اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

اعزام جانیان و دزدان به جنگ ایران

مجله الحریه ارگان جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین در شماره دیروز خود فاش کرد که رژیم اردن تعداد زیادی از جانیان و محکوم شدگان جرائمی مانند سرقت و ...را آزاد و به عنوان داوطلب به جبهه های جنگ با ایران فرستاده است !

اعزام جانیان و دزدان به جنگ ایران

رخدادهای 5 اسفند 1360

چکیده

  • به مناسبت آغاز چهارمین سال فعالیت رسمی و علنی حزب جمهوری اسلامی اعضای خانواده های شهدای این حزب عصر دیروز با حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور دیدار کردند .

 

  • آیت الله خامنه ای : من به خدا پناه می برم از این که به نحوی جز شهادت از دنیا بروم . برای فرزند شهید به جای هر قصه داستان دست های جنایتکار آمریکا را بگوئید که خواست پدرش را نابود کند ولی نتوانست.

 

  • 80 درصد اعضای کادر مرکزی و افراد موثر گروهک های ضد انقلاب با تلاش پیگیر برادران سپاه پاسداران و امت حزب الله در استان های گیلان و مازندران دستگیر و اعدام شدند.

 

  • با همکاری سازمان اطلاعات 36 میلیونی و توسط برادران کمیته انقلاب اسلامی رجایی شهر یکی از سران منافقین به همراه تعدادی از افراد فریب خورده در یک خانه تیمی شناسایی و دستگیر شدند.

 

  • یاسر عرفات در مصاحبه با تایم ضمن اعلام این که به دنبال شناسایی بین المللی هستیم گفت : بسیار مشتاق دیدار با وزیر خارجه آمریکا هستم !

 

  • رادیو اسرائیل ضمن یک گفتار 980 کلمه ای از فاجعه انفجار بمب در میدان سپاه تهران حمایت کرد!

 

  • کمال حسن علی وزیر خارجه مصر در مصاحبه ای گفت : شواهدی در دست است که اردن به زودی به روند طرح مصر و اسرائیل موسوم به کمپ دیوید خواهد پیوست.

 

  • رژیم اردن تعداد زیادی از جانیان و محکوم شدگان جرائمی مانند سرقت و ...را آزاد و به عنوان داوطلب به جبهه های جنگ با ایران فرستاده است !

 

  • عراق رسما موافقت خود را با ملاقات خانواده اسرای جنگی که قرار است در کویت و ترکیه انجام شود اعلام کرد .

آیت الله خامنه ای : به خدا پناه می برم جز با شهادت از این دنیا بروم

به مناسبت آغاز چهارمین سال فعالیت رسمی و علنی حزب جمهوری اسلامی اعضای خانواده های شهدای این حزب عصر دیروز با حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور دیدار کردند .  در این دیدار آیت الله خامنه ای اظهار داشتند : ما و شما داغدار عزیزانی هستیم که هر کدام از آنان در تاریخ و مبارزه ما عناصر کمیابی بودند و در کمتر انقلابی دیده شده که چنین افراد ارزنده ای این گونه فداکارانه در راه خدا جان سپرده باشند.

وی گفت : روزی که فاجعه انفجار در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی اتفاق افتاد دشمنان ما گفتند حرکت جمهوری اسلامی به پایان رسید ولی به تعبیر قرآن کریم دیدیم که دشمنان انقلاب همانند برف آب شدند و برایشان آبرویی نماند.

رئیس جمهور با اشاره به ارزش بازماندگان شهدا در برابر خدا گفت : خدای بزرگ به برکت خون شهدای شما به انقلاب اسلامی لطف بسیار کرده است و اگر می بینید که ملت این طور در صحنه با شور و مصمم و آماده مبارزه هستند به میزان زیادی محصول خون پاکی است که در حزب جمهوری اسلامی بر زمین ریخته شده است .

آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون حفظ حیثیت شهیدان و ادامه حرکت آنان گفتند : بازماندگان شهدا باید سعی کنند چهره شهیدان را همچنان حاضر نگه داشته و تصویر ارزنده شهیدان را با حضور خود به مردم نشان دهند و مقاومت و صبر شما در تحمل مصیبت های خود یکی از دلایل حضور شهیدان در جامعه است .

ایشان ادامه دادند : حرکت ما که بازماندگان آن شهیدان هستیم به میزان زیادی به برکت خون آنان است و ممکن نیست آنان فراموش شوند. رئیس جمهور با برشمردن ارزش والای شهیدان گفتند : من به خدا پناه می برم از این که به نحوی جز شهادت از دنیا بروم .

ایشان خانواده های شهدا را به تقوای هرچه بیشتر و علاقمندی نسبت به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و نمونه بودن در جامعه فراخواندند و گفتند : به فرزندان کوچک شهدا بگوئید که پدرشان شهید شده و روح افتخار به شهادت را در آن ها احیا کنید تا بدانند شهادت پدران آنان در راه خدا بوده و مصمم شوند راه آنان را ادامه دهند .

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین اظهار داشتند : برای فرزند شهید به جای هر قصه داستان دست های جنایتکار آمریکا را بگوئید که خواست پدرش را نابود کند ولی نتوانست. در قلب کودکان شهید کینه و بغض نسبت به جریان های استکباری و ضد ولایت فقیه بوجود آورید تا بدانند دشمنان این انقلاب چه خط و طیفی را تشکیل می دادند.

آیت الله خامنه ای در پایان سخنان خود در حالی که به شدت متاثر بودند گفتند : وقتی به حزب جمهوری اسلامی نگاه می کنیم می توانیم آن را به اسم حزب شهیدان نامگذاری کنیم تنها از شورای مرکزی حزب ده نفر به شهادت رسیده اند و این در هیچ جا سابقه ندارد . (1)

آخرین آمار کشته های ضد انقلاب در آمل

محمد رضا موحدی سخنگوی سپاه پاسداران منطقه سه کشور در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت :80 درصد اعضای کادر مرکزی و افراد موثر گروهک های ضد انقلاب با تلاش پیگیر برادران سپاه پاسداران و امت حزب الله در استان های گیلان و مازندران دستگیر و اعدام شدند.

وی در مورد جریانات اخیر آمل نیز اظهار داشت : افرادی که در ارتباط با حوادث آمل شرکت کرده بودند کلا 104 نفر بودند که حدود 61 تا 62 نفر آن ها در درگیری به هلاکت رسیدند و بقیه فراری شدند که تلاش جهت دستگیری آنان همچنان ادامه دارد. وی همچنین افزود : در ماه های اخیر 9 خانه تیمی مربوط به سازمان مارکسیستی پیکار در منطقه کشف و 24 نفر از افراد مهم این گروهک به همراه مقادیر زیادی اسناد و مدارک درون گروهی دستگیر شدند.(2)

کشف 800 شناسنامه در یک خانه تیمی منافقین !

با همکاری سازمان اطلاعات 36 میلیونی و توسط برادران کمیته انقلاب اسلامی رجایی شهر یکی از سران منافقین به همراه تعدادی از افراد فریب خورده در یک خانه تیمی شناسایی و دستگیر شدند. در خانه مزبور حدود 800 شناسنامه که تعدادی از آن ها سفید ، مهر خورده و آماده جعل بود و نیز تعدادی شناسنامه باطل شده و شناسنامه های مربوط به خوانندگان و هنرپیشگان رژیم سابق کشف و تحویل کمیته انقلاب اسلامی رجایی شهر شد . (3)

التماس عرفات برای دیدار با وزیر خارجه آمریکا !

یاسر عرفات در مصاحبه با تایم ضمن اعلام این که به دنبال شناسایی بین المللی هستیم گفت : بسیار مشتاق دیدار با وزیر خارجه آمریکا هستم !

وی در این مصاحبه ضمن اعلام حمایت خود از طرح هشت ماده ای فهد گفت : من حمایتم را اعلام کرده ام حمایت کشورهای عربی مسئله ای نیست بلکه مسئله حمایت آمریکا است دولت آمریکا در مورد این طرح هشت ماده ای هیچ گونه علامت ساده تائید آمیزی نداده است.

وی با بیان این که همه ماجرا این است که آیا آمریکا حق ما را خواهد داد یا نه گفت : به طور قطع ما خواهان حکومتی بسیار دمکراتیک ، لیبرال و غیر متعهد خواهیم بود ، من خواهان فرصتی برای تماس با آمریکا هستم ، من بسیار مشتاق هستم که به ملاقات آقای هیگ وزیر خارجه آمریکا بروم ! وی ادامه داد : ما از آمریکا کره ماه را نمی خواهیم ما خواهان مشروعیت بین المللی هستیم و همین و بس !(4)

980 کلمه ای که در حمایت از تروریست ها در رادیو اسرائیل خوانده شد !

رادیو اسرائیل ضمن یک گفتار 980 کلمه ای از فاجعه انفجار بمب در میدان سپاه تهران حمایت کرد! رادیو اسرائیل با اشاره به خسارات و قربانیان این جنایت دردناک نتیجه گرفت : واقعه مذکور نشانه گسترش اقدامات سلطنت طلبانه در ایران است .

گوینده رادیو اسرائیل ادامه داد : سلطنت طلب ها در اقدامات خود از جمله بمب گذاری رعایت جوانب اخلاقی و انسانی را نیز می کنند !! گفتنی است در انفجار سوم اسفند تهران بیش از ده غیر نظامی از جمله چندین کودک دانش آموز به شهادت رسیدند.(5)

اردن به پیمان خیانت بار کمپ دیوید می پیوندد !

یونایتدپرس از تلاویو گزارش داد کمال حسن علی وزیر خارجه مصر در مصاحبه ای گفت : شواهدی در دست است که اردن به زودی به روند طرح مصر و اسرائیل موسوم به کمپ دیوید خواهد پیوست.وی در مصاحبه با  یدیعوت آحارانوت چاپ اسرائیل گفت : حسنی مبارک رئیس جمهوری مصر در ماه آینده یک دیدار یک روزه از اسرائیل به عمل خواهد آورد . (6)

اعزام جانیان و دزدان به جنگ ایران از سوی شاه اردن !

مجله الحریه ارگان جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین در شماره دیروز خود فاش کرد که رژیم اردن تعداد زیادی از جانیان و محکوم شدگان جرائمی مانند سرقت و ...را آزاد و به عنوان داوطلب به جبهه های جنگ با ایران فرستاده است !

این مجله می افزاید : این داوطلبان با پول فریفته می شوند زیرا هر یک از آن ها به محض ثبت نام مبلغ یک هزار دینار عراقی دریافت می کنند و پس از آن نیز 400 دینار عراقی و 100 دینار کویتی به آنان پرداخت می شود . بر اساس این گزارش مردم اردن از تصمیم شاه این کشور به شدت عصبانی بوده و حربه قومیت عربی او برای کمک به صدام را به سخره می گیرند.

مردم ایران می گویند : 14 سال از اشغال ساحل غربی رود اردن توسط صهیونیست ها می گذرد و هیچ گاه شاه حسین احساس قومیت عربی نداشته تا برای آزادی این سرزمین اقدام کند ولی اکنون به جای جنگیدن با رژیم صهیونیستی برای کمک به عراق داوطلب به مرزهای ایران و عراق می فرستند.(7) گفتنی است در ادامه همکاری های کشورهای مرتجع عرب با رژیم صدام عربستان و عراق موافقت نامه همکاری امنیتی و مرزی امضا کردند !(8)

رژیم صدام سرانجام به خواسته ایران تن داد !

عراق رسما موافقت خود را با ملاقات خانواده اسرای جنگی که قرار است در کویت و ترکیه انجام شود اعلام کرد . این ملاقات قرار است تحت نظارت صلیب سرخ جهانی انجام شود. سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت : عراق تمام وسایل و خدمات لازم برای خانواده اسرای ایرانی که بایستی از اقوام نزدیک اسرا باشند را تامین می کند.

وی افزود : عراق شب گذشته موافقت خود را رسما به صلیب سرخ جهانی اعلام کرده است و خانواده های ایرانی باید مخارج این ملاقات را بپردازند !(9) گفتنی است ایران اعلام کرده است تمامی هزینه های خانواده اسرای عراقی که برای دیدار با عزیزان خود به ایران می آیند را تقبل کرده و تمامی لوازم ضروری برای آسایش و رفاه آنان را فراهم می کند.

پی نوشت:

1- کیهان ، 5 اسفند 1360 ، صفحه 2
2- اطلاعات ، 5 اسفند 1360 ، صفحه 4
3- اطلاعات ، 5 اسفند 1360 ، صفحه 4
4- اطلاعات ، 5 اسفند 1360 ، صفحه 12
5- اطلاعات ، 5 اسفند 1360 ، صفحه 16
6- جمهوری اسلامی  ، 5 اسفند 1360 ، صفحه 3
7- کیهان ، 5 اسفند 1360 ، صفحه 16
8- اطلاعات ، 5 اسفند 1360 ، صفحه 16
9- کیهان ، 5 اسفند 1360 ، صفحه 2

پژوهشگر:‌سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول