اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

پارلمان اروپا خواستار نظارت بر انتخابات ونزوئلا شد

رسانه ونزوئلایی «ال اونیورسال» گزارش داد که نمایندگان پارلمان اروپا خواستار حضور این پارلمان در روند برگزاری انتخابات مجلس ونزوئلا شده‌اند.

پارلمان اروپا خواستار نظارت بر انتخابات ونزوئلا شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ال اونیورسال»، «رامون خائورگی» نماینده اسپانیایی پارلمان اروپا روز گذشته اعلام کرد که نمایندگان این پارلمان خواستار حضور پارلمان مذکور در روند انتخابات مجلس ونزوئلا هستند.

«خائورگی» که در حال حاضر برای انجام مأموریتی از سوی پارلمان اروپا در ونزوئلا به سر می‌برد، عنوان کرد که حضور نمایندگان سیاسی تمامی احزاب شرکت‌کننده در انتخابات مجلس ونزوئلا، اعتبار سیستم انتخاباتی این کشور را بهبود خواهد بخشید.

وی در ادامه افزود که 6 دسامبر (15 آذر) ممکن است به یک روز تاریخی در تقویم ونزوئلا تبدیل شود چرا که طی این انتخابات شرایط آینده این کشور آمریکای لاتینی مشخص خواهد شد.

«خائورگی» که از اعضای حزب کارگران سوسیالیست اسپانیا نیز محسوب می‌شود، تصریح کرد که انتخابات‌های برگزار شده در ونزوئلا تاکنون در کمال صحت برگزار شده‌اند و هیچ‌گونه تقلب انتخاباتی در این کشور آمریکای جنوبی ثبت نشده است.

نماینده اسپانیایی پارلمان اروپا همچنین خاطرنشان کرد که درباره تجهیزات فنی انتخابات ونزوئلا نیز تاکنون شکایتی ثبت نشده است اما نگرانی‌هایی در این زمینه وجود دارد که از بی‌عدالتی احتمالی در توزیع فرصت‌ها در روند انتخابات مجلس ونزوئلا خبر می‌دهد.

وی در ادامه تأکید کرد که اتحادیه اروپا نیز باید همانند سازمان کشورهای آمریکایی نماینده‌ای را از طریق اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی (اوناسور) برای نظارت انتخایات ونزوئلا به این کشور بفرستد.

«خائورگی» ضمن ابراز ناراحتی خود از عدم استقبال مقامات ونزوئلایی از وی، عنوان کرد که این قبیل اقدامات فرصت سخن گفتن با نماینده 500 میلیون نفر از مردم جهان را از بین خواهد برد.

در همین رابطه «دیوسدادو کابیو» رئیس مجلس ملی ونزوئلا «خائورگی» و همراهانش در سفر به این کشور را به دخالت در امور داخلی ونزوئلا متهم کرد.

«کابیو» در این رابطه افزود که من هرگز از کسی که برای حمله کردن و بی‌اعتبار ساختن ونزوئلا به کشور ما سفر می‌کند، استقبال نخواهم کرد و به آنها خوش‌آمد نخواهم گفت.

«خائورگی» روز گذشته برای همراهی «گابریل ماتو» نماینده پارلمان اروپا از سوی حزب مردمی و «فرناندو مائورا» نماینده پارلمان مذکور از سوی ائتلاف لیبرال دموکرات اروپا که روز چهارشنبه وارد ونزوئلا شده بودند، به «کاراکاس» (پایتخت) آمد.

از سوی دیگر شورای ملی انتخابات ونزوئلا حضور هرگونه ناظر بین‌المللی در انتخابات پارلمانی این کشور که قرار است در 6 دسامبر (15 آذر) برگزار شود را رد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول