اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ونزوئلا اظهارات «کری» درباره وضعیت دموکراسی در این کشور را بی‌اساس خواند

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که وزیر امور خارجه ونزوئلا اظهارات همتای آمریکایی خود درباره وضعیت دموکراسی و سیستم انتخاباتی در این کشور را بی‌اساس خوانده و رد کرده است.

ونزوئلا اظهارات «کری» درباره وضعیت دموکراسی در این کشور را بی‌اساس خواند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله سور»، «دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه ونزوئلا روز گذشته از طریق صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» اظهارات بی‌اساس «جان کری» همتای آمریکایی خود که وضعیت دموکراسی و سیستم انتخاباتی این کشور آمریکای جنوبی را زیر سوال برده بود، رد کرد.

وی در این باره عنوان کرد که وقتی مردم آمریکا حتی نمی‌توانند به صورت مستقیم رئیس‌جمهور خود را انتخاب کنند، اظهارنظر وزیر امور خارجه این کشور درباره دموکراسی در ونزوئلا غیراخلاقی به نظر می‌آید.

«رودریگز» در ادامه با خطاب به ریاست دیپلماسی آمریکا، خاطرنشان کرد که سیستم سیاسی ونزوئلا بر پایه دموکراسی بنا شده است.

روز گذشته «جان کری» در حاشیه کنفرانس «اقیانوس ما» در شیلی عنوان کرده بود که ونزوئلا نمونه‌ای از یک دموکراسی ناقص است و انتخابات پارلمانی این کشور در 6 دسامبر (15 آذر) به خوبی نشان خواهد داد که دموکراسی حاکم بر ونزوئلا در چه وضعیتی قرار دارد.

این اولین باری نیست که وزیر امور خارجه آمریکا به مداخله در مسائل داخلی ونزوئلا می‌پردازد؛ وی در اوایل ماه سپتامبر (شهریور) نیز با صدور بیانیه‌ای به حکم زندان «لئوپولدو لوپز» یکی از سران اپوزیسیون ونزوئلا که به جرم ایجاد خشونت در کشور مورد پیگرد قضایی قرار گرفته است، اعتراض کرده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول