اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

باج 43 میلیون دلاری مصر به اسرائیل!

مصر 43 میلیون دلار بابت تاسیساتی که اسرائیل بعد از خروج از صحرای سینا در ماه آوریل باقی می گذارد خواهد پرداخت.

باج 43 میلیون دلاری مصر به اسرائیل!

رخدادهای 6 اسفند 1360

چکیده

  • آیت الله خامنه ای در پاسخ به تلگرام تبریک حافظ اسد رئیس جمهور سوریه تاکید کردند : ما مسئله جولان و قدس را مسئله خودمان و آزادسازی آن را وظیفه خودمان می دانیم.

 

  • اسقف اعظم ارداک مانوکیان در دیدار با آیت الله خامنه ای گفت : ارامنه پیرو دستور امام خمینی زنگ های کلیسا را برای مستضعفین به صدا در آورده اند .

 

  • بامداد امروز سرهنگ حجازی سرپرست شهربانی جمهوری اسلامی ایران هنگامی که به همراه محافظان خود با اتومبیل عازم محل کار بود در خیابان دکتر فاطمی مورد حمله سرنشینان مسلح یک اتومبیل سواری قرار گرفت .

 

  • حسن تیزمغز دادستان دادسرای انقلاب اسلامی خوزستان در یک مصاحبه مطبوعاتی روابط منافقین با رژیم بعث عراق را افشا کرد .

 

  • دوازده نفر از مردان مسلحی که 105 تن از سرنشینان هواپیمای مسافربری بوئینگ 707 خطوط هوایی کویت را گروگان گرفته بودند سحرگاه امروز با تسلیم شدن به مقامات لبنانی به ده ساعت هواپیماربایی پایان دادند.

 

  • در رابطه با کشف یک خانه تیمی منافقین یک انبار بزرگ مواد منفجره و مهمات منافقین در کوه های شمالی شهر کاشمر کشف شد و 3 تن از منافقین نیز در این راستا دستگیر شدند.

 

  • احمد عزیزی معاون وزیر خارجه از اعتراض رسمی ایران به میزبانی عراق از کشورهای غیرمتعهد خبر داد.

 

  • سرگرد سعد حداد که خود مزدور اسرائیل است و با اسلحه آمریکایی فلسطینی های مبارز را هدف می گیرد به عنوان یک ارباب برای کشتار فلسطینی ها مزدور اروپایی استخدام می کند.

آیت الله خامنه ای : آزادی قدس و جولان را وظیفه خود می دانیم

حضرت آیت الله خامنه ای در پاسخ به تلگرام تبریک حافظ اسد رئیس جمهور سوریه تاکید کردند : ما مسئله جولان و قدس را مسئله خودمان و آزادسازی آن را وظیفه خودمان می دانیم.

ایشان در این پیام تصریح کردند : ما مسئله جولان و قدس اشغالی را مسئله خودمان ، اشغال آن ها را اشغال سرزمین خودمان و وظیفه آزاد سازی آن ها را همچون وظیفه آزاد سازی شهرها و روستاهای اشغال شده خودمان می دانیم . ما اسرائیل غاصب و جنایتکار را نه فقط دشمن برادران عرب که دشمن همه آرمان های مشترک ملت های اسلامی می شناسیم و بی تردید زمانی که از جنگ با عامل آلوده دیگر امپریالیسم که علیه مردم بیگناه و بی دفاع ما دست به هر عمل شنیع و غیر انسانی می زند فارغ شویم در کنار شما و در جبهه رویارویی صهیونیسم این غده سرطانی امپریالیسم در منطقه نبرد خواهیم کرد.(1)

ارامنه با دستور امام زنگ کلیساها را برای مستضعفین به صدا در آورده اند

اسقف اعظم ارداک مانوکیان خلیفه ارامنه تهران و آقای خالاتیان نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی به همراه رئیس شورای خلیفه گری ارامنه ظهر دیروز با حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور دیدار و گفت و گو کردند .

در این دیدار ابتدا اسقف ارداک مانوکیان مطالبی پیرامون وضع ارامنه و آزادی هایی که آن ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آورده اند بیان کرد و چکی به مبلغ حدود 5/6 میلیون ریال که هم وطنان ارمنی از محل مخارج برگزاری جشن های سال نوی خود به امور جنگ اختصاص داده اند تقدیم رئیس جمهوری کرد .

اسقف اعظم ارداک مانوکیان در این دیدار گفت : ارامنه پیرو دستور امام خمینی زنگ های کلیسا را برای مستضعفین به صدا در آورده اند . (2)

ترور سرپرست شهربانی کشور نافرجام ماند !

بامداد امروز سرهنگ حجازی سرپرست شهربانی جمهوری اسلامی ایران هنگامی که به همراه محافظان خود با اتومبیل عازم محل کار بود در خیابان دکتر فاطمی مورد حمله سرنشینان مسلح یک اتومبیل سواری قرار گرفت .

یک مقام آگاه در روابط عمومی کمیته مرکزی در مورد این خبر گفت : ساعت 6 و 30 دقیقه بامداد امروز سرهنگ حجازی سرپرست شهربانی جمهوری اسلامی ایران طبق معمول به اتفاق محافظان خود با اتومبیل عازم محل کار خود بود که پس از طی مسافتی سرنشینان یک اتومبیل فیات خودروی وی را تعقیب کردند. پس از مدتی ناگهان راننده اتومبیل فیات چند بار با اتومبیل خود به خودروی رئیس شهربانی زد.

سرنشینان فیات سپس در خیابان دکتر فاطمی با ژ-3 و یوزی به سوی اتومبیل سرهنگ حجازی شلیک کردند که متقابلا محافظان سرهنگ سید ابراهیم حجازی نیز به سوی آنها اقدام به تیراندازی نمودند. با مقابله به مثل محافظان سرپرست شهربانی مهاجمین متواری شدند.(3) منافقین تروریست همچنین سه تن از اعضای جهاد دانشگاهی را در خیابان دیهیم تهران ترور و به شهادت رساندند.(4)

افشای روابط منافقین با رژیم بعث عراق

حسن تیزمغز دادستان دادسرای انقلاب اسلامی خوزستان در یک مصاحبه مطبوعاتی روابط منافقین با رژیم بعث عراق را افشا کرد .  وی گفت : ارتباط گروهک منافقین خلق با عراق کاملا آشکار است و آخرین ارتباط این سازمان با بعثی ها پیشنهاد دادن سلاح از سوی عراق به سازمان منافقین بود که چندین نمونه آن با کمک سپاه منطقه 8 و همکاری سازمان اطلاعاتی 36 میلیونی کشف شده است .

دادستان انقلاب اسلامی خوزستان افزود : منافقین قبل از جنگ نیز ارتباط هایی با سفارت عراق داشته اند که عده ای از آن ها در این رابطه در آبادان دستگیر شدند. وی یادآور شد که در رابطه با جنگ تحمیلی سازمان مجاهدین منافقانه تر از سایر گروهک ها برخورد کرد و هرگز در تحلیل های درون گروهی خود این جنگ را محکوم نکرده اند.

تیز مغز در خصوص وضعیت فعلی گروهک ها در خوزستان نیز گفت : با از بین رفتن تشکیلات سازمان منافقین در تهران که همزمان با دهه فجر بود در خوزستان نیز آخرین پایگاه سازمان تروریستی پیکار در آغاجاری کشف شد و در این رابطه ده تن از اعضای اصلی این سازمان دستگیر شدند.

وی افزود : اکنون بحمدالله در خوزستان مسئله ای به نام گروهک ها وجود ندارد و مسئله اصلی ما مسئله جنگ با صدام است . وی در خصوص تعداد پرونده های مربوط به گروهک ها نیز گفت : در اهواز تاکنون 790 پرونده مربوط به گروهک ها مورد رسیدگی قرار گرفته که برای بیش از 600 مورد آن با استناد به مدارک مستدل حکم قطعی صادر شده است . (5)

ربایندگان هواپیمای کویتی در لبنان تسلیم شدند

آسوشیتدپرس از بیروت گزارش داد دوازده نفر از مردان مسلحی که 105 تن از سرنشینان هواپیمای مسافربری بوئینگ 707 خطوط هوایی کویت را گروگان گرفته بودند سحرگاه امروز با تسلیم شدن به مقامات لبنانی به ده ساعت هواپیماربایی پایان دادند.

اندکی پس از ساعت یک بامداد مردان مسلح که بعد از ظهر چهارشنبه با نارنجک و مسلسل به هواپیمای کویتی حمله کردند به اتوبوس ها اجازه دادند به هواپیما نزدیک شده گروگان ها را از صحنه دور سازند. مقامات لبنانی گفتند : ارتش لبنان هواپیما ربایان را بازداشت کرده است .

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه از بیروت گزارش داده بود : هواپیماربایان سحرگاه امروز با آزاد کردن گروگان ها از فرودگاه گریختند ! گفتنی است هواپیما ربایان خود را فرزندان امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان که در ماه اوت سال 1978 ناپدید شد معرفی کرده و خواستار آزادی فوری وی شده بودند.(6)

کشف انبار مهمات منافقین در کوه های شمالی کاشمر

در رابطه با کشف یک خانه تیمی منافقین در کاشمر که چند ماه قبل توسط برادران سپاه پاسداران این شهر صورت گرفت یک انبار بزرگ مواد منفجره و مهمات منافقین در کوه های شمالی شهر کاشمر کشف شد و 3 تن از منافقین نیز در این راستا دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از مشهد از این انبار مقادیر زیادی باروت سیاه ، گوگرد ، پرمنگنات پتاسیم ، گرد آلومینیم ، مواد منفجره مختلف ، چندین چاشنی و سه راهی آماده انفجار ، کلرات پتاسیم ، مفتول مسی و ...کشف شده است .  گفتنی است تروریست ها تلاش داشتند با سه راهی های کشف شده کتابفروشی جهاد سازندگی کاشمر را منفجر کنند.(7)

ایران رسما به میزبانی عراق از کشورهای غیر متعهد اعتراض کرد

احمد عزیزی معاون وزیر خارجه از اعتراض رسمی ایران به میزبانی عراق از کشورهای غیرمتعهد خبر داد. وی گفت : یک کمیته کار ثابتی در وزارت خارجه تشکیل شده است که به طور مداوم این مسئله را پیگیری می کند در این زمینه یک یادداشت به کشورهای غیرمتعهد داده شده و اعتراض ایران رسما اعلام شده است و محتوای آن این است که کشور عراق به عنوان تجاوز کننده به یکی از اساسی ترین اصول عدم تعهد ، یعنی اصل عدم تجاوز ، لیاقت میزبانی این کنفرانس را ندارد.

وی ادامه داد : همین طور از هیئت هایی که در دهه فجر به کشورهای مختلف جهان اعزام شده اند و با مقامات رسمی این کشورها ملاقات هایی داشته اند ، خواسته شده است تا این اعتراض را در آن جا اعلام کرده و تاکید کنند.در این جا نیز با سفرای کشورهای مختلف در تماس هستیم و مطالب را با آن ها در میان می گذاریم و نمایندگی های ما نیز متقابلا در کشورهای دیگر مقامات آن کشورها و همچنین سفرای کشورهای غیرمتعهد در محل ماموریت خودشان را در جریان اعتراض ما قرار می دهند.(8)

برادر شهید چمران درگذشت

دکتر عباس چمران استاد دانشگاه صنعتی شریف و برادر شهید دکتر مصطفی چمران ظهر دیروز در حین انجام وظیفه به طور ناگهانی در اثر سکته درگذشت. وی عضو جهاد دانشگاهی بود.(9)

باج 43 میلیون دلاری مصر به اسرائیل !

سرگرد سعد حداد که خود مزدور اسرائیل است و با اسلحه آمریکایی فلسطینی های مبارز را هدف می گیرد به عنوان یک ارباب برای کشتار فلسطینی ها مزدور اروپایی استخدام می کند. در همین حال خبرگزاری ها اعلام کرده اند که مصر بهای تاسیسات اسرائیلی صحرای سینا را به رژیم صهیونیستی خواهد پرداخت.

خبرگزاری فرانسه از امان گزارش داده است که روزنامه اردنی الدستور دیروز نوشت که دولت اردن درخواست کرده است تا دفتر نظارتی سفارت سوریه در اردن تعطیل شود و وابسته نظامی آن به کشور خود بازگردد. وابسته نظامی اردن در سوریه نیز به نوبه خود به امان احضار شده است .

رادیوی اسرائیل اعلام کرده بود که اردن خواستار بازگشت کلیه دیپلمات های سوریه به کشور خود می باشد ولی این خبر از طرف مقامات سوری و اردنی تکذیب شد.

همچنین به گزارش واحد مرکزی از بن سعد حداد سرهنگ شورشی و دست نشانده اسرائیل که بخشی از خاک لبنان را اشغال کرده و با حمایت رژیم اشغالگر قدس علیه مردم فلسطین می جنگند در مصاحبه ای با یک مجله آلمانی اعلام کرد : از داوطلبان آلمانی جهت مبارزه با فلسطینی ها به گرمی استقبال می کند. سعد حداد که خود را مسیحی می داند به تلاش های وسیعی جهت استخدام مزدور از کشورهای اروپایی دست زده است .

از سوی دیگر مصر 43 میلیون دلار بابت تاسیساتی که اسرائیل بعد از خروج از صحرای سینا در ماه آوریل باقی می گذارد خواهد پرداخت. بر اساس موافقت نامه ای که روز گذشته بعد از اجلاس کمیسیون مشترک نظامی اسرائیل و مصر به امضا رسید این تاسیسات که شامل یک فرودگاه نظامی هم می باشد به مصر واگذار می شود. بر اساس موافقت نامه از این فرودگاه فقط برای مقاصد غیرنظامی می توان استفاده کرد !(10)

پی نوشت:

 1- کیهان ، 6 اسفند 1360 ، صفحه 18
2- اطلاعات ، 6 اسفند 1360 ، صفحه 13
3- کیهان ، 6 اسفند 1360 ، صفحه 2
4- اطلاعات ، 6 اسفند 1360 ، صفخع 1
5- اطلاعات ، 6 اسفند 1360 ، صفحه 4
6- اطلاعات ، 5 اسفند 1360 ، صفحه 16
7- جمهوری اسلامی ، 6 اسفند 1360 ، صفحه 1
8- اطلاعات ، 6 اسفند 1360 ، صفحه 13
9- اطلاعات ، 6 اسفند 1360 ، صفحه 1
10- اطلاعات ، 5 اسفند 1360 ، صفحه 16

پژوهشگر:‌ سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول