اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

۳۳ سال پیش در چنین روزی

دشمنی دیرینه آمریکا با ایران

دولت آمریکا امروز به کنگره اعلام کرد عراق را از فهرست کشورهای پشتیبان تروریسم حذف کرده است. بدین ترتیب راه برای فروش تجهیزات آمریکایی به صدام که قابل استفاده نظامی هم می‌تواند باشد باز گردید.

دشمنی دیرینه آمریکا با ایران

رخدادهای 7 اسفند 1360

چکیده

  • آیت الله امامی کاشانی:  انقلاب هرچه مزاحم برایش به وجود آید پیش می رود و به قول یک شخصی ایران و انقلاب ایران خیلی عالی باقی خواهد ماند و خدای نکرده اگر ایران زیر و رو هم بشود این انقلاب در دنیا پیش می رود .

 

  • دولت آمریکا امروز به کنگره اعلام کرد عراق را از فهرست کشورهای پشتیبان تروریسم حذف کرده است. بدین ترتیب راه برای فروش تجهیزات آمریکایی به عراق که قابل استفاده نظامی هم می تواند باشد باز گردید .

آیت الله امامی کاشانی : کشور زیر و رو هم بشود انقلاب صادر خواهد شد

نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته تهران با حضور جمع کثیری از مردم در محل دانشگاه تهران و به امامت آیت الله کاشانی برگزار شد .  ایشان اظهار داشت :  کسی که مسئول جایی شد نباید قدرت طلبی و خود محوری و خودخواهی او را بگیرد ، اگر انسان خود محور شد و در یک اداره ای هر کاری که خواست کرد این به نظام و انقلاب ضربه می زند . امیرالمومنین می گویند : مقام و منصب غذا نیست ، سفره نیست ، صید و شکار نیست و این وظیفه و بار است .

آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه گفت : انقلاب ما یک انقلاب مردمی عجیبی است که دنیای استکبار را از همه طرف علیه ما هم شورانده است ، چون این انقلاب از یک فکر که آن اسلام است نشات گرفته است ، به قول استاد مرتضی مطهری یک وقتی ایشان به من می فرمودند ، وقتی که از زندان آزاد شده بودند ساواک به من می گفت شما اسلام را به صورت فکر به جوان ها ارائه می دهید و اسلام در کشور ما به صورت فکر در آمد و با آن رهبری دقیق و پیامبرگونه بحمدالله انقلاب ما به اینجا رسید .

امامی کاشانی در ادامه با اشاره به اسلامی بودن انقلاب ایران گفت : انقلاب هرچه مزاحم برایش به وجود آید پیش می رود و به قول یک شخصی ایران و انقلاب ایران خیلی عالی باقی خواهد ماند و خدای نکرده اگر ایران زیر و رو هم بشود این انقلاب در دنیا پیش می رود .

وی با اشاره به ثبت نام داوطلب برای اعزام به جبهه ها از سوی دولت عراق گفت : رژیم عراق از دو هفته قبل که اقدام به ثبت نام داوطلب برای اعزام به جبهه ها کرده توانسته تنها 20 نفر را نام نویسی کند !(1)

آمریکا رسما صادرات سلاح به صدام را آزاد اعلام کرد !

دولت آمریکا امروز به کنگره اعلام کرد عراق را از فهرست کشورهای پشتیبان تروریسم حذف کرده است. بدین ترتیب راه برای فروش تجهیزات آمریکایی به عراق که قابل استفاده نظامی هم می تواند باشد باز گردید .

وزارت بازرگانی آمریکا در نظر داشت تغییر وضعیت عراق را روز جمعه – امروز – اعلام کند اما این اقدام را تا هفته بعد به تاخیر انداخت. وزارت بازرگانی آمریکا کنگره این کشور را مطلع ساخت که در حال تغییر یک رشته از مقررات قانون صادرات دولتی است از جمله حذف عراق از فهرست کشورهای تحریم شده.

این تغییر در وضعیت به شرکت های آمریکایی اجازه خواهد داد که به عنوان مثال هواپیماهای عظیم حمل و نقل به خطوط هواپیمایی کشوری عراق بفروشند که بعدا می توانند تبدیل به هواپیماهای نظامی شوند.(2)

پی نوشت:

1-  جمهوری اسلامی ، 8 اسفند 1360 ، صفحه 12
2- اطلاعات ، 8 اسفند 1360 ، صفحه 16

پژوهشگر:‌سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول