اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

گزارش فارس از دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهیدان همتی و حیدری

برادر قرآن را فرابگیر و با آن به جنگ قاریان ضد اسلام برو/ مادر دعاکن تا گمنام شهید شوم

دوبرادر ناتنی که قاری قرآن و غمخوار یکدیگر بودند، باهم در جلسات قرآن، برنامه‌های انقلابی و جبهه شرکت کردند، برادر بزرگ وصیت کرده بود که قرآن را فرا بگیر و با آن به جنگ قاریان ضد اسلام برو، برادر کوچک‌تر هم از مادر خواسته بود تا دعا کند گمنام شهید شود و دست آخر با فاصله یکسال به فردوس برین پرکشیدند.

برادر قرآن را فرابگیر و با آن به جنگ قاریان ضد اسلام برو/ مادر دعاکن تا گمنام شهید شوم

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس در سومین روز از دهه مبارک فجر هیأتی متشکل از آقایان رحیم قربانی رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، محمد زنگنه نماینده اتحادیه تشکل‌های قرآنی، حسین نیک‌نژاد نماینده مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به همراه نماینده ناحیه بسیج حبیب‌بن مظاهر به دیدار خانواده شهیدان حسین حیدری و جواد همتی رفتند.

 

 

مادر این دو شهید عزیز درباره فرزندانش گفت: حسین و جواد از همان کودکی اهل نماز، قرآن و عبادت بودند و در جلسات قرآن با هم شرکت می‌کردند. به یاد دارم زمان انقلاب و روز 12 بهمن‌ماه 57 هر دو برای استقبال از امام به بهشت زهرا(س) رفتند.

جواد برادر بزرگتر بود و حسین هم به دنبال او به عضویت در بسیج درآمد و با هم در همه فعالیت‌ها از جمله جلسه قرآن و نماز جمعه شرکت می‌کردند. جواد یک سال زودتر از حسین یعنی بهمن 1364 در عملیات والفجر هشت در فاو به شهادت رسید.

 

 

حسین با آقای مهدی قره شیخلو به جبهه رفت و با هم ارتباط خوبی داشتند، اما یک سال پس از جواد، حسین هم در دی‌ماه 1365 در عملیات کربلای 4 به شهادت رسید و پیکرش هم مفقود شد و 12 سال بعد به میهن بازگشت.

جواد درسش تمام شده بود که به جبهه رفت و حسین بعد از او مدرک جواد را دریافت کرد. اما حسین هنوز دیپلم نگرفته بود و هنگامی که به جبهه رفت قرار بود در منطقه امتحان بدهد.

 

 

مادر دعا کن تا گمنام شهید شوم

حسین همیشه به من می‌گفت:‌ دعا کن تا گمنام شهید شوم و اگر پیکرم بازگشت قبل از خاکسپاری خودت به داخل قبرم برو و پس از آن من را خاک کنید. حسین مفقودالاثر بود و ما ساکش را به جای وی خاک کرده بودیم. هنگامی که پیکرش پیدا شد دوباره قبر او را گشودیم. من ابتدا به داخل قبرش رفتم مقداری خاک به عنوان تبرک برداشتم و سپس حسین را به خاک سپردیم، قبر حسین در نزدیکی مرقد شهید صیاد شیرازی است. به من وصیت کرده بود برای من گریه نکن اگر هم طاقت نیاوردی در منزل گریه کن. من و پدرش تاب دوری او را نداشتیم و از شدت گریه دچار مشکلات چشمی شده‌ایم.

قره شیخلو: حسین حیدری اگر شهید نمی‌شد امروز از قاریان طراز اول کشور بود

مهدی قره شیخلو قاری بین‌المللی که داماد این خانواده است درباره شهید حسین حیدری می‌گوید: من به همراه حسین در جلسات قرآن خصوصاً جلسات استاد خدام حسینی شرکت می‌کردیم وی قاری بسیار خوبی بود و اگر شهید نمی‌شد امروز از قاریان طراز اول کشور بود.

ارتباطش با برادرش جواد بسیار نزدیک و عاطفی بود و هنگامی که جواد شهید شد، سخترین لحظات عمر حسین سپری می‌شد.

قره شیخلو درباره شهید جواد همتی گفت:‌ جواد در کودکی پدرش را از دست داد. اما انسان بسیار فهمیده‌ای بود و نقش معلم و استاد حسین را برعهده داشت. وی قاری بسیار خوبی بود و به سایر اعضای خانواده از جمله خواهرانش بسیار توجه داشت.

 

 

فرازی از وصیت‌نامه شهید «جواد همتی»

تو ای برادر کوچک و عزیزم سعی کن انسان مثمر ثمری برای اسلام باشی و سعی کن قرآن را فراگیری و با قرآن حقیقی به جنگ قاریان کوکی و ضد اسلام بروی.

فرازی از وصیت‌نامه شهید «حسین حیدری»

بیایید با خود عهد کنیم هر کجا که احساس کردیم در ایمانمان عارضه‌ای شده شهدای مظلوممان را بیاد بیاوریم، شهدایی که اجازه تجاوز به دشمن را ندادند. خواهرانم مانند حضرت زینب(س) باشید، زینب‌وار زندگی کنید و با صحبت‌های خود به خوبی اسلام را معرفی کنید.

ای مردم رشید و دلیر ایران اطمینان داشته باشید تا جوانان رشیدی مانند «علی‌اکبر» و شیرمردانی مانند «حبیب‌بن مظاهر» و زنان شجاع، مبلغ و غیوری مانند «زینب» در کشور داریم هرگز و هرگز طعم تلخ شکست را نخواهیم چشید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول