اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی:

شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل نیازمند همکاری دستگاه‌ها است

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی بر لزوم همکاری دستگاه‌ها در شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل تاکید کرد.

شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل نیازمند همکاری دستگاه‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، راحمه رجایی ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: برخورداری از نعمت سواد و تحصیل حق طبیعی همگان است و همه اقشار جامعه باید زیر پوشش تحصیل قرار گیرند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه انسداد مبادی ورودی بی‌سوادی در استان، تصریح کرد: این کارگروه در سال گذشته با همت دفتر امور اجتماعی استانداری شش نشست با حضور 13 دستگاه عضو تشکیل و مصوبات خوبی را به تصویب رساند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: در حال حاضر 121 هزار و 512 نفر دانش‌آموز در استان مشغول تحصیل هستند که از این تعداد 21 هزار و 781 نفر در پایه اول هستند.

رجایی با اشاره به اینکه موانع تحصیل فقر مالی خانواده، کودکان کار و خیابانی و بی‌سوادی والدین اعلام شده است، خاطر نشان کرد: به منظور ردیابی و شناسایی کودکان لازم‌التعلیم و بازمانده از تعلیم سامانه جامع آماری باید در آموزش و پرورش ایجاد شود که این مهم با ایجاد هماهنگی و همکاری درون و برون سازمانی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت سازمان هدفمندی یارانه‌ها، بهزیستی و ثبت احوال برای شناسایی این افراد لازم است، گفت: برای اجرای این طرح در سال گذشته 500 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده که بر اساس برآوردهای صورت گرفته امسال باید به 700 میلیون ریال افزایش و به موقع تخصیص یابد.

انتهای پیام/87012/ط20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول