اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

هم‌زمان با دهه مبارک فجر

27 استاد پیشکسوت قرآن در دهمین دوره تکریم چهره‌های قرآنی تجلیل می‌شوند

امسال در دهمین دوره مراسم تکریم چهره‌های قرآنی علاوه بر دارندگان مدارک تخصصی حفظ و برترین‌های مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سال جاری، از 27 استاد پیشکسوت قرآن کریم و 17 خانه قرآن شهری و روستایی تجلیل می‌شود.

27 استاد پیشکسوت قرآن در دهمین دوره تکریم چهره‌های قرآنی تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، برپایی مراسم تکریم چهره‌های قرآنی در سال‌های اخیر که مسابقات «تسنیم» و «تلاوت» نیز برگزار شد، هم‌زمان با اختتامیه این مسابقات برنامه‌ریزی شد اما امسال با توجه به لزوم فراگیر شدن برنامه‌های قرآنی در طول سال، سازمان دارالقرآن تصمیم گرفت مسابقات «تسنیم» درون دستگاهی و «تلاوت» را با هم اواخر آذرماه در مشهد و مراسم تکریم چهره‌های قرآنی را نیز به صورت مجزا در بهمن‌ماه سال جاری هم‌زمان با دهه مبارک فجر برگزار کند.

امسال در دهمین دوره مراسم تکریم چهره‌های قرآنی چهره‌های قرآنی بسیاری برای انتخاب از سوی اداره دارالقرآن در استان‌های مختلف معرفی شد که در کمیته ارزیابی و انتخاب چهره‌های قرآنی اسامی 27 نفر از فعالان قرآنی کشورمان برای تجلیل در این مراسم قطعی شد.

«یوسف افراش» مسئول ستاد برگزاری مراسم و مسابقات سازمان دارالقرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس امسال در دهمین دوره تکریم چهره‌های قرآنی از 27 فعال و پیشکسوت قرآنی تجلیل می‌شود، گفت: در این دوره علاوه بر 27 پیشکسوت قرآن از 17 مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی تقدیر به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه تعداد حافظان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ قرآن کریم هنوز قطعی نشده است، افزود: هنوز اسامی افرادی که مدارک تخصصی حفظ می‌گیرند در مرحله ارزیابی است که پس از قطعی شدن تعداد و اسامی آن‌ها اعلام خواهد شد.

افراش با اشاره به اینکه امسال همچون سال‌های گذشته از چهره‌های برتر مسابقات بین‌المللی قرآن هم تقدیر می‌شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه دو چهره مسابقات بین‌المللی قرآن سال جاری یعنی آقایان «محسن حاجی‌حسنی کارگر» و «حسن دانش» به همراه سه نفر از اعضای گروه تواشیح «باقرالعلوم» در فاجعه منا به دیدار حق شتافتند بر همین اساس سعی داریم دهمین مراسم تکریم چهره‌های قرآنی را با حضور خانواده‌های این عزیزان برگزار کنیم.

به گزارش فارس، دهمین مراسم تکریم چهره‌های قرآنی دهه مبارک فجر در تهران برگزار می‌شود. همچنین سال گذشته در نهمین دوره مراسم تکریم چهره‌های قرآنی از 54 چهره قرآنی تجلیل شد که 22 نفر از این افراد پیشکسوتان قرآنی، پنج نفر حائزان رتبه‌های اول تا سوم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، 9 نفر حائزان مدارک درجه 1 و 2 حفظ قرآن کریم، پنج خانه قرآن شهری، پنج خانه قرآن روستایی، هفت مؤسسه قرآنی مردمی و یک اتحادیه قرآنی استانی بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول