اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مادورو: اپوزیسیون ونزوئلا به دنبال کودتا علیه انقلاب بولیواری است

رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» به نقل از رئیس‌جمهور ونزوئلا گزارش داد که اپوزیسیون این کشور به دنبال انجام یک کودتا علیه انقلاب بولیواری است.

مادورو: اپوزیسیون ونزوئلا به دنبال کودتا علیه انقلاب بولیواری است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته اعلام کرد که هدف اصلی اپوزیسیون این کشور ایجاد اختلال در روند انتخابات مجلس ونزوئلا نیست بلکه می‌خواهد از این طریق کودتایی علیه انقلاب بولیواری به راه بیندازد.

وی در این رابطه عنوان کرد که اپوزیسیون ونزوئلا به دنبال تحریک مردم است تا به این روش انتخابات مجلس این کشور در 6 دسامبر (15 آذر) را به شکست منجر کند و شرایط اضطراری برای انقلاب بولیواری به وجود آورد.

«مادورو» طی اظهارات شدیدالحنی تصریح کرد: آنهایی که باید بدانند، بدانند که انقلاب بولیواری با اجرای طرح‌های ضد کودتا پیروزی خود در انتخابات مجلس را تضمین خواهد کرد؛ ما هرگز به این انقلاب خیانت نکرده و به آن پشت نمی‌کنیم.

رئیس‌جمهور ونزوئلا ضمن هشدار درباره حمایت برخی کشورهای خارجی از اپوزیسیون این کشور، از نیروهای انقلاب بولیواری خواست برای دفاع از نتایج انتخابات، برنامه‌های ضدکودتایی خود را در مرحله اجرا قرار دهند.

وی پس از امضای توافق به رسمیت شناختن نتایج انتخابات مجلس ملی در مقر شورای ملی انتخابات ونزوئلا، خاطرنشان کرد که 6 دسامبر برای من روز بسیار مهمی است و من تحت هر شرایطی انتخابات مجلس ونزوئلا را در این روز و در چارچوب قانون برگزار خواهم کرد.

«مادورو» در دیدار با کاندیداهای حزب حاکم در انتخابات مجلس نیز تأکید کرد که راه انقلاب بولیواری ضد امپریالیسم، قانونی و دموکراتیک بوده، هست و خواهد بود.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع امضا نکردن توافق به رسمیت شناختن نتایج انتخابات مجلس ملی از سوی احزاب راستگرای این کشور اشاره کرد و گفت که این احزاب تنها نتایج مطلوب خود را به رسمیت می‌شناسند.

وی در پایان عنوان کرد که اپوزیسیون ونزوئلا به جای برنامه‌ریزی برای پیروزی در انتخابات مجلس، به دنبال اجرای برنامه‌هایی برای شکنجه و سرکوب مردم است.

مقامات ونزوئلا تاکنون بارها در موقعیت‌های مختلف درباره اقدامات بی‌ثبات‌کننده اپوزیسیون این کشور در آستانه انتخابات مجلس ملی هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول