اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

گزارش فارس از دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید «علی‌اکبر رضاییان»

نگرانی‌‌های مادرانه‌ای که نتوانست مانع شهادت فرزند شود+عکس و صوت تلاوت شهید

از مبارزان قبل از انقلاب و رزمندگان بعد از انقلاب بود. مادرش همه جا به دنبالش می‌رفت و همیشه نگران او بود اما به گفته مادر این نگرانی‌ها هیچ‌گاه مانع شهادت نشد و علی‌اکبر به آرزویش رسید.

نگرانی‌‌های مادرانه‌ای که نتوانست مانع شهادت فرزند شود+عکس و صوت تلاوت شهید

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، طبق معمول چهارشنبه‌ها هیئتی قرآنی متشکل از «علی‌اکبر ملک‌شاهی»، «حسن ربیعیان»، «حبیب صداقت» قاریان ممتاز و بین‌المللی قرآن کریم، «رحیم قربانی» رئیس سازمان قرآن و عترت سپاه محمد رسول‌الله، «محمد زنگنه» نماینده اتحادیه تشکل‌های قرآنی به همراه نمایندگان بنیاد شهید، سیمای قرآن، خبرگزاری ایکنا و فارس به دیدار خانواده شهید «علی‌اکبر رضاییان» رفتند.

این شهید بزرگوار متولد محله لویزان تهران است و در جلسات مرحوم استاد «علی اربابی» به یادگیری تلاوت قرآن کریم پرداخته است.

در ابتدای برنامه قربانی گزارشی از یادواره «سوره‌های سرخ» ارائه کرد و پس از وی «حبیب صداقت» به تلاوت آیات 30 تا 36 سوره مبارکه «فصلت» پرداخت.

 

این قاری ممتاز قرآن کریم پس از تلاوت شور و حالش را از حضور در منزل شهید اینگونه بیان کرد: سال گذشته هنگامی که از برگزاری یادواره «سوره‌های سرخ» و دیدار با خانواده معظم شهدا مطلع شدم بسیار خوشحال شدم و از آن زمان هر‌هفته منتظر بودم که توفیق حضور در یکی از دیدارها نصیبم شود. بسیار خوشحالم که این توفیق بالاخره نصیبم شد.

تلاوت آیات 30 تا 36 سوره مبارکه «فصلت» توسط «حبیب صداقت»

دانلود

من متولد سال 66 هستم و جبهه و جنگ را درک نکرده‌ام، اما با مطالعه ایثار و فداکاری شهدای عزیز خودم را مدیون آنها می‌دانم و امیدوارم همه ما قدردان خون شهدای عزیزمان باشیم.

در ادامه زنگنه مقام پدر و مادر شهید را بالاتر از شهدا دانست و گفت: خدا را شاکریم که توفیق ادای احترام به خانواده‌های معظم شهدا نصیب ما شده است و امروز برای عرض ادب و کسب فیض خدمت شما بزرگواران رسیده‌ایم.

مقام پدر و مادر شهدا بالاتر‌ از شهید است

مقام شهدای گرانقدر ما بسیار بالا است، اما این شهدا به خاطر لقمه حلال، تربیت قرآنی و صبر و بردباری خانواده عزیزشان به این مقام رسیده‌اند، پس به واقع مقام پدر و مادر شهدا بالاتر و غیرقابل وصف است.

پدر شهید رضاییان به دلیل کسالت قادر به صحبت نبود از این رو مادر شهید با درخواست حاضران لب به سخن گشود که خواندن آن خالی از لطف نیست.

مبارزات شهید پیش از انقلاب

از دوران کودکی همیشه برای علی‌اکبر نگران بودم و همه جا به دنبالش می‌رفتم. علی‌اکبر در ایام قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های زیادی برضد رژیم طاغوت داشت و اغلب به توزیع اعلامیه و نوشتن شعار بر روی دیوارها مشغول بود. آن زمان داماد ما سرباز گارد شاه بود و به ما گوشزد می‌کرد مراقب علی‌اکبر باشید تا مبادا اتفاقی برای او بیفتد.

 

شربتی که رزمندگان به خاطر آن به جبهه رفتند

پس از انقلاب در حالی که دانش‌آموز هنرستان بود بدون اطلاع ما در سپاه ثبت‌نام کرد و به جبهه رفت. بعد از آن به عنوان سرباز اعزام شد. مدتی از او خبر نداشتیم گویا وی را به سمنان اعزام کرده بودند، ما هم به سمنان رفتیم، سپس به عجب‌شیر منتقل شد. زمانی که قرار بود به منطقه بروند قطار آنها از اطراف تهران عبور می‌کرد و ما هم به آنجا رفتیم تا شاید علی‌اکبر را ببینیم، در ایستگاه به سربازان اجازه خروج از قطار را ندادند، اما پسرم از فاصله بین واگن‌ها خود را به ما رساند. به پدرش گفتم: بیا علی‌اکبر را به خانه ببریم، اما وی مخالفت کرد و گفت: باید برود. در این زمان یکی از دوستانش به من گفت: نگران نباشید ما می‌رویم تا فقط کمی شربت بنوشیم. من آن زمان منظور این رزمنده را متوجه نشدم اما به واقع آنان برای نوشیدن شربت شهادت رفتند.

در روزهای آخر خدمت به ملاقات او رفتیم. همه اسباب و وسایلش را به ما داد و گفت: بروید من هم چند روز دیگر می‌آیم، در آن لحظه به شدت نگران شدم با این نگرانی به تهران آمدیم، اما هر چه صبر کردم علی‌اکبر بازنگشت تا اینکه پدرش خبر شهادت پسرم را به من داد.

من همیشه برای علی اکبر نگران بودم این نگرانی باعث شده بود همه جا به دنبالش بروم با اینکه بارها در منطقه برای دیدارش رفتم اما مراقبت‌های من نتوانست مانع شهادت او شود و به آرزویش رسید.

برگزاری جلسه قرآن بدون اطلاع خانواده

پیکر علی‌اکبر 6 روز بعد به دست ما رسید. آن زمان تعدادی خانم به دیدار من آمدند و گفتند: پسر شما استاد یکی از جلسات قرآن بود و به فرزندان ما آموزش می‌داد. من تا آن زمان از این کار علی‌اکبر خبر نداشتم.

تلاوت قرآن شهید رضاییان و صدای اجرای گروه سرود با سرپرستی شهید

دانلود

 

در ادامه، برادر شهید به بیان اوصافی از شهید رضاییان پرداخت و گفت: علی‌اکبر متولد 1340 بود. وی در سال 61 بر اثر بمباران شدید دشمن در منطقه چنانه به همراه 5 هزار رزمنده به شهادت رسید.

علی‌اکبر مشغول تحصیل در هنرستان بود که به جبهه رفت. وی در جلسات مختلف قرآن کریم از جمله جلسه استاد اربابی شرکت می‌کرد و خودش هم جلسه‌ای برای بچه‌ها برپا کرده بود. این شهید بزرگوار گروه سرودی تشکیل داده بود که با بچه‌های جلسه به اجرای برنامه می‌پرداختند.

به گفته مقام معظم رهبری شهدا، مانند آیات قرآن مقدس هستند، اما شهدای قرآنی از دیگر شهدا بالاتر هستند. شهدای این محل همه از فعالان جلسات مذهبی بودند و در هیأت‌ها و جلسات مختلف قرآن از جمله جلسه استاد اربابی حضور داشتند. امیدوارم همه ما بتوانیم با الگو قرار دادن شهدا به سعادت برسیم.

استاد «حسن ربیعیان» از هم محلی‌های شهید رضاییان است که از آشناییش با پدر شهید خبر داد و گفت: حاج «احمد رضاییان» پدر این شهید بزرگوار بیش از 57 سال در مسجد جامع لویزان خدمت کرد. وی صدای خوبی داشت و مؤذن مسجد بود. علی‌اکبر آن زمان در جلسات استاد اربابی شرکت می‌کرد. وی صدای گرم و دلنشینی داشت و مانند پدرش خوش صدا بود.

به یاد دارم حاج احمد همیشه بچه‌ها را به حضور در مسجد تشویق می‌کرد اما امروز به دلیل کسالت قادر به فعالیت در مسجد نیست.

در پایان این دیدار، پدر شهید با وجود کسالت به حاضران گفت: ما لایق این همه محبت نبودیم و امیدواریم همه شما عزیزان زیر سایه امام زمان(عج) عاقبت به خیر شوید.

 

در ادامه این گزارش شما را به دیدن عکس‌هایی از شهید «علی‌اکبر رضاییان» دعوت می‌کنیم.

 

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول