اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان خبر داد

پذیرش 232 کودک کار و خیابانی در سازمان بهزیستی همدان

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان گفت: در 9 ماهه امسال 232 کودک کار و خیابانی در سازمان بهزیستی پذیرش شده است.

پذیرش 232 کودک کار و خیابانی در سازمان بهزیستی همدان

جمشید شیران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص تعداد پذیرش و ارائه خدمات به کودکان کار و خیابانی در 9 ماهه سال جاری در سازمان بهزیستی اظهار کرد: امسال 232 کودک کار و خیابانی توسط بهزیستی در استان همدان پذیرش شده‌اند که از این تعداد 225 کودک پسر و هفت کودک دختر بودند.

وی در خصوص نحوه ارائه خدمات به این کودکان افزود: از مجموع 232 کودک کار، 217 کودک پسر و هفت کودک دختر به خانواده‌‌هایشان تحویل داده شده و هشت کودک نیز در مراکز شبانه‎روزی «کودک و خانواده» پذیرش شده‌اند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان همدان با اشاره به سنین کودکان کار و خیابانی پذیرفته شده در این سازمان گفت: تاکنون تعداد پذیرش کودکان کمتر از شش سال 10 پسر، شش تا 11 سال 71 پسر و سه دختر، 12 تا 14 سال 66 پسر و دو دختر و سنین 15 تا 18 سال 78 پسر و دو دختر بوده است.

وی با اشاره به آمار پذیرش کودکان کار و خیابانی در سال گذشته گفت: در سال 93 برای 215 کودک از سوی سازمان بهزیستی خدمات ارائه شده که از این تعداد 147 کودک به خانواده آنها تحویل داده شده، دو کودک در مراکز شبانه‎روزی پذیرش و 66 مورد نیز وارد خانواده‌های دیگر همچون اقوام و آشنایان خود شده‌اند.

شیران تصریح کرد: امسال تاکنون هفت دختر خیابانی توسط بهزیستی مورد پذیرش قرار گرفته است در حالی که در سال 93 هیچ کودک دختری توسط اورژانس اجتماعی پذیرش نشده بود.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان اورژانس اجتماعی همدان در حال تحقیق و بررسی علل و عوامل رشد کودکان خیابانی و کار، به خصوص دختران هستند به طوری که امسال شهر همدان بیشترین آمار را در این خصوص در استان به خود اختصاص داده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان در خصوص هدف و اقدامات این سازمان در ارتباط با کودکان کار و خیابانی اظهار کرد: هدف اصلی خدمات بهزیستی به این کودکان کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و رعایت حقوق کودکان کار است.

وی با بیان اینکه براساس تحقیقات انجام شده بیش از 90 درصد از کودکان کار دارای خانواده هستند، گفت: معمولاً سرپرست کودکان کار بدسرپرست هستند و یا توانایی کار و امرار معاش زندگی خود را ندارند.

شیران با اشاره به اینکه بهزیستی استان سعی دارد تا این کودکان را به جامعه و خانواده بازگرداند، افزود: در این خصوص شاهد رشد 7.9 درصدی خدمات اجرایی سازمان نسبت به سال گذشته هستیم.

انتهای پیام/89009/ک40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول