اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

گرانی آخرین امید ضد انقلاب است

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی: امید ما این است که توجه بیشتری از طرف دولت و مجلس و مردم جهادگرمان به حل مشکل گرانی و توزیع ناعادلانه کالا بشود که این مشکل که آخرین امید ضد انقلاب است حل بشود.

گرانی آخرین امید ضد انقلاب است

رخدادهای20   تیر 62

چکیده :

  • آیت الله هاشمی رفسنجانی: مشکل گرانی و توزیع ناعادلانه کالا آخرین امید ضد انقلاب است که امید است با توجه دولت و ملت حل شود.

 

  • سرهنگ صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش : بزودی یک پاکسازی  عمومی در منطقه کرد نشین شمال غرب و غرب کشور انجام می شود.

 

  • اخطار شدید دادستانی انقلاب امور صنفی به محتکران: دست از اعمال ننگین و ضد انقلابی خود بردارید

 

  • وزیر ارشاد اعضای جدید شورای مدیریت حج را تعیین کرد.

 

  • در تلگرافی به ریگان صدام خواهان توسع روابط با آمریکا شد.

 

هاشمی : گرانی و بی عدالتی آخرین امید ضد انقلاب است

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر گفت:در داخل کشور امید ما این است که توجه بیشتری از طرف دولت و مجلس و مردم جهادگرمان به حل مشکل گرانی و توزیع ناعادلانه کالا بشود که این مشکل که آخرین امید ضد انقلاب است حل بشود.

وی افزود : در آستانه ورود به چهارمین سال کودتای شکست خورده نوژه خوشحالیم که می‌بینیم ضد انقلاب و اربابانشان به کلی مأیوس شده‌اند. از تمام حرکتهایی که طرح‌ریزی کرده بودند مأیوسانه فقط پناه به فرار برده‌اند آن هم فرار با هواپیما که این آخرین حربه هم با بیرون رفتن و فرار کردن شیاطینی که کاشته بودند در این منطقه و این کشور برای استفاده از آنها در موقع مناسب و تنها راه‌شان امروز نجات این نوکرانشان است و ان‌شاءالله این آخرین پدیده حرکات ضد انقلاب هم بخوبی از سر ملت ما رفع می‌شود و خوشبختانه آنها با خیال خودشان می‌خواهند با فرار با هواپیما به ما ضربه بزنند که متقابلا با این فرار لکه سیاه وابستگی به خودشان و فامیلشان را در دنیا مجسم می‌کنند. چون رفتن از کشور ما به هر نوع آزاد است و کسیکه به این شکل می‌رود یک نشانی بعنوان وابستگی و نوکر صفتی و اجرای دستور بی‌محتوا و بی‌اثر ضد انقلاب است. (1)

هاشمی رئیس مجلس ماند

آیت الله هاشمی رفسنجانی برای چهارمین سال پیاپی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی با 165 رای  انتخاب شد. بر اساس این گزارش آقای محمد یزدی با 114 رأی نایب رئیس اول و آقای خوئینی‌ها نیز  با 84 رأی نایب رئیس دوم انتخاب شدند. آقایان کتیرائی با 140 رأی، آقای بشارتی با 110 رأی ، آقای سیدزاده با 72 رأی نیز به عنوان کارپرداز انتخاب شدند.(2)

صیاد شیرازی : بزودی ریشه ضد انقلاب در منطقه کنده می شود

سرهنگ صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش که به منظور معرفی فرمانده جدید پادگان مهندسی بروجرد ارتش به این شهر سفر کرده بود طی یک مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران گفت :  رزمندگان اسلام بزودی در یک پاکسازی عمومی  که در منطقه کردستان انجام خواهد شد ریشه ضد انقلاب را کنده و ملت مظلوم کردستان و آذربایجان را را زیر برکات ونعمات جمهوری اسلامی ببرند.

 فرمانده نیروی زمینی همچنین در رابطه با پنج مرحله از عملیات انجام گرفته والفجر و علت متوقف شدن آن اظهار داشت : عملیات والفجر یک مقدار نارسایی ها و مشکلات نظامی داشت و در طول مدتی که به ظاهر تاخیر داشتیم فرصتی بود که به بازسازی و از بین  بردن این نارسایی ها بپردازیم و کلا عملیات  والفجر ادامه خواهد داشت تا به حقوق حقه خودمان در این نبرد دست پیدا بکنیم.

سرهنگ صیاد شیرازی همچنین درباره پیروزی های اخیر رزمندگان اسلام در در جبهه شرهانی اظهار داشت : دشمن 11 تک در منطقه شرهانی نمود که که در تمام تک ها کاملا سرکوب شده و کشته های بسیار بهمراه غنایم زیاد عاید ما شد که حالصل تک های آنان می باشد.(3)

هشدار شدید دادسرای انقلاب به محتکران

دادسرای انقلاب اسلامی امور صنفی تهران با صدور اطلاعیه ای به محتکرین و گران فروشان اخطار کرد که دست از اعمال ننگین و ضد انقلابی خود بردارند.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است :دادستانی انقلاب اسلامی ویژه امور صنفی تهران به این ظالمان از خدا بی خبر که ناجوانمردانه در این برهه از زمان با احتکار و گران فروشی به خیال خام خود تیشه به ریشه انقلاب می زنند و اذهان مردم را از مسئله اصلی یعنی جنگ به انحراف کشانده و کم کم گرانی و احتکار را به عنوان مسئله مهم و بحران اجتماعی مطرح می کنند هشدار می دهد که به خود آیند و دست از این اعمال ننگین و  ضد انقلابی بردارند در غیر این صورت دادستانی انقلاب این تروریست های اقتصادی را هماند منافقین امریکایی  به سزای اعامالشان خواهد رساند.(4)

انتصاب اعضای جدید شورای مدیریت حج

حجت الاسلام سید محمد خاتمی وزیر ارشاد اسلامی طی احکامی شورای جدید مدیریت حج را منصوب کرد.

اعضای شورای جدید حج که با حکم وزیر ارشاد انتخاب شده اند عبارتند از حجت السلام غیوری سرپرست دفتر تبلیغات حج، ابراهیم اصغر زاده معاون امور بین الملل وزارت ارشاد اسلامی و علی محمد یزدی سه تن از افراد بالا به اتفاق ابولفضل توکلی بینا سرپرست سازمان حج  و زیارت و حاج جواد مقصودی شورای پنج نفری مدیریت حج را تشکیل میدهند.(5)

صدام خواستار توسعه روابط با آمریکا شد

صدام حسین رئیس رژیم بعثی صهیونیستی عراق که زمانی خود را در زمره کشورهای جبهه امتناع جا زده بود صریحا اعلام داشت که مایل است مناسباتش با آمریکا توسعه یابد.صدام طی تلگراف تبریکی که به مناسبت سالروز استقلال آمریکا برای ریگان ارسال داشته  گفته است فرصت را غنیمت شمرده تاکید می کنم که مایلم روابط دو کشور توسعه یابد.

صدام در پیام تبریکش برای ریگان در نهایت بی شرمی ایران را متجاوز معرفی کرده و گفته است «علی رغم تجاوز گسترده رژیم ایران در سه سال گذشته سیاست صلح طلبی عراق همچنان لایتغیر و روشن باقی مانده است»!!؟(6)

پی نوشت:

1. اطلاعات،20 تیر 62 ، 15
2. اطلاعات،20 تیر 62 ، 15
3. اطلاعات،20 تیر 62 ،ص 3
4. اطلاعات ،20 تیر 62 ،ص 15
5. کیهان،20 تیر 62 ،ص2
6. اطلاعات،20 تیر 62 ،ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول