اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس‌جمهور برزیل: عاملان فساد شرکت نفتی «پتروبراس» مجازات خواهند شد

رئیس‌جمهور برزیل ضمن تأکید بر تلاش دولت برای پایان دادن به پرونده فساد شرکت نفتی «پتروبراس» اعلام کرد که قطعا تمامی متهمان این پرونده بازداشت شده و مورد مجازات قرار خواهند گرفت.

رئیس‌جمهور برزیل: عاملان فساد شرکت نفتی «پتروبراس» مجازات خواهند شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل طی یک مصاحبه مطبوعاتی در «بریسبن» یکی از شهرهای بزرگ استرالیا که در حال حاضر مکان برگزاری اجلاس سران گروه 20 می‌باشد، اعلام کرد که دولت برزیل در خصوص پرونده فساد شرکت «پتروبراس» تمامی تلاش خود را به کار گرفته و این قول را به همه مردم کشور می‌دهد که هیچ‌گونه بخشش و مصونیتی نسبت به مجازات عاملان این پرونده وجود نداشته باشد.

«روسف» در ادامه تأکید کرد که سرانجام این پرونده مثبت بوده و قطعا آینده برزیل را دستخوش تغییراتی خواهد کرد.

وی در بخشی از سخنانش خاطرنشان کرد: من تصور می‌کنم که این مسئله تغییر اساسی را در سیستم اداری کشور ایجاد کند و باعث پایان دادن به فساد شود.

رئیس جمهور برزیل همچنین افزود: فساد در بخش اداری شرکت «پتروبراس» از ماه مارس گذشته آغاز و آشکار شد که برخی از عاملان آن همان ابتدا شناسایی و بازداشت شدند، ما هم‌اکنون نباید تمامی تلاش‌های این بخش نفتی را بد جلوه داده و افراد بی‌گناه را قربانی متهمان دیگر کنیم.

اقدامات پلیس برزیل برای بررسی پرونده فساد شرکت «پتروبراس»

پلیس برزیل جمعه گذشته 19 نفر را به دلیل ایجاد فساد در بخش اداری شرکت دولتی نفتی «پتروبراس» دستگیر کرد که اسامی برخی از آن‌ها به این ترتیب می‌باشد: «رناتو دوکه»، «پائولو روبرتو کوستا»، «خوزه آلدماریو پینئیرو»، «دالتون دوس سانتوس».

پلیس برزیل پس از دستگیری متهمان از روز شنبه شروع به بازجویی این افراد کرده و به دنبال سایر مجرمان پرونده می‌باشد.

بر اساس گزارشات موجود اوج فساد در این پرونده مربوط به سال‌های 2006 تا 2014 می‌باشد.

دستگیری افراد ذکر شده بخشی از برنامه جدید دولت «روسف» با هدف برچیده شدن باندهای پولشویی و هرگونه فساد در کشور در دور دوم ریاست جمهوری‌اش به شمار می‌رود.

شرکت نفتی «پتروبراس» که بیشترین قسمت آن متعلق به دولت برزیل است یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری نفتی در جهان بوده و علاوه بر آمریکای جنوبی دارای سرمایه‌گذاری در آسیا، آفریقا و خاورمیانه می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول