانیت مردم و مقصد اقامه عدل در بین جامعه. و باید از آن کسی که در رأس واقع هست تا آن اشخاصی که قوای ثلاثه را تشکیل می‏دهند، و چه آن اشخاصی که در خارج از اینها هستند لکن تعهد به اسلام دارند، باید اینها همه با هم این بار را بردارند، اختلاف بین شان نباید باشد. مقصد واحد است و همه باید در این مقصد واحد شرکت کنند.

پای نفس در کار است یا خدا در کار است؟

رهبر انقلاب افزودند: از چیزهایی که انسان مبتلا به آن هست این شیطنت‏های باطنی که انسان به آن مبتلا هست این است که، دلش می‏خواهد خودش متصدی امر باشد. جریان امر اگر به دست دیگری بهتر واقع بشود، این ناراحت است، می‏گوید من خوب است باشم. این از شیطنت‏های باطنی انسان است. انسان به صورت مقدس مآبی طرحش می‏کند، من می‏خواهم به این ثواب برسم. اگر حساب کند پیش خودش که همان ثواب را، بالاترش را به شما می‏دهند، و شما کمک کنید به این کسی که متصدی است و از شما بهتر می‏تواند، راضی نمی‏شوید. مسئله این نیست که ثواب می‏خواهم، مسئله این است که دنیا می‏خواهم. اختلاف اگر بین افراد پیدا می‏شود، جستجو کنند در باطن ذات خودشان ببینند که مسئله، مسئلۀ مصلحت اسلام و مصلحت مسلمین است یا مسئله، مسئلۀ مصلحت خودش هست؟ پای نفس در کار است یا خدا در کار است؟

امام ادامه دادند : اگر این حکومت اسلامی‏دست مثلاً یک دسته دیگری بود می‏گفتند خیلی خوب است، حالا که نیست دست آنها می‏گویند خیلی بد است. اگر این قوۀ قضایی که این قدر خدمت کرده است، دست یک دسته دیگری بود می‏گفتند خیلی ما خدمت کردیم، حالا که دست آنها نیست می‏گویند این قوه قضایی نیست، این ظلم است، نه عدل. این برای همان است که باطن ذات انسان تهذیب نشده که عدل را برای عدل بخواهد، نه برای خود. و ما اگر عدل هم بخواهیم، برای خودمان می‏خواهیم خودمان را نباید بازی بدهیم.

امام خمینی افزودند : اگر خدای نخواسته، ماهواهای نفسانی مان اسباب این بشود که گله‏ها به شکایت‏ها، شکایت‏ها به مخالفت‏ها برسد، آن روزی است که عزای همۀ کشور را باید بگیریم و گناهش گردن ماست که نفسانیت خودمان را زیر پا نگذاشتیم. همه با هم باشید، همۀ دنیا بر خلاف شما هستند الا بسیار کم. اگر همۀ شما با هم نباشید و از باطن بپوسید، شک نکنید که بعد از چندی همان مسائل سابق به یک صورت بدتری پیش خواهد آمد؛ همان اسلام شاهنشاهی دوباره برمی‏گردد

امام خمینی: این دسته بندی‏ها را برای خاطر خدا اگر مسلمید و برای خاطر کشورتان اگر ملی هستید، بردارید 

امام امت در پایان فرمودند :این دسته بندی‏ها را برای خاطر خدا اگر مسلمید و برای خاطر کشورتان اگر ملی هستید، این دسته بندی‏ها را بردارید و در این موجی که الآن این ملت را به پیش دارد می‏برد، در این موج خودتان را وارد کنید، و برخلاف این موج حرکت نکنید که دست و پایتان خواهد شکست.بخواهید عزیز باشید، بخواهید زیردست نباشید، بخواهید یک امریکایی نیاید به شما حکومتکند و بخواهید عزت خودتان را و اسلام را حفظ کنید، باید یک مقدار از آن زحمت‏هایی که پیغمبر اسلام تحمل کرد شما هم تحمل کنید. (1)

آیت الله خامنه ای : در مقابل محتکران با قاطعیت علوی برخورد خواهیم کرد

نماز عید سعید فطر با شکوه تمام و با حضور گسترده و کم نظیر امت حزب الله در مصلای بزرگ تهران به امامت آیت الله خامنه ای برگزار شد.

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور درخطبه های نماز عید سعید فطر گفت :هر فریادی و هر نغمه ای که میان ملتها،میان این برادران عزیز مسلمان همدل و همرزم اختلاف و کدورت ایجاد کند آن فریاد از شیطان است.اختلاف از جنود شیطان است و اتحاد از جنود  رحمان است.

رئیس جمهور افزود :من خواهش می کنم از همه شما برادران و خواهران و از همه ملت ایران که اگر از یکدیگر کسانی کدورت و گله های  شخصی دارند ببخشند. ن خود به عنوان برادر شما و بعنوان یکی از افراد این ملت همه کسانی  را که نسبت به آنها کدورت شخصی دارم میبخشم همه کسانی را که فکر می کنند من باید آنها را ببخشم چون از من غیبتی کردند و حرفی زدند بنده آنها را بخشیدم شما هم ببخشید.

رئیس جمهور در خطبه دوم نماز عید سعید فطر نیز با هشدار به محتکران گفت :من به شما برادران و خواهران بگویم که دولت جمهوری اسلامی ایران و قوه  قضائیه متفقا و توامان در مقابل این خونخواران و این ظالمان با قاطعیت  علوی وارد میدان عمل خواهد شد.

آیت الله خامنه ای  ادمه داد : ما در مسایل داخلی فقط یک چیز را می شناسیم و آن احساس تکلیف و وظیفه شرعی است  است و ملاحظه این قشر یا آن قشر را نخواهیم کرد. فقط ملاحظه تکلیف الهی را خواهیم کرد.

گفتنی است قبل از برگزاری نماز پرشکوه عید فطر رئیس جمهور طی مراسمی اولین کلنگ احداث ساختمان مصلی تهران را بر زمین زد.همچنین اعلام شد که امام امت مبلغ 10 میلیون ریال برای ساختمان مصلی تهران هدیه کردند.(2)

آیت الله خامنه ای : نفوذ آمریکا خطر جدی در منطقه است

به مناسبت عید سعید فطر 18 تن از سفرای کشورهای اسلامی مقیم تهران با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور  دیدار کردند.

رئیس جمهور در این مراسم گفت : ما از آغاز تا کنون برای وحدت کشورهای اسلامی هشدار داده ایم و این یک شعار نیست بلکه یک دعوت واقعی است.ما هرگونه اختلافی را با کشورهای اسلامی و بهانه استعماری شیعه و سنی را قویا نفی می کنیم. رئیس جمهور ادامه داد: بنابر این ما فکر می کنیم شرط اصلی وحدت و بازگشت به خویشتن اسلامی خارج شدن از مرز سلطه اقتصادی و سیاسی بیگانگان خصوصا آمریکا می باشد.

آیت الله خامنه ای ادامه داد : امروز در میان بیگانگانی که به نحوی در کشورهای اسلامی نفوذ دارند خطرناکتر از همه آمریکا است و آمریکا به معنای واقعی کلمه در منطقه خطر مهمی را تشکیل می دهد و به اعتقاد ما مبارزه با اسرائیل بدون مبارزه با آمریکا امکان پذیر نیست.(3)

یورش پلیس واشنگتن به نمازگزاران عید فطر

پلیس فاشیست واشنگتن به مراسم نماز عید سعید فطر مسلمانان این شهر در مسجد واشنگتن حمله کرد و ضمن ضرب و شتم نمازگزاران امام جمعه و برخی از مسلمانان نمازگذار را دستگیر کرد.

بر اساس این گزارش پلیس مزدور مسلحانه به داخل مسجد هجوم برد و با برهم زدن مراسم نماز ضمن دستگیری شیخ محمد الماصی امام جمعه و برخی دیگر از مسلمانان سایرین را با خشونت تمام و با ضرب و شتم از مسجد بیرون کرد در میان مجروحان چندین زن و کودک نیز وجود دارد. بر اساس این گزارش تعداد بازداشت شدگان مراسم نماز عید فطر 60 نفر است و این عده در یکی از بیدادگاه های واشنگتن در انتظار محاکمه به سر می برند.(4)

پی نوشت:

1. اطلاعات ،22تیر 62،ص3
2. اطلاعات،22تیر 62،ص14
3. اطلاعات،22 تیر 62،ص2
4. جمهوری اسلامی،22 تیر 62،ص3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول