اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

با سفر دوره‌ای وزیر ‌خارجه ونزوئلا به کشورهای نفتی آغاز شد

تلاش ونزوئلا برای مقابله با کاهش قیمت نفت

رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد: وزیر خارجه این کشور را برای مقابله با کاهش قیمت نفت به سفری دوره‌ای فرستاده است.

تلاش ونزوئلا برای مقابله با کاهش قیمت نفت

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا اطمینان داد که «رافائل رامیرز» وزیر امور خارجه این کشور برای دیدار با ملت‌های عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و همچنین کشورهایی که در این سازمان عضو نیستند، سفری دوره‌ای را آغاز کرده تا از منافع کشور خود محافظت کند.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: زمانی که قیمت نفت کاهش پیدا می‌کند، همانند آنچه که در کشور ونزوئلا اتفاق افتاده، باید با آن مقابله کرد و هدف از سفر «رامیرز» نیز نیل به این مهم می‌باشد.

«مادورو» تصریح کرد: ونزوئلا باید با جنگ اقتصادی مبارزه کند، این جنگ توسط نخبگان نظام سرمایه‌داری و همچنین افرادی به راه افتاده که با حمله به ثرو‌ت‌هایی که قرار است میان مردم این کشور توزیع شود قصد دارند کشور را بی‌ثبات سازند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در ادامه افزود: این یک مسئله رسانه‌ای نیست، بلکه انقلابی از سوی دولت ونزوئلا می‌باشد و در راستای جلب محبوبیت نیز نیست، زیرا انتخابات وجود دارد و ما برای شرکت در آن اقدام خواهیم کرد و پیروز خواهیم شد.

وی همچنین تاکید کرد: ونزوئلا به وسیله روابط تاریخی خود با کشورهای نفتی، انقلاب بولیواری را که توسط «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور فقید این کشور آغاز شده بود تحکیم بخشیده است؛ اگر چه دیگر فرمانده «چاوز» را به صورت فیزیکی در کنار خود نداریم اما تعهد ما بر جای خود استوار است.

وزیر امور خارجه ونزوئلا تاکنون نشست‌های دیپلماتیکی در الجزایر و قطر داشته و این کشورها را بسیار مولد توصیف کرده است.

«مادورو» این اظهارات را پس از اعلام تصویب 5 قانون جدید که قدرت مردمی را در ونزوئلا افزایش می‌دهند مطرح کرد؛ قوانین مذکور به طور اساسی در بخش مواد غذایی، کار و ماموریت‌های اجتماعی تمرکز دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول