اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزیر دارایی کابینه دولت برزیل تغییر خواهد کرد

با توجه به رشد کُند اقتصادی اخیر برزیل، رئیس جمهور این کشور برای معرفی وزرای جدید تحت فشار بوده و احتمالا وزیر دارایی کابینه وی تغییر کند.

وزیر دارایی کابینه دولت برزیل تغییر خواهد کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، بر اساس گزارش منتشر شده توسط روزنامه برزیلی «فولها د سائوپائولو»، در راستای تغییر وزرای کابینه دولت «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل به احتمال زیاد «خوآکیم لوی» جایگزین «گوئیدو مانتگا» وزیر فعلی دارایی برزیل خواهد شد.

«لوی» بین سال‌های 2003-2006 در زمان ریاست جمهوری «لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا» رئیس جمهور سابق برزیل به عنوان وزیر خزانه‌داری این کشور خدمت کرده است؛ وی از زمان ریاست جمهوری «فرناندو انریکه کاردوسو» در سال 1995-2002 به کارهای دولتی راه پیدا کرد.

«اومبرتو کوستا» رهبر حزب کارگران در مجلس نمایندگان برزیل اعلام کرد: ما باید هنگامی‌که «لوی» به عنوان وزیر دارایی منصوب شد به وی اعتماد کنیم زیرا «لوی» پس از در دست گرفتن این سمت به عنوان فردی شناخته می‌شود که با اجرای برنامه‌های سازنده موجب پیشرفت و توسعه برزیل خواهد شد.

با وجود حمایت مثبت «کوستا» از «لوی»، رسانه‌های محلی برزیل اعلام کردند که چندین نفر از مقامات حزب کارگر این کشور اظهار کردند که «لوی» باورهای مالی محافظه کارانه‌ای دارد که در تضاد با هزینه‌های سنگین دولت فعلی در اجرای پروژه‌های رفاه اجتماعی می‌باشد.

«روسف» طی مصاحبه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد : در راستای مقابله با کاهش کسری بودجه در برزیل برخی از وزرای کابینه دولت خود را تغییر خواهد داد.

گزارش‌ها پیرامون این مصاحبه مطبوعاتی نشان می‌دهد که «نلسون باربوسا» معاون وزیر دارایی سابق برزیل به هیئت مشاوران این سازمان می‌پیوندد و «الکساندره تومبینی» سمت خود را به عنوان رئیس بانک مرکزی برزیل ادامه می‌دهد.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت برنامه‌ریزی برزیل دولت این کشور قصد دارد با اجرای برنامه‌هایی کاهش 42.4 میلیارد دلاری یا 2.15 درصدی از تولید ناخالص داخلی خود در سال 2014 را جبران کند.

با توجه به رشد کند اقتصادی اخیر در برزیل «روسف» تحت فشار برای معرفی وزرای جدید کابینه خود می‌باشد؛ با این حال در هفته گذشته، بانک مرکزی برزیل اعلام کرد که این کشور رشد 0.59 درصدی در ماه‌های جولای ، آگوست و  سپتامبر در مقایسه با 3 ماه قبل داشته است.

مؤسسه جغرافیا و آمار برزیل (IBGE)  نرخ رشد تولید ناخالص داخلی رسمی این کشور را در اواخر این ماه منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول