اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در برزیل

طبق جدیدترین آمار مؤسسه جغرافیا و آمار برزیل، نرخ بیکاری در این کشور طی ماه گذشته میلادی به پایین‌ترین میزان خود از سال ۲۰۰۲ رسید.

کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در برزیل

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، مؤسسه دولتی جغرافیا و آمار برزیل اعلام کرد نرخ بیکاری در این کشور طی ماه اکتبر سال جاری (آبان 93) 4.7 درصد بوده است که پایین‌ترین میزان برای این ماه از سال 2002 می‌باشد؛ روش بررسی فصلی و 3 ماهه از سال 2002 در برزیل آغاز شده است.

این میزان نسبت به ماه اکتبر سال گذشته 0.5 درصد کاهش یافته است (نرخ بیکاری در اکتبر 2013 برابر با 5.2 درصد بود)؛ در ماه سپتامبر سال جاری (شهریور 93) نیز نرخ بیکاری برابر با 4.9 درصد گزارش شده که برای این ماه طی 13 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

طی 3 ماهه دوم سال 2014، نرخ بیکاری در مقایسه با همین مدت در سال گذشته، از 7.4 درصد به 6.8 درصد رسیده است.

تعداد افراد بیکار در برزیل 6.8 میلیون نفر می‌باشد، یعنی 3 درصد کمتر از 3 ماهه اول سال جاری و 7 درصد کمتر از همین دوره در سال 2013.

علاوه بر این، تعداد کل افراد مشغول به کار نیز به 92.1 میلیون نفر افزایش یافته در حالی که این رقم برای 3 ماهه اول سال جاری برابر با 91.2 میلیون بوده است؛ طی همین دوره زمانی در سال گذشته، تعداد کل شاغلین 90.3 میلیون نفر بود.

کاهش نرخ بیکاری نشان می‌دهد که سیاست‌های عمومی و مدل دولت فراگیر و سازنده «دیلما روسف» رئیس‌جمهور برزیل مؤثر واقع شده است.

تعداد افراد بیکار در 6 منطقه شهری بزرگ برزیل یعنی «سائو پائولو»، «ریودوژانیرو»، «پورتو آلگره»، «بلوهوریزونته»، «سالوادور» و «رسیفه» به 23.3 میلیون نفر رسیده که در مقایسه با ماه سپتامبر (شهریور 93) افزایشی 0.8 درصدی داشته و نسبت به اکتبر سال گذشته (مهر 92) تغییری نکرده است.

افزایش دستمزدها

مؤسسه جغرافیا و آمار برزیل اعلام کرد که دستمزد متوسط ماهیانه کارگران در برزیل به 2 میلیون و 122 هزار و 10 رئال (واحد پول برزیل معادل 819 دلار) رسیده که بیانگر افزایش 2.3 درصدی نسبت به ماه سپتامبر (شهریور 93) می‌باشد و علاوه بر این، نسبت به اکتبر سال 2013 (مهر 92) نیز 4 درصد افزایش یافته است.

برزیل نرخ آمار بیکاری را بر اساس مطالعه ملی نمونه‌های خانگی و دوره‌های زمانی 3 ماهه به دست می‌آورد که اطلاعات خود را از 3 هزار و 464 شهر کل کشور کسب می‌کند و به دستور‌العمل‌های سازمان جهانی کار نیز پایبند است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول