اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد:

عزم جدی برای پاکسازی یزد از کودکان خیابانی لازم است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد با اشاره به ضرورت ساماندهی کودکان خیابانی و متکدیان گفت: عزم جدی برای پاکسازی استان از کودکان خیابانی لازم است.

عزم جدی برای پاکسازی یزد از کودکان خیابانی لازم است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مجید جوادیان ظهر امروز در سومین نشست ستاد ساماندهی کودکان کار و متکدیان اظهار داشت: متکدیان و کودکان خیابانی از آسیب‌های جدی است که متوجه استان شده و باید با برنامه‌ریزی مناسب، چهره استان را از این آسیب پاک کنیم.

وی ادامه داد: مکاتبات زیادی در این زمینه با نهادها و دستگاه‌های عامل در استان صورت گرفته و خوشبختانه به طور جد پیگیر این موضوع هستیم.

این مسئول اضافه کرد: همکاری و همراهی دستگاه‌ها در این موضوع روشن است و تعامل خوبی برقرار شده اما عزم جدی برای پاکسازی استان از کودکان خیابانی لازم است.

وی بیان داشت: اطلاع‌رسانی در این زمینه لازم است و باید فرهنگ‌سازی شود تا مردم نیز مطلع باشند که چه اقدامی را انجام دهند.

جوادیان افزود: خوشبختانه رسانه‌ها نیز در این زمینه ورود کرده و برای ساماندهی به این وضعیت و پاکسازی شهر از وجود کودکان کار و متکدیان همراه شده‌اند.

وی ادامه داد: جلسات فرعی نیز خارج از نشست کمیته ساماندهی با برخی دستگاه‌ها از جمله شهرداری و بهزیستی برگزار شده و طرح‌هایی ارائه شده که باید مدون شود تا هرچه سریعتر اجرایی شود.

این مسئول اضافه کرد: محور فعالیت‌های بهزیستی ساماندهی کودکان کار است و شهرداری نیز در زمینه متکدیان ورود دارد که باید نسبت به کنترل و رفع این آسیب‌ها اقدام جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید رویه‌ای در پیش گرفت تا این آسیب به طور کلی رفع شده و ورودی آن به سطح شهر کاهش داشته باشد گفت: این موضوع باید در اسناد بالادستی استان دیده شود به ویژه که در برنامه ششم توسعه می‌تواند طرح‌های خوبی را برای جلوگیری و پیشگیری از گسترش این آسیب داشت.

جوادیان تصریح کرد: ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی را نمی‌توان بر عهده یک دستگاه و نهاد خاصی گذاشت و نیاز به یک اراده جمعی دارد.

وی افزود: تمامی ادارات و نهادهای ذیربط باید در راستای جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی تعامل و همکاری لازم را داشته باشند تا قدمی برای رفع این معضل در جامعه برداشته شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد ادامه داد: آیین‌نامه اجرایی خوبی در این زمینه برای ساماندهی کودکان خیابانی و متکدیان و سایر آسیب‌ها وجود دارد که بر همین اساس همه دستگاه‌های مرتبط موظف هستند نسبت به شناسایی و جذب و پذیرش این کودکان اقدام کنند.

وی یادآور شد: البته باید بعد از انجام اقدامات توانمندسازی، آن‌ها به آغوش خانواده‌های خود بازگردند و در صورت نبود خانواده، حمایت‌ها ادامه یابد.

به گزارش فارس، در ادامه این جلسه مدیر کل امور اجتماعی استانداری و سایر اعضای جلسه به ارائه گزارشی از روند برخورد با متکدیان و کودکان خیابانی در سطح استان و نحوه جمع‌آوری آنان و همچنین ساماندهی کودکان کار و خیابانی پرداختند.

انتهای پیام/2464/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول