اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

برگزاری چهارمین دوره مسابقات «تسنیم» به سازمان دارالقرآن واگذار نشد

مرحله نهایی چهارمین دوره مسابقات قرآنی «تسنیم» ویژه کارکنان و خانواده‌های دستگاه‌های فرهنگی کشور امسال برای نخستین‌بار توسط سازمان دارالقرآن برگزار نخواهد شد.

برگزاری چهارمین دوره مسابقات «تسنیم» به سازمان دارالقرآن واگذار نشد

 به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، مسابقات قرآن «تسنیم» ویژه کارکنان و خانواده‌های دستگاه‌های فرهنگی کشور سال 1391 کلید خورد. مسئولیت برگزاری این مسابقات از سوی دفتر مقام معظم رهبری به سازمان دارالقرآن محول شد تا این سازمان در چارچوب طرحی مصوب اقدام به برپایی این مسابقات قرآنی کرد.

مهم‌ترین هدف برگزاری مسابقات قرآنی «تسنیم»، توسعه و نشر آموزه‌های دینی در سطح جامعه و ضرورت انس با قرآن کریم و فراگیری آن در بین کارکنان این سازمان‌ها و نهادها و خانواده‌های ایشان به عنوان نهادهای دینی و اسلامی و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای سطح دانش قرآنی آحاد جامعه از جمله کارکنان دستگاه‌های فرهنگی کشور بود.

اولین تا سومین دوره مسابقات قرآنی «تسنیم» به همت سازمان دارالقرآن برگزار شد البته از دومین دوره این رقابت‌ها مسابقات قرآنی «تلاوت» نیز در کنار این مسابقات برگزار شد به طوری که مراسم اختتامیه این دو مسابقه قرآنی هر سال در یک روز برگزار می‌شد.

سال گذشته «مهدی قره‌شیخلو» رئیس سازمان دارالقرآن در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برای برگزاری این مسابقات پیشنهاد همکاری برای اجرای «تسنیم» را به نهادهایی که آمادگی دارند، داد اما هیچ‌کدام از سازمان‌ها به صورت قطعی آمادگی خود را اعلام نکردند تا  اینکه نام‌نویسی در چهارمین دوره مسابقات قرآنی «تسنیم» اواخر بهار سال جاری توسط سازمان دارالقرآن صورت گرفت و در زمان تعیین شده یک‌هزار و 250 نفر ثبت‌نام کردند.

امسال در شورای سیاست‌گذاری مسابقات قرآنی «تسنیم» مقرر شد که این مسابقات پس از برگزاری مرحله استانی در مرحله بین دستگاهی برگزار شود.

مرحله نهایی مسابقات «تسنیم» به سازمان دارالقران واگذار نشد

«یوسف افراش» معاون ارتباطات و امور استان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس  از برگزاری مرحله بین دستگاهی مسابقات قرآنی «تسنیم» به شورای توسعه فرهنگ قرآنی خبر داد و گفت: ما در برگزاری مسابقات قرآن با کمبود بودجه مواجه بودیم به همین دلیل از این واگذاری استقبال کردیم.

وی با بیان اینکه مرحله درون دستگاهی توسط هر دستگاه انجام می‌شود، افزود: این مرحله در سازمان تبلیغات اسلامی آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد و نفرات برتر به مرحله بین دستگاهی یا نهایی راه می‌یابند.

افراش با اشاره به اینکه برگزاری محله نهایی توسط شورای توسعه انجام می‌گیرد، خاطر نشان کرد: مسئولیت اجرای آن توسط شورای توسعه یا به تشخیص آن‌ها توسط یکی از نهادهای فرهنگی انجام خواهد شد.

وی در ادامه گفت: از سال آینده نیز مسابقات قرآنی «تسنیم» از مرحله ثبت‌نام تا اجرا با نظر شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول