اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

«فارک» ژنرال ربوده شده ارتش کلمبیا را آزاد کرد

نیروهای مسلح انقلابی فارک، ژنرال ارتش کلمبیا و 2 تن از همراهان وی را که توسط این نیروها ربوده شده بودند آزاد کرده و به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تحویل دادند.

«فارک» ژنرال ربوده شده ارتش کلمبیا را آزاد کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، نیروهای فارک ژنرال «روبن داریو آلزاته» یکی از فرماندهان ارتش کلمبیا و 2 تن از همراهان وی را که در 15 نوامبر( 24 آبان 93) در منطقه جنگ زده ایالت «چوکو» توسط این نیروها ربوده شده بودند، آزاد کردند.

خوآن مانوئل سانتوس رئیس جمهور کلمبیا در صفحه شخصی خود در توئیتر ضمن تأیید خبر آزادی ژنرال ربوده شده ارتش این کشور گفت: ژنرال «روبن داریو آلزاته»، سرجوخه «خورخه رودریگز» و همچنین 2 سرباز دیگر از ارتش کلمبیا در شرایط ایده‌آل آزاد شدند و با بهبود شرایط آب و هوایی به خانواده‌های خود بازگردانده می‌شوند.

برای آزادی ژنرال ارتش کلمبیا و همراهان وی در روز یکشنبه 30 نوامبر ( 9 آذر 93) بین دولت این کشور و نیروهای فارک توافقاتی صورت گرفته بود با این که فارک اعلام کرده بود اگر عملیات نظامی ارتش کلمبیا در ایالت «چوکو» ادامه یابد قادر به آزادی افراد ربوده شده نیست.

ژنرال آلزاته و 2 تن از همراهان وی در حال حاضر تحت حمایت و حفاظت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ هستند و امید بسیاری وجود دارد که مذاکرات صلح بین دولت کلمبیا و فارک به زودی از سر گرفته شود.

چندی پیش فارک 2 سرباز کلمبیایی را که در پی یک درگیری با دولت این کشور در اوایل ماه نوامبر دستگیر کرده بود، آزاد کرد.

سانتوس آخرین دور از مذاکرات صلح دولت کلمبیا با فارک را در 16 نوامبر (25 آبان 93) به حال تعلیق درآورد و اظهار کرد تا زمانی که ژنرال این کشور و همراهانش آزاد نشوند به هاوانا ( پایتخت کوبا) برای ادامه مذاکرات سفر نخواهد کرد.

فارک با انتقاد از تصمیم دولت کلمبیا برای تعلیق مذاکرات صلح اعلام کرده بود که بازداشت ژنرال این کشور نشان دهنده درگیری این نیروها با دولت این کشور به علت مخالفت با برقراری آتش بس بوده است.

بر اساس اعلام نیروهای فارک از زمان آغاز این مذاکرات که از 19 نوامبر 2012 (29 آبان 91) بوده تنها آتش بس یک جانبه 2 ماهه حاصل تلاش‌های ناموفق دولت سانتوس با این نیروها بوده است؛ سانتوس بارها درخواست فارک برای برقراری آتش بس 2 جانبه بلند مدت را رد و اعلام کرده بود تنها با برقراری یک توافق صلح نهایی موافقت خواهد کرد.

روند آزادی ژنرال ارتش کلمبیا و همراهانش به دلیل نگرانی در مورد ادامه عملیات نظامی دولت این کشور درغرب ایالت چوکو به تأخیر افتاده بود؛ کیبدو خوآن کارلوس باررتو اسقف اعظم کلمبیا طی مصاحبه با چندین رسانه این کشور بیان کرد : فعالیت‌های نظامی شدید ارتش کلمبیا در ایالت چوکو بی ثباتی این منطقه، ایجاد ترس در بین مردم و کمبود مواد غذایی و سایر مایحتاج زندگی را در برداشته زیرا مردم به دلیل شرایط نامناسب این ایالت برای تأمین نیازهای خود نمی توانستند از این منطقه خارج شوند.

با وجود انتشار خبر آزادی ژنرال ارتش کلمبیا و همراهانش هیچ بیانیه رسمی در مورد زمان از سرگیری مذاکرات صلح بین دولت این کشور و نیروهای فارک منتشر نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول