اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مخالفت گروه‌های پیرو «چاوز» با مشارکت در طرح خلع سلاح ونزوئلا

گروه‌ها و تشکل‌های طرفدار و پیرو رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا با مشارکت در طرح ملی خلع سلاح این کشور مخالفت کردند.

مخالفت گروه‌های پیرو «چاوز» با مشارکت در طرح خلع سلاح ونزوئلا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ال‌‌ونزولانو»، گروه‌های پیرو «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا با ارسال بیانیه‌ای از دولت این کشور خواستند تا آنها را شامل طرح ملی خلع سلاح نکند؛ این طرح در ماه سپتامبر سال جاری (شهریور 93) توسط «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا تصویب شد.

بیانیه گروه طرفداران «چاوز» طی نشستی مطبوعاتی در «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا خوانده شد؛ آنها در بیانیه مذکور تصریح کردند: به نظر ما اینکه از تشکل‌های انقلابی بخواهند همچون باندهای جنایتکار خلع سلاح شوند امری نامعقول است.

نمایندگان 260 تشکل ونزوئلایی خود را به عنوان کارگران و مبارزان اجتماعی معرفی کرده و بر نقش اساسی خود در دفاع از انقلاب بولیواری که توسط «چاوز» آغاز شده تاکید کردند.

هواداران «چاوز» در این بیانیه خاطرنشان کردند: نه! ما باندهای جنایتکارانه نیستیم، ما سازمان‌های انقلابی هستیم؛ انقلاب ما صلح‌آمیز است اما غیرمسلحانه نیست.

«جانی سوبرا» یکی از اعضای واحد نظامی گردان «4‌اف» نیز بر لزوم خلع سلاح کردن جنایتکاران تاکید کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در ماه سپتامبر طرحی ملی را تصویب کرد که به موجب آن تمام سلاح‌های گرمی که در اختیار غیرنظامیان قرار دارند، باید جمع‌آوری شده و تحت کنترل نیروهای مسلح ونزوئلا قرار بگیرند.

به گزارش فارس، دولت ونزوئلا سعی دارد با تدابیر عملی همچون طرح «میهن امن» و «ماموریتی برای تمام زندگی ونزوئلا»، صلح و امنیت را برای شهروندان خود به ارمغان آورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول