اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

«فارک» ربودن ژنرال ارتش کلمبیا را تایید کرد

نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) در بیانیه‌ای دستگیری ژنرال ارتش کلمبیا را تایید کرد.

«فارک» ربودن ژنرال ارتش کلمبیا را تایید کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کاراکول»، نیروهای مسلح انقلابی «فارک» پس از ناپدید شدن «روبن داریو آلساته» یکی از فرماندهان ارتش کلمبیا، ضمن تأیید این که این ژنرال کلمبیایی در اختیار نیروهای این گروه است، در بیانیه‌ای اعلام کرد که به زندگی و سلامت فیزیکی و روحی «روبن داریو آلساته» یکی از فرماندهان ارتش احترام می‌گذارد و تا زمانی که خشم دولت آنها را به خطر نیندازد سلامت وی را تضمین می‌کند. 

در این بیانیه که توسط «روبین موررو» یکی از اعضای میز مذاکرات صلح با دولت کلمبیا خوانده شد، آمده است که مذاکره کنندگان «فارک» تابع تصمیمات مقامات ارشد این گروه هستند.

علاوه بر این، طی بیانیه مذکور به نقش ژنرال «آلساته» در ارتش ملی به عنوان رهبر «نیروی ضربت مشترک» اشاره شده که طراحی آن به دستور نظامیان پنتاگون و برای مبارزه علیه ملت کلمبیا و گروه شورشی مسلح آن صورت گرفته است.

این متن همچنین اضافه می‌کند که این ژنرال کلمبیایی دارای پرونده‌های ناتمام بزرگی در سیستم قضایی مردمی می‌باشد و مورد وی به یک بررسی کامل نیاز دارد زیرا باید به خیلی از موضوعات رسیدگی شود و کاملا مورد ارزیابی قرار گیرد.

از نوامبر سال 2012 (آبان 1391) دولت کلمبیا و «فارک» در «هاوانا» پایتخت کوبا مذاکرات صلح را با هدف پایان دادن به درگیری مسلحانه کشور که بیش از 50 سال به طول انجامیده آغاز کردند.

با این وجود، «خوان مانوئل سانتوس» رئیس‌جمهور کلمبیا روز دوشنبه هشدار داد که مذاکرات صلح از سر گرفته نخواهد شد زیرا روند آزادی ژنرال «آلساته» و همچنین 2 نفری که وی را در آن لحظه همراهی می‌کردند و توسط این گروه ربوده شده‌اند میسر نشده است.

تشدید جست‌و‌جوها برای یافتن ژنرال «روبن داریو آلساته»

ارتش نظامی، وزارت دفاع و پلیس ملی کلمبیا همچنان به انجام عملیات‌های متعدد در «چوکو» واقع در غرب این کشور ادامه می‌دهند تا بتوانند محل نگهداری ژنرال «روبن داریو آلساته» و 2 تن از همراهان وی را که روز یکشنبه توسط «فارک» دستگیر شدند پیدا کنند.

«خوان کارلوس پینسون» وزیر دفاع کلمبیا دوشنبه به پایگاه نظامی «تیپ پانزدهم کیبدو» واقع در شمال غربی این کشور آمریکای جنوبی رسید؛ گروهی از سربازان و نیروهای لازم برای جست‌و‌جوی افراد گروگان گرفته شده، عملیات را از این مکان آغاز کرده‌اند. 

اقدام به گرفتن نیرو از سیستم‌های اطلاعاتی، نیروی هوایی و واحدهای عملیاتی ویژه برای این عملیات‌ها در دستور کار قرار گرفته تا بدین ترتیب محدوده‌ای که افراد مذکور دستگیر شده‌اند را تحت بررسی و تحقیق قرار دهند

رسانه‌های محلی تصریح کرده‌اند که وزارت دفاع با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز تماسی برقرار کرده تا بدین ترتیب این سازمان جهانی بشردوستانه در صورت لزوم ترتیبات لازم را برای آزادی افراد گروگان گرفته شده انجام دهد.

پس از دستور «خوان مانوئل سانتوس» صدها سرباز و نیروی ویِژه، منطقه وسیعی از جنگل که دسترسی به آن فقط با عبور از رودخانه امکان‌پذیر است را به طور کامل تفحص کرده‌اند.

رئیس‌جمهور کلمبیا شب یکشنبه اعلام کرده بود که طی ساعات آتی «پینسون» و هیئت نظامی برای رهبری روند تحقیقات به «چوکو» خواهند رفت.

منطقه‌ای که ژنرال کلمبیایی دستگیر شده در حدود 30 دقیقه با مرکز «چوکو» فاصله دارد؛ این منطقه امن نیست و به همین دلیل در حال تحقیق روی این مسئله هستند که به چه علتی ژنرال «آلساته» که در رأس تمامی عملیات‌های نظامی منطقه قرار دارد، تحت شرایطی با حداقل امنیت به این ناحیه رفته است.

وزیر دفاع کلمبیا در نشستی مطبوعاتی اعلام کرده بود که دلایل ربایش این ژنرال از سوی فارک، در نظر نگرفتن تدابیر امنیتی از سوی این ژنرال بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول