اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افزایش هزینه‌های عمومی، برزیل را از رکود اقتصادی خارج کرد

بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده در برزیل، این کشور به لطف افزایش هزینه‌های عمومی توانست از یک دوره رکود اقتصادی خارج شود.

افزایش هزینه‌های عمومی، برزیل را از رکود اقتصادی خارج کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، مؤسسه جغرافیا و آمار برزیل (IBGE)  اعلام کرد این کشور که در جایگاه هفتمین اقتصاد بزرگ جهان قرار دارد به لطف افزایش هزینه‌های عمومی از یک دوره کوتاه رکود اقتصادی خارج شده و توانست رشد 0.1 درصدی را در سه ماهه سوم سال جاری ثبت کند.

اگرچه برزیل توانست از طریق افزایش هزینه‌های عمومی از رکود اقتصادی خارج شده و در این زمینه پیشرفت‌هایی کسب کند اما اقتصاددانان جناح راست در مورد آینده مالی این کشور بدگمان هستند با این استدلال که هزینه‌های عمومی به زودی به حالت تعادل بر می‌گردد و دیگر از مصرف کنندگان حمایتی صورت نمی‌گیرد.

«دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل در راستای مقابله با کاهش کسری بودجه در این کشور برخی از وزرای کابینه دولت خود را تغییر خواهد داد و «خوآکیم لوی» را به عنوان وزیر دارایی این کشور منصوب کرد؛ لوی قبلا مدیر ارشد اجرایی دومین بانک بزرگ خصوصی در برزیل بود؛ وی همچنین با صندوق بین‌المللی پول و بانک مرکزی اروپا نیز همکاری‌هایی داشته است.

روسف در دوره اول ریاست جمهوری خود در بین بخشی از جامعه کسب و کار که به سیاست‌های اقتصادی نئولیبرالی ارجحیت می‌نهادند منفور شمرده می‌شد؛ با این حال وی با شکست «مارینا سیلوا» و «آئسیو نوس» نامزدهای نئولیبرالی در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری توانست بار دیگر به عنوان رئیس جمهور برزیل انتخاب گردد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول