اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ژنرال ربوده شده ارتش کلمبیا پس از آزادی استعفا داد

ژنرال ارتش کلمبیا که توسط نیروهای «فارک» ربوده شده بود پس از آزادی در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که از سمت خود استعفا داده است.

ژنرال ربوده شده ارتش کلمبیا پس از آزادی استعفا داد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ال‌تیمپو»، «روبن داریو آلزاته» ژنرال کلمبیایی ارتش این کشور در کنفرانسی مطبوعاتی که پیرامون بحث در مورد شرایط بازداشتش توسط نیروهای «فارک» برگزار شده بود، اعلام کرد که از ادامه فعالیت‌های نظامی خود استعفا داده است.

خوآن مانوئل سانتوس رئیس جمهور کلمبیا از ژنرال ربوده شده ارتش این کشور خواسته بود تا با شرکت در کنفرانسی مطبوعاتی پیرامون وضعیت خود در بازداشت و سپس نحوه آزادیش توسط فارک توضیحاتی ارائه دهد.

آلزاته در این کنفرانس مطبوعاتی بیان کرد: برای انجام خدمات اجتماعی و کمک به مردم ایالت «چوکو» که نیروهای «فارک» در آن حضور چشمگیری دارند و بدین منظور که حاشیه کمتری ایجاد شود بدون داشتن لباس نظامی و تجهیزات امنیتی به این ناحیه پرخطر سفر کردم.

آلزاته افزود: من از این که فردی نظامی بودم همواره احساس افتخار می‌کردم و با تمام عشق و تعهدی که به ارتش کلمبیا دارم درخواست خود را برای استعفا و کناره‌گیری از ادامه فعالیت به عنوان فردی نظامی اعلام می‌کنم.

سانتوس ساعاتی قبل از شروع این کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده بود که ژنرال «آلزاته» در مورد نحوه بازداشتش توسط نیروهای فارک و شرایطی که در پی آن تجربه کرده، توضیحاتی ارائه خواهد داد.

سناتور «خیمی چامورو» رئیس کمیسیون دوم مجلس سنای کلمبیا از ژنرال «آلزاته» خواست تا با ارائه اظهارات خود مجلس این کشور را در فراهم کردن اطلاعات در مورد دلایل و انگیزه‌ای که ممکن است یک مقام رسمی را به این منطقه خطرناک بکشاند یاری رساند.

سانتوس در پی بازداشت ژنرال آلزاته توسط فارک، آخرین دور از مذاکرات صلح دولت کلمبیا با این نیروها را در 16 نوامبر (25 آبان 93) به حالت تعلیق درآورد و اظهار کرد تا زمانی که ژنرال این کشور و همراهانش آزاد نشوند به هاوانا ( پایتخت کوبا) برای ادامه مذاکرات سفر نخواهد کرد.

فارک با انتقاد از تصمیم دولت کلمبیا برای تعلیق مذاکرات صلح اعلام کرده بود که بازداشت ژنرال این کشور نشان دهنده درگیری این نیروها با دولت این کشور به علت مخالفت با برقراری آتش بس بوده است.

ژنرال ارتش کلمبیا و 2 تن از همراهانش که توسط فارک ربوده شده بودند در روز یکشنبه 30 نوامبر( 9 آذر 93) آزاد شدند.

مذاکره کنندگان دولت کلمبیا پس از آزادی ژنرال ربوده شده ارتش این کشور برای دیدار با هیئت فارک و گفت‌و‌گو پیرامون نحوه از سرگیری مذاکرات صلح به هاوانا سفر کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول