اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

شناسایی 630 بازمانده از تحصیل در کهگیلویه و بویراحمد

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: 630 نفر از نوجوانان، جوانان و کودکان کار بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شدند و زیر پوشش طرح سوادآموزی قرار گرفتند.

شناسایی 630 بازمانده از تحصیل در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مسعود ارجمند ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح سوادآموزی گفت: از میان 7 هزار و 200 نفر معرفی شده دوره‌های سوادآموزی، تحکیم و انتقال در گروه سنی 10 تا 49 بیش از 5 هزار نفر زیر پوشش تحصیلی قرار گرفتند و باسواد شدند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: باسواد شدن تمامی افراد گروه سنی 10 تا 49 سال در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است و در همین خصوص برنامه‌های محتلفی برای باسوادی افراد در نظر گرفته شده که باسواد شدن فرد بی‌سواد توسط اعضای خانواده، حلقه‌های کتاب‌خوانی، طرح آزمایشی آسان‌آموزی و ایجاد مراکز یادگیری محله‌ای از جمله این طرح‌ها است.

وی بیان کرد: طرح باسواد کردن اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان از دیگر طرح‌های وزارت آموزش و پرورش است که از میان 8 هزار و 875 اولیای معرفی شده به سوادآموزی استان به غیر از 922 نفر مابقی افراد زیر پوشش تحصیلی سوادآموزی قرار گرفتند.

این مسئول از شناسایی 630 نوجوان، جوان و کودکان کار بازمانده از تحصیل خبر داد و بیان کرد: برخی از این افراد شناسایی و زیر پوشش تحصیلی قرار گرفتند و برخی دیگر از این افراد به وسیله تشکل‌ها مردم‌نهاد زیر پوشش قرار گرفتند.

ارجمند با اشاره به اجرای آموزش زنان و دختران در مناطق عشایری استان افزود: با همکاری آموزش و پرورش، اداره کل امور عشایری، امور بانوان استانداری و اداره کل آموزش و پرورش عشایری استان 600 نفر از زنان و دختران عشایری شناسایی شدند و زیر پوشش تحصیلی قرار گرفتند.

انتهای پیام/82024/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول