اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس‌جمهور برزیل مجله «وخا» را به انتشار مطالب ضددولتی محکوم کرد

رئیس‌جمهور برزیل ضمن محکوم کردن مجله «وخا» در این کشور اعلام کرد این مجله قصد دارد با انتشار مطالب ضددولتی، وی را در پرونده فساد مالی شرکت نفتی «پتروبراس» متهم جلوه دهد.

رئیس‌جمهور برزیل مجله «وخا» را به انتشار مطالب ضددولتی محکوم کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل اعلام کرد که مجله «وخا» این کشور در حال انتشار مطالب نادرست و ضد دولتی بوده و قصد دارد بدین وسیله وی را در پرونده فساد مالی شرکت نفتی «پتروبراس» متهم جلوه دهد.

«روسف» انتشار گزارش نادرست این مجله برزیلی از قبیل این‌که وی در سال گذشته درباره ایجاد فساد مالی شرکت نفتی «پتروبراس» هشدار داده است را نیز محکوم کرد.

رئیس جمهور برزیل تأکید کرد که مجله «وخا» در این نسخه منتشر شده خود به دروغ گفته است که «پائولو روبرتو کوستا» مدیر سابق شرکت نفتی «پتروبراس» متهم به منحرف کردن میلیون‌ها تولیدات نفتی به سود سیاستمداران این کشور می‌باشد.

وی افزود: این مجله برزیلی همچنین به طور نادرست انتشار داده که «روبرتا کوستا» در ماه سپتامبر 2009 یک ایمیل برای «روسف» و یکی از وزرای دولت «لولا داسیلوا» رئیس جمهور سابق این کشور فرستاده و به آن‌ها هشدار داده است که دادگاه حسابرسی قصد دارد 3 تولیدات نفتی را به دلیل ایجاد بی‌نظمی متوقف سازد.

رئیس جمهور برزیل تصریح کرد که این مجله با انتشار مطالب ضد دولتی به دنبال بی‌اعتبار کردن وی می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد که مجله «وخا» پس از تلاش‌هایش برای دخالت در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال جاری قصد دارد خوانندگان خود را با نشان دادن این موضوع که در سال 2009 انحرافاتی در نفت دولتی وجود داشته، فریب دهد.

«روسف» ضمن آنکه اعلام کرد اعتراضات دادگاه حسابرسی برزیل در ماه آگوست سال جاری به وی ابلاغ شده گفت: در سال 2009 هیچ فساد مالی در این شرکت نفتی دولت رخ نداده است.

وی اضافه کرد که بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط پلیس فدرال و دادستانی این کشور، اقدامات غیر قانونی «روبرتا کوستا» تنها در سال 2014 اتفاق افتاده است.

رئیس جمهور برزیل یاد آور شد که مجله «وخا» همچنین قبل از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه اکتبر سال جاری که وی پیروز نهایی آن بوده است، به راه‌اندازی این‌گونه اتهامات بر علیه وی برای منحرف کردن آرای رأی ‌دهندگان به «آئسیو نوس» رقیب انتخاباتی خود پرداخته بود.

«روسف» به این مجله برزیلی هشدار داد که به دلیل ایجاد و ترویج این چنین اتهامات بر علیه وی شکایت خواهد کرد.

رئیس جمهور برزیل در پایان تأکید کرد که تلاش‌های این مجله برای بی‌اعتبار ساختن وی با شکست روبرو خواهد شد.

بر اساس شواهد موجود رسیدگی به پرونده «پتروبراس» از ماه مارس گذشته آغاز شده و تاکنون باعث شناسایی و دستگیری بسیاری از عاملان آن شده است.

متهمان این پرونده از سال 2006 تا 2014 با پولشویی و کلاهبرداری در قراردادها و فضای اداری این شرکت مبلغی بالغ بر 1850 میلیون دلار را از حساب این شرکت کسر کرده‌اند.

شرکت نفتی «پتروبراس» که بیشترین قسمت آن متعلق به دولت برزیل است یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری نفتی در جهان بوده و علاوه بر آمریکای جنوبی دارای سرمایه‌گذاری در آسیا، آفریقا و خاورمیانه می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول