اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سانتوس: روند مذاکرات صلح کلمبیا با فارک را بررسی می‌کنیم

رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد که هیأت مذاکره‌کنندگان دولت این کشور برای ارزیابی روند مذاکرات صلح با فارک راهی کوبا شده‌اند.

سانتوس: روند مذاکرات صلح کلمبیا با فارک را بررسی می‌کنیم

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسالاتینا»، «خوآن مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا طی سخنانی در برنامه گزارش هفتگی‌اش در رسانه ملی این کشور اعلام کرد که هیئت مذاکره‌کنندگان دولت وی به منظور ارزیابی روند مذاکرات صلح با نیروهای مسلح انقلابی فارک راهی «هاوانا» پایتخت کوبا شده‌اند.

«سانتوس» در ادامه افزود: تیم اعزامی از سوی دولت کلمبیا برای بررسی شرایط کنونی و چگونگی ادامه مذاکرات، با رهبران فارک به گفت‌وگو می‌نشیند.

وی در طول سخنانش به این مطلب نیز اشاره کرد که مذاکره‌کنندگان برای شرکت در نشست 2 دسامبر(11 آذر) با فارک (همانطور که در روزهای قبل وعده داده بود) عصر روز گذشته کشور را به مقصد «هاوانا» ترک کرده‌اند.

رئیس جمهور کلمبیا همچنین تأکید کرد که پس از انتشار خبر ربوده شدن ژنرال «روبن داریو آلزاته» توسط فارک به رهبران این نیروها هشدار داده بود که آغاز مجدد مذاکرات صلح تنها مشروط به آزادی ربوده شدگان است.

«سانتوس» در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن ابراز خوشحالی از آزادی ژنرال «آلزاته» به همراه 2 تن دیگر از افراد ربوده شده از آن‌ها درخواست کرد تا حوادث رخ‌ داده در طول این مدت را برای همگان شرح دهند.

افراد مذکور در 16 نوامبر گذشته در منطقه روستایی «چوکو» توسط نیروهای فارک ربوده شدند، امری که باعث به تعلیق درآمدن روند مذاکرات صلح بین دولت کلمبیا و فارک شد.

فارک و دولت کلمبیا از آغاز مذاکراتشان در نوامبر سال 2012 تا‌کنون بر ‌سر مواردی چون اصلاحات در بخش کشاورزی، مشارکت سیاسی «فارک» در امور کشور، موضوع مبارزه با مواد مخدر، رسیدگی به امور قربانیان و مسئله خلع سلاح به توافق رسیده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول