اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

رفسنجانی: ما از غرب و ارتجاع عرب انتقام می‌گیرم

هاشمی رفسنجانی: اگر ما بخواهیم کار شما را مثل خود شما انجام دهیم روزگار شما را سیاه می کنیم ولی ما تروریست نیستیم. ما با شیوه هایی غیر از تروریسم از آمریکا، فرانسه و ارتجاع عرب انتقام خواهیم گرفت.

رفسنجانی: ما از غرب و ارتجاع عرب انتقام می‌گیرم

رخدادهای17 تیر 62

چکیده :

  • میلیون ها نفر در سراسر کشورروز جهانی قدس را گرامی داشتند.

 

  • آیت الله هاشمی رفسنجانی  در خطبه های نماز جمعه تهران: ما با شیوه هایی غیر از تروریسم از آمریکا، فرانسه و ارتجاع عرب انتقام خواهیم گرفت.

 

  • آیت الله مشکینی در خطبه های نماز جمعه قم : تنها حرکت یک میلیارد مسلمان است که می تواند اسرائیل را نابود کند.

 

  • نخست وزیر در جمع مردم نمازگزار شیراز : ما دست آمریکا،فرانسه ،غرب و همه قدرت های استکباری را در منطقه خواهیم شکست.

 

  • صهیونیست ها تظاهرات گسترده مردم فلسطین را در روز قدس به گلوله بستند.

 

حضور میلیونی مردم ایران در تظاهرات روز قدس

به مناسبت روز جهانی قدس مصادف با اخرین جمعه ماه مبارک رمضان مردم حزب الله در سراسر کشورمان طی آئین های باشکوهی اقدام به راهپیمایی کردند و از محل های تعیین شده بسوی میعادگاههای نماز جمعه شتافتند راهپیمایان با شعارها و فریادهای خشمگینانه خود تنفر و انزجار شدید خود را از صهیونیسم جهانی بالاخص اشغالگران قدس عزیز اعلام داشتند و برای آزادی آن از چنگال غاصبین مسلمین جهان را دعوت به وحدت نمودند.(1)

هاشمی : ما از غرب و ارتجاع عرب انتقام خواهیم گرفت

آیت الله هاشمی رفسنجایی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران که مصادف شده بود با روز جهانی قدس گفت :هیچ چیز به اندازه حادثه فلسطین نمی تواند روشنگر شیطنت و رذالت و خوی استکباری دنیای غرب و خوی ریاکاری و دو رنگی دنیای شرق باشد.

وی افزود : امروز ایران در منطقه عظیم ترین قدرت می تواند باشد که در کنار مردم فلسطین قرار گرفته است و می بینیم که چه ابزاری به کار می گیرند و چه جور هم این جریان ها دست اندر کار شده اند و همه آن کسانی که دارند در فلسطین خیانت می کنند به باند مبارزه با ایران پیوسته اند

رئیس مجلس درباره حادثه هواپیما ربایی نیز گفت :الان فرانسه ،آمریکا،کویت،عربستان و عراق همه هواپیما ربا شده اند دروغ می گویند که نمی دانستیم بخدا دروغ می گویند.ما به فرانسه اخطار کردیم که که این هواپیما را راه ندهد فرانسه می گوید ما به ادله انسانی راه دادیم شما انسانید؟ آمریکا، فرانسه،کویت، عربستان، شما از این به بعد چطور می خواهید با تروریسم مبارزه کنید. فردا اگر هواپیماهای شما را برداشتند بردند باز می نویسید مبارزه با تروریسم ، هواپیما ربایی، دزدی هوایی. اگر بنا باشد به این کارها دست بزنیم ماها بیشتر از شما نیرومندیم اگر ما به خواهیم کار شما را مثل خود شما انجام دهیم روزگار شما را سیاه می کنیم ولی ما تروریست نیستیم. ما با شیوه هایی غیر از تروریسم از آمریکا، فرانسه و ارتجاع عرب انتقام خواهیم گرفت.(2)

آیت الله مشکینی: حرکت های سیاسی قدس را آزاد نمی کند

آیت الله مشکینی امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه این شهر که مصادف شده بود با روز جهانی قدس با اشاره به نقش بی ثمر دولت های مرتجع عرب برای آزادی فلسطین گفت : در طول مبارزات ملت فلسطین برای آزادی سرزمینشان کدام دولت توانست قدمی برای این ملت محروم بردارد.

 وی تاکید کرد : تنها حرکت یک میلیارد مسلمان است که می تواند اسرائیل را نابود کند نه حرکت های سیاسی دولت های دست نشانده آمریکای جهانخوار.(3)

موسوی : ما دست ابرقدرت ها را در منطقه خواهیم شکست

مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر که به شیراز سفر کرده بود قبل از خطبه های نماز جمعه این شهر گفت : اگر ما در جهان یک کینه وزی عمیقی نسبت به انقلاب اسلامی را مشاهده می کنیم بخاطر خطری است که از انقلاب اسلامی ما برای هستی استکبار جهانی وجود دارد این خطر لرزاننده کاملا عینی  ابعاد آن مشهود است.

وی افزود :فرانسه غرب و آمریکا خطر انقلاب اسلامی را برای خود بسیار جدی تلقی می کنند و باید هم تلقی کنند زیرا ما دست این قدرت های استکباری را در منطقه خواهیم شکست.

نخست وزیر اضافه کرد: اگر این قدرت ها فکر کرده اند که فشارها به منظور تحمیل صلح ننگینی که متکی بر حفظ منافع آمریکا و قدرت های غربی در منطقه باشد و حمایت از منافقین آدمکش و هجوم تبلیغاتی می تواند خللی در جامعه ما ایجاد کند اشتباه کرده اند زیرا انقلاب اسلامی  امت شهید پرور ما تن به سازش نمی دهند و و آرمان های خود را فراموش نمی کنند. ما که به اصطلاح امام امت پا روی آمریکا گذاشته ایم این سیاست را در تمام منطقه ادامه خوهیم داد.(4)

یورش صهیونیست ها به تظاهرات روز جهانی قدس

پلیس رژیم اشغالگر قدس مراسم گرامیداشت روز جهانی قدس در مسجدالقصی را به خاک و خون کشید و به مقابله با تظاهرکنندگان روزه دار فلسطینی پرداخت.

بر پایه این گزارش پلیس رژیم صهیونیستی برای متفرق ساختن تظاهرکنندگان با گاز اشک آور و شلیک سلاح گرم به مقابله با آنها پرداخت که در این میان تعدادی از شرکت کنندگان مورد هدف واقع شدند. در همین حال رسانه های گروهی صهیونیستی و امپریالیستی تا کنون هیچ گزارشی در مورد تعداد شهدا و مجروحین تظاهرات خونین روز قدس در بیت المقدس منتشر نکرده اند. اما بر اساس گزارش ها در این تظاهرات ده ها  فلسطینی و جند سرباز صهیونیستی زخمی شدند و 43 فلسطینی نیز دستگیر شدند.از سوی دیگر گزارش شده است که شهردار الخلیل نیز از کار برکنار شده و در این شهر مقرارت منع آمد و شد برقرار شده است.گفتنی است روز جهانی قدس در سایر کشورها نیز گرامی داشته شد و مسلمانان  ضمن انجام تظاهرات و برگزاری مراسم بزرگداشت به افشای جنایات رژیم صهیونیستی پرداختند.(5)

پی نوشت:

1. جمهوری اسلامی،18 تیر62،ص4
2. اطلاعات،18 تیر62،ص14
3. جمهوری اسلامی،18 تیر 62،ص4
4. اطلاعات،18 تیر 62 ،ص2
5. اطلاعات ،18 تیر 62،ص16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول