اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نگاهی به انتخاب ونزوئلا در شورای امنیت

در نشست شورای امنیت سازمان ملل، نمایندگان 181 کشور از مجموع 193 کشور به عضویت ونزوئلا در این شورا رأی مثبت دادند؛ بدین ترتیب ونزوئلا برای پنجمین بار به عضویت غیردائم شورای امنیت سازمان ملل درآمد.

نگاهی به انتخاب ونزوئلا در شورای امنیت

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، 24 مهر ماه 93، انتخابات اعضای غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد با حضور نمایندگان 193 کشور در مقر این سازمان در نیویورک برگزار شد که ونزوئلا نیز به عضویت اعضای غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد انتخاب شد.

- در نشست شورای امنیت سازمان ملل، نمایندگان 181 کشور از مجموع 193 کشور به عضویت ونزوئلا در این شورا رای مثبت دادند؛ بدین ترتیب ونزوئلا برای پنجمین بار به عضویت غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد درآمد. 

- «ساموئل مونکادا» سفیر ونزوئلا در سازمان ملل متحد در این خصوص گفت: برخی کشورها قبل از آغاز رای‌گیری قصد داشتند نمایندگان دیگر کشورها را متقاعد کنند تا علیه ونزوئلا رأی دهند؛ اما تبلیغات منفی آنها هیچ تاثیری در تصمیم‌گیری نمایندگان کشورهای جهان نداشت و 181 کشور از نامزدی ونزوئلا حمایت کرد. کسب اکثریت قاطع آ‌راء موجب شد تا طرح وتویی که در گذشته صورت گرفته بود بی‌تاثیر شود.

- «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا نیز در این باره اعلام کرد: عضویت غیر دائم ونزوئلا در شورای امنیت سازمان ملل با این رأی بالا حاکی از پیروزی قاطع انقلاب بولیواری و پیروزی چاوز در معرفی ونزوئلا به جهانیان می‌باشد.

- رئیس جمهور ونزوئلا همچنین از حسن اعتماد و حمایت 181 کشور جهان به ونزوئلا برای عضویت در شورای امنیت سازمان ملل تشکر و قدردانی کرد و افزود: این آراء بیانگر حمایت جهان از سیاست بین‌المللی ونزوئلا برای آزادیخواهی و جهانی عاری از هژمونی می‌باشد؛ قاره‌های آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا حمایت خود را از انقلاب بولیواری اعلام کردند؛ از ماه ژانویه سال آینده میلادی ونزوئلا فعالیت خود را در شورای امنیت سازمان ملل به مدت 2 سال آغاز خواهد کرد و سال آینده کشور ما ریاست دوره‌ای جنبش غیرمتعهدها را بر عهده خواهد گرفت.

واکنش‌ها به انتخاب ونزوئلا در شورای امنیت سازمان ملل:

- «سامانتا پاور» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد از عضویت غیر دائمی ونزوئلا در شورای امنیت سازمان ملل متحد انتقاد کرد.

وی تاکید کرد: ونزوئلا منشور سازمان ملل را رعایت نمی‌کند و قوانین آن را نقض می‌کند؛ دولت آمریکا خواستار احترام ونزوئلا به حقوق بشر و رعایت قوانین بین‌المللی خواهد شد؛ عملکرد دولت ونزوئلا در سازمان ملل مغایر منشور سازمان ملل بوده و رفتار این کشور در زمینه نقض حقوق بشر در کشورش نیز نقض آشکار قوانین سازمان می‌باشند.

- «انریکه کاپریلس» فرماندار ایالت میراندا و رهبر مخالفان ونزوئلا، به عضویت ونزوئلا در شورای امنیت سازمان ملل متحد واکنش نشان داد و در خصوص اظهار داشت: دولتی که قادر نیست امنیت مردم کشورش را تضمین کند اکنون می‌خواهد امنیت جهان را تضمین کند.

- در واکنش به انتقاد مخالفان در مورد انتخاب ونزوئلا در شورای امنیت سازمان ملل، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اظهار داشت که مخالفان دولت در خصوص ورود ونزوئلا به شورای امنیت سازمان ملل مدعی هستند دولت اقدام به خرید رای نمایندگان کشورهای عضو سازمان ملل متحد کرده است؛ چگونه ممکن است دولت بتواند آراء 181 کشور جهان را که بیش از 99 درصد آ‌راء می‌باشد را خریداری نماید؛ پیروزی ونزوئلا در سازمان ملل و عضویت ما در شورای امنیت سازمان ملل مقدمه پیروزی حامیان دولت در انتخابات سال آینده مجلس می‌باشد؛ مردم ضمن اعتماد در انتخابات سال آینده، عدالت را با رای خود اجرا خواهند کرد.

- در این انتخابات یک کشور به انتخاب ونزوئلا به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت رای منفی و ده کشور به عضویت ونزوئلا در شورای امنیت رای ممتنع دادند.

- «رافائل رامیرز» وزیر امور خارجه ونزوئلا  که به منظور شرکت در انتخابات اعضای غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بود، با «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و درباره موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کرد.

- وزیر امور خارجه ونزوئلا همچنین بخشی از مبلغی که «مادورو» برای مبارزه بین‌المللی با بیماری ابولا در نظر گرفته بود را به صندوق سازمان ملل اعطا کرد؛ پیش از این، مادورو در مقر سازمان ملل از کمک 5 میلیون دلاری کشورش برای مقابله با بیماری ابولا خبر داده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول