اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

افراش به فارس خبر داد

ارتقای فعالیت‌های قرآنی در 90 هزار هیأت‌ با اجرای طرح «لبیک یا حسین(ع)»

معاون ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن با اشاره به اهمیت توسعه فعالیت‌های قرآنی در ماه‌های محرم و صفر از اجرای طرح «لبیک یا حسین(ع)» در بیش از 90 هزار هیأت مذهبی خبر داد.

ارتقای فعالیت‌های قرآنی در 90 هزار هیأت‌ با اجرای طرح «لبیک یا حسین(ع)»

یوسف افراش معاون ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های خبرگزاری فارس با اشاره به لزوم توجه به فعالیت‌های قرآن در ماه‌های محرم و صفر اظهار داشت: امسال همزمان با آغاز ماه محرم سازمان دار‌القرآن طرح «لبیک یا حسین(ع)» را در دستور کار خود قرار داد.

اجرای طرح «لبیک یا حسین(ع)» در بیش از 90 هزار هیأت‌ مذهبی

وی با بیان اینکه ما با اجرای این طرح به دنبال ارتقای تلاوت قرآن در هیأت‌های مذهبی نقاط مختلف کشور هستیم، افزود: فعالیت‌های قرآنی در این ماه باید با شور و شوقی وصف ناشدنی برگزار شده و به عنوان محور اصلی فعالیت‌ هیأت‌های مذهبی در ماه‌های محرم و صفر قرار گیرد.

افراش با اشاره به اینکه هم‌اکنون در کشور بیش‌ از 90 هزار هیأت مذهبی ثبت شده است، خاطر نشان کرد: تعداد هیأت‌های مذهبی در کشور بیش از اینها است اما هیأت‌هایی که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی شماره ثبتی دریافت‌ کرده‌اند بیش از 90 هزار هیأت است که ما سعی داریم با برنامه‌ریزی دراز مدت فعالیت‌های قرآنی را در دستور کار هیأت‌های مذهبی قرار دهیم.

آغاز مراسم عزاداری در هیأت‌ها با تلاوت قرآن/ آموزش قرآن به عزادارن

معاون ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن با بیان اینکه امسال همزمان با آغاز طرح «لبیک یا حسین (ع)» به سه محور توجه خاص کرده‌ایم، گفت: تلاوت قرآن کریم در آغاز مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) توسط چهره‌های شاخص قرآنی با اولویت نوجوانان و جوانان قرآنی یکی از مهم‌ترین محورهای این طرح است.

افراش آموزش قرآن در هیأت‌های مذهبی را یکی دیگر از محورهای طرح لبیک یا حسین(ع) عنوان کرد و افزود: آموزش قرآن و تلاوت زیبای آیات الهی یکی از آموزه‌های اصلی امام حسین (ع)است به طوریکه ایشان شب عاشورا از دشمن خود فرصت خواستند تا بتوانند به تلاوت قرآن و راز و نیاز با معبود بپردازند. بر همین اساس در طرح لبیک یا حسین(ع) به آموزش قران نیز توجه کرده‌ایم.

ختم قرآن در شب عاشورا/ ارزیابی فعالیت هیأت‌ها بعد از ماه صفر

وی با اشاره به اهمیت ختم قرآن در شب عاشورا، گفت: ختم قرآن در شب عاشورا با مشارکت اعضای هیأت‌های عزاداری امسال به صورت ویژه پیگیری می‌شود؛ در بیشتر هیأت‌ها در شب‌های قدر و در سال‌های اخیر نیز در شب نیمه شعبان افراد به ختم قرآن می‌پردازند اما ما سعی داریم ختم قرآن در شب عاشورا را نیز نهادینه کنیم.

افراش با اشاره به تلاش شورای مرکزی اجرای فعالیت‌های قرآنی در هیأت‌های مذهبی، خاطر نشان کرد: شورای مرکزی نزدیک به 5 ماه قبل از محرم آغاز به کار کرد؛ این شورا متشکل از نمایندگانی از معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان دارالقرآن،‌ اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور و شورای مرکزی هیأت‌های مذهبی است که متناسب با فعالیت‌های این شورا کمیته‌هایی در استان‌های مختلف تشکیل و سهمیه هر استان به آنها ابلاغ شد.

معاون ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن با بیان اینکه در پایان ماه‌های محرم و صفر از فعالیت‌های قرآنی هیأت‌های مذهبی در سوگواری امام حسین‌(ع) ارزیابی می‌شود گفت: در پایان اجرای طرح «لبیک یا حسین(ع)» هر استان گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه داده و در کمیته‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد تا از این طریق در سال آینده فعالیت‌های قرآنی در هیأت‌های مذهبی با کمیت و کیفیت بیشتری برگزار شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول