اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تصویب ۲۸ قانون جدید برای مقابله با جنگ اقتصادی در ونزوئلا

رئیس‌جمهور ونزوئلا ۲۸ قانون جدید را برای مقابله با جنگ اقتصادی اپوزیسیون این کشور تصویب خواهد کرد.

تصویب ۲۸ قانون جدید برای مقابله با جنگ اقتصادی در ونزوئلا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته اعلام کرد 28 قانون جدید را برای مقابله با جنگ اقتصادی که توسط حزب راست افراطی این کشور آغاز شده تصویب خواهد کرد. 

«مادورو» در کاخ «میرافلورس» مقر ریاست جمهوری ونزوئلا تصریح کرد: 28 قانون توانمندسازی را در راستای ایجاد تنوع، رشد و توسعه اقتصادی کشور تصویب خواهم کرد تا بدین ترتیب در سال 2015 شاهد توسعه و حجم زیاد تولید سوسیالیستی باشیم.

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین از ایجاد مناطق ویژه توسعه اقتصادی و اصلاح قانون مالیاتی با هدف داشتن فرهنگ مالیاتی عادلانه و پایدار خبر داد.

وی ضمن اشاره به تلاش‌های دولت خود از سال 2013 برای مقاومت در برابر جنگ اقتصادی نظام بورژوازی خاطرنشان کرد که از اول ژانویه 2015 (11 دی 93) اقدامی قاطعانه برای حل مشکلات اساسی روند اقتصادی کشور خود صورت خواهد داد.

در نوامبر 2013 (آبان 92)، مجلس شورای ملی ونزوئلا این اختیار را به «مادورو» داد که حکم‌هایی را با رتبه و ارزش قانون تصویب کند و به این ترتیب با جنگ اقتصادی به راه افتاده توسط اپوزیسیون که هدفی جز براندازی دولت این کشور ندارد مقابله کند.

امروز پایان تاریخ اعطای این قدرت به «مادورو» می‌باشد بنابراین وی 28 قانون جدید را تصویب خواهد کرد که البته پیشتر نیز 13 قانون دیگر را به منظور رویارویی با نقشه‌های بی‌ثبات‌سازی اپوزیسیون تصویب کرده بود.

از میان قوانین مذکور می‌توان موارد پیش رو را نام برد: قانون تامین مالی پروژه‌های مردمی؛ قانون اساسی ماموریت، ماموریت‌های بزرگ و خرده ماموریت‌ها؛ قانون اشتغال برای جوانان مولد؛ اصلاح قانون تغذیه کارگران.

دولت بولیواری ونزوئلا که «نیکلاس مادورو» در رأس آن قرار دارد تاکنون به طور قاطعانه‌ای با مبارزه اقتصادی حزب راست این کشور مقابله کرده است؛ این جنگ اقتصادی از طریق مکانیسم‌هایی چون زمین‌خواری، احتکار، قیمت‌های گزاف و تخلف در استفاده از ارز خارجی سعی در ایجاد هرج و مرج در این کشور آمریکای جنوبی دارد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول