اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

گزارش فارس از دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید «کرمعلی محمد‌حسینی»

شهید بانی جلسات قرآن «محمدتقی مروت»/ هم سنگر آیت‌الله مفتح

مسجد «سید سجاد» سنگر مبارزاتش بود؛ همان جایی که شهید آیت‌الله مفتح در آنجا فعالیت می‌کرد. جلسات قرآن «محمدتقی مروت» را هم در همان مسجد با هزینه شخصی خودش دایر کرد.

شهید بانی جلسات قرآن «محمدتقی مروت»/ هم سنگر آیت‌الله مفتح

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس در ادامه دیدار‌های جامعه قرآنی با خانواده‌های معظم شهدا، هیئت قرآنی این هفته به دیدار خانواده شهید «کرم‌علی محمد‌حسینی» رفتند.

در این دیدار نمایندگانی از سازمان دارالقرآن، سازمان قرآن و عترت سپاه «محمد رسول‌لله(ص)»، اتحادیه تشکل‌های قرآنی، سیمای قرآن، خبرگزاری‌های ایکنا و فارس حضور داشتند.

 

 

مبارزات شهید در مسجد «سید‌سجاد»

همسر شهید محمد‌حسینی با اشاره به برخی اوصاف شهید گفت: این شهید بزرگوار از مبارزان قبل از انقلاب بود و در مسجد «سید‌سجاد» به فعالیت‌ می‌پرداخت.

وی انسانی بسیار مقید و مذهبی بود و همواره به نماز اول وقت تأکید داشت و بعد از انقلاب هرهفته در نماز جمعه شرکت می‌کرد.

شهادت توسط عوامل گروهک تروریستی منافقین

ما سال 1353 ازدواج کردیم و خدا به ما 4 فرزند عنایت کرد، همسرم مغازه پارچه فروشی داشت و در ایام بعد از انقلاب به مبارزه با گروهک‌ها برخواسته بود تا جایی که بارها وی را تهدید کرده‌ بودند اما همسرم ترسی از این تهدیدات نداشت و سرانجام در سال 1361 توسط منافقین کوردل در مغازه با شلیک سه گلوله به قلبش به شهادت رسید.

این شهید بزرگوار به هیچ‌وجه نه در خانه و نه در جا‌های دیگر از فعالیت‌هایش صحبت نمی‌کرد و ما فقط همین قدر می‌دانیم که در مسجد «سید‌سجاد» قبل و بعد از انقلاب فعال بود و ارتباط خوبی با امام جماعت مسجد حجت‌الاسلام هاتفی داشت.

علاقه شهید به قرآن و تأکید بر تربیت قرآنی فرزندان

همسرم بسیار به خواندن قرآن علاقه‌ داشت و در طول سال خصوصاً ماه مبارک رمضان ساعت‌ها به تلاوت کلام خدا مشغول بود. وی همواره به خواندن نماز اول وقت و تربیت قرآنی فرزندان تأکید داشت و به لطف خدا همه فرزندانم آنگونه که پدرشان دوست داشت بار آمدند.

به گزارش خبرگزاری فارس به منظور آشنایی بیشتر با این شهید بزرگوار به سراغ حجت‌الاسلام «نصرت‌الله هاتفی» امام جماعت مسجد «سید سجاد» و از همرزمان شهید رفیم.

 

 

محوریت شهید در مبارزات قبل و بعد از انقلاب در مسجد «سید‌سجاد»

هاتفی شهید محمد‌حسینی را یکی از محور‌های مبارزات مسجد «سید‌سجاد» در روز‌های قبل از انقلاب بیان کرد و گفت: این شهید در تهیه و توزیع اعلامیه و نوار‌های سخنان «امام خمینی(ره)» در سال‌های قبل از انقلاب بسیار فعال بود و از نظر مالی در این راه بسیار کمک می‌کرد.

فعالیت شهید کنار آیت‌الله مفتح

شهید آیت‌الله مفتح از فعالان مسجد «سید‌سجاد» بود و شهید محمد‌حسینی هم در جلسات شهید مفتح شرکت می‌کرد و هر دو بزرگوار در سال‌های بعد از انقلاب هم مشغول مبارزه با گروهک‌های تروریستی بودند. تا اینکه هر دو توسط عناصر ضد‌انقلاب به شهادت رسیدند.

وی در سال‌های بعد از انقلاب هم دست از مبارزه بر نداشت و با گروهک‌های تروریستی مانند منافقین در مبارزه بود و بارها مورد تهدید آنان قرار گرفته بود. وی در این راه کمک‌های مالی بسیاری می‌کرد و زندگی خود را در این راه گذاشته بود تا اینکه ناجوانمردانه توسط منافقین کوردل به شهادت رسید.

نقش شهید در برگزاری جلسات قرآن استاد «محمدتقی مروت»

این شهید بزرگوار فعالیت‌های مذهبی زیادی در مسجد داشت و به یاد دارم قبل از انقلاب از بانیان برگزاری جلسات قرآن استاد «محمد‌تقی مروت» در مسجد بود. وی با هزینه شخصی خود این جلسات را حمایت می‌کرد و همواره به قرآن کریم تأکید داشت.

فراری دادن نیروهای انقلابی توسط شهید از دست مأموران ستم‌شاهی 

شهید محمد‌حسینی هنگامی که یکی از مبارزان از دست مأموران رژیم ستم‌شاهی فراری بود بلافاصله به یاری‌اش می‌شتافت و بارها هم‌رزمان را از دست مأموران ساواک نجات داده بود.

 

همسر شهید

 

به یاد دارم قبل از انقلاب در یکی از شبها بعد از نماز مغرب در مسجد مشغول سخنرانی بودم که یکی از بچه‌ها خبر آورد که پس از سخنرانی شما را بازداشت می‌کنند. ما در مسجد صندوق قرض‌الحسنه‌ای داشتیم و به برخی از مأموران شهربانی که نیاز داشتند هم کمک‌هایی کرده بودیم از این رو آنها به ما خبر دستگیری را از قبل داده بودند.

در آن شب شهید محمد‌حسینی جمعیت زیادی را در مسجد جمع کرد و من و پدرم لابلای جمعیت مسجد را ترک و بلافاصله توسط این شهید بزرگوار با خودرو فرار کردیم و دست مأموران ساواک هیچ‌وقت به ما نرسید.

انتهای پیام/ م.ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول