اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

بزرگترین ضربه به منافقین

مسعود رجوی کشته شدن موسی خیابانی و دیگر مسئولان جنبش چپ گرای اسلامی! را ضربه بسیار شدیدی برای سازمان اعلام کرد. رجوی قبلا خیابانی را به عنوان جانشین خود در ایران تعیین کرده و همه کارهای این گروهک را به عهده او سپرده بود.

بزرگترین ضربه به منافقین

رخدادهای 21 بهمن 1360
چکیده

  • مسعود رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین گفت : کشته شدن خیابانی بزرگترین ضربه بر پیکر ما بود .

 

  • روزنامه الوطن چاپ کویت: عراق به اعراب اعلام کرده که اگر جنگ عراق و ایران در دستور کار کنفرانس سران عرب قرار نگیرد بغداد در هیچ یک از این کنفرانس ها شرکت نخواهد کرد .

 

  • رژیم آل سعود که هزینه اعزام سربازان اردنی را قبول کرده است بار دیگر به همراه یمن شمالی پشتیبانی خود را از عراق در جنگ علیه ایران مورد تاکید قرار داده است .

 

  • احمد توکلی سخنگوی دولت در گفت و گو با خبرنگاران آخرین مواضع دولت درباره انهدام مرکزیت منافقین ، تشکیل مجلس خبرگان ، ترور سفیر آلمان و حرکات حزب توده را تشریح کرد.

 

  • مردم هنوز شعار اولیه خودشان را تکرار می کنند و فریاد می زنند استقلال آزادی جمهوری اسلامی و حزب توده با کمال وقاحت اعلامیه می دهد و شعار مردم را تحریف کرده.

 

  • حزب توده هیچ گونه نقشی در این انقلاب نداشته است و اکثر اعضای آن در خارج  به سر می برند و به محض این که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید برای خوشه چینی به ایران تشریف آوردند .

سرکرده منافقین : کشته شدن خیابانی بزرگترین ضربه به ما !
مسعود رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین گفت : کشته شدن خیابانی بزرگترین ضربه بر پیکر ما بود . وی که در فرانسه به سر می برد گفت : موسی خیابانی و دیگر مسئولان جنبش چپ گرای اسلامی[!] ضربه بسیاری شدیدی برای سازمان مجاهدین خلق بود. رجوی قبلا خیابانی را به عنوان جانشین خود در ایران تعیین کرده و همه کارهای این گروهک را به عهده او سپرده بود . (1)
عراق کنفرانس سران عرب را تهدید به تحریم کرد
روزنامه الوطن چاپ کویت در شماره دیروز خود نوشت : عراق به اعراب اعلام کرده که اگر جنگ عراق و ایران در دستور کار کنفرانس سران عرب قرار نگیرد بغداد در هیچ یک از این کنفرانس ها شرکت نخواهد کرد . این روزنامه به نقل از منابع آگاه می نویسد : سعدون حمادی وزیر امور خارجه عراق هفته گذشته در دیداری با کلیه سفرای کشورهای عرب در بغداد موضع کشورش را رسما به آن ها اطلاع داد.(2)
در همین حال طه یاسین رمضان نخست وزیر عراق پس از دیداری از عربستان سعودی و یمن شمالی و تسلیم پیامی از جانب صدام به رهبران این دو کشور به بغداد بازگشت. یاسین رمضان گفت : رهبر یمن شمالی وی را از کمک کشور به عراق در جنگ 16 ماهه عراق با ایران مطمئن کرده است . وی همچنین از حسین شاه اردن که اعلام کرده بود برای جنگ همراه عراقی ها سرباز به این کشور اعزام خواهد کرد ستایش کرد . (3)
عربستان هزینه اعزام سربازان اردن به جنگ با ایران را پذیرفت!
در پی تصمیم خائنانه رژیم اردن مبنی بر اعزام مزدوران اردنی به جبهه های عراق علیه جمهوری اسلامی ایران صف بندی دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی مشخص تر می شود. رژیم آل سعود که هزینه اعزام سربازان اردنی را قبول کرده است بار دیگر به همراه یمن شمالی پشتیبانی خود را از عراق در جنگ علیه ایران مورد تاکید قرار داده است . (4)
اظهارات سخنگوی دولت درباره انهدام مرکزیت منافقین
احمد توکلی سخنگوی دولت در گفت و گو با خبرنگاران آخرین مواضع دولت درباره انهدام مرکزیت منافقین ، تشکیل مجلس خبرگان ، ترور سفیر آلمان و حرکات حزب توده را تشریح کرد. توکلی گفت : با همکاری اطلاعات 36 میلیونی که در روشن شدن جنایات منافقین همیشه کارساز بوده اند و به موقع برادران مسئول را در جریان گذاشته اند مقر تجمع تروریست هایی که خود را مجاهد می نامند شناسایی کردند و به مامورین اطلاع دادند ، با کنترل های خیلی دقیق که برادران ما در سپاه و کمیته مرکزی انجام داده بودند عملیات شروع شد و تا شب گذشته 6 خانه تیمی جمعا تصرف شد که 22 نفر از سران نظامی و حفاظتی منافقین به هلاکت رسیدند.
توکلی گفت : موسی خیابانی جانشین رجوی در ایران بود و طبیعی است که این ضربه برای آن ها ممکن است ضربه آخر باشد زیرا تمام کادرهای اصلی آن ها در ایران از بین رفته اند. سخنگوی دولت اظهار داشت : موسی خیابانی سرکرده منافقین در داخل کشور فردی را در اختیار داشته که بدل او بوده و هنگامی که می خواهد با پژوئی که از بنیاد پهلوی سابق برداشته و به خود اختصاص داده بود فرار کند موفق نمی شود و در درگیری به هلاکت می رسد .
خبرنگاری از توکلی درباره چرایی تشکیل مجلس خبرگان در شرایط کنونی پرسید که وی جواب داد : در قانون اساسی ما پیش بینی شده کسی که شایستگی رهبری دارد و بایستی به مردم معرفی شود باید به وسیله خبرگان انتخاب شود که صلاحیت این کار را داشته باشند طبق قانون اساسی مجلسی از خبرگان منتخب مردم انتخاب می شود و این اشخاص موظف هستند تا رهبری و یا شورای رهبری آینده را به مردم معرفی کنند.
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در باره دلیل کاهش تولید نفت نیز گفت : هرگونه پائین آمدن قیمت نفت به گردن کسانی است که سرسپردگی آمریکا را می کنند ما مطمئن هستیم دوباره غرب با صنعت غول آسای خود محتاج نفت ما می شود و آن کسانی که به طور رایگان ثروت های ملی خود را از زیر زمین در می آورند و می فروشند و پول های به دست آمده از فروش نفت را در بانک های خریداران نفت نگه می دارند کسانی هستند که به ملت خود خیانت می کنند.
توکلی در باره ترور سفیر آلمان نیز گفت : چون خیلی از دیپلمات ها و کاردار های خارجی در ایران هستند که ما با این کشورها روابط خوبی نداریم صرف نظر از این که چه کشوری باشند هدف اصلی ضد انقلاب از ترور سفرا این است که نشان بدهند امنیت در ایران وجود ندارد تا دیپلمات های خارجی در کشور حضور داشته باشند و ما چون حفاظت از جان دیپلمات های خارجی را تعهد کرده ایم سعی خودمان را در این زمینه می کنیم تا مسئولین این ترور مشخص شوند .
شعار انحرافی حزب توده در سومین سالگرد انقلاب !
توکلی در باره حرکات اخیر حزب توده نیز گفت : وقتی که می گوئیم حزب توده بی آبرو است به این خاطر است ، برای این که اگر آدم به این اندازه پر رو باشد که هنوز سه سال از انقلاب اسلامی ایران نگذشته است و مشاهده می کند که مردم هنوز شعار اولیه خودشان را تکرار می کنند و فریاد می زنند استقلال آزادی جمهوری اسلامی و با کمال وقاحت به مردم تبریک می گوید و چندین جا هم در اعلامیه هایشان با تیتر درشت می نویسند که شعار مردم استقلال آزادی و عدالت اجتماعی است و نمی گویند شعار مردم استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی است.
وی ادامه داد : اگر آن ها می خواستند که عدالت اجتماعی را فراهم بکنند بعد از 67 سال کشور قبله گاهشان گندم را از آمریکا وارد نمی کرد اصولا به قول امام آمریکا شوروی را هم بازی داده است. توکلی اظهار داشت : حزب توده هیچ گونه نقشی در این انقلاب نداشته است و اکثر اعضای آن در خارج  به سر می برند و به محض این که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید برای خوشه چینی به ایران تشریف آوردند . (5)
پی نوشت:
1- اطلاعات ، 21 بهمن 1360 ، صفحه 4
2- کیهان ، 21 بهمن 1360 ، صفحه 32
3- اطلاعات ، 21 بهمن 1360 ، صفحه 4
4- کیهان ، 21 بهمن 1360 ، صفحه 32
5- کیهان ، 21 بهمن 1360 ، صفحه 30

پژوهشگر :‌سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول