اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

گرامیداشت «نستور کرشنر» در آرژانتین+تصاویر

مردم آرژانتین چهارمین سالگرد درگذشت «نستور کرشنر» رئیس‌جمهور سابق این کشور را با برگزاری مراسم گوناگون در بوینس‌آیرس گرامی داشتند.

گرامیداشت «نستور کرشنر» در آرژانتین+تصاویر

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ته‌لام»، مردم آرژانتین به منظور ادای احترام به «نستور کرشنر» رئیس جمهور سابق این کشور با برگزاری جشنواره‌های گوناگون در «بوینس آیرس» پایتخت آرژانتین یاد او را گرامی داشتند.

در سراسر آرژانتین هزاران نفر از طرفداران «کرشنریسم» با شرکت در فعالیت‌های داوطلبانه به آماده‌سازی اماکن عمومی برای برپایی مراسم بزرگداشت «کرشنر» پرداختند.

«گونزالو کاستانیو» یکی از فعالان حزب «پرونیست» آرژانتین طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: «نستور کرشنر» در سال 2003 به حیطه سیاست در آرژانتین وارد شد و نقش مؤثری در پیشرفت و توسعه اقتصادی این کشور ایفا کرد؛ میراث «کرشنر» در آرژانتین استفاده از نیروی جوانان و مشارکت آن‌ها در سیاست به منظور دست‌یابی به یکپارچگی و اتحاد برای رسیدن به پیشرفت و توسعه در کشور بوده است.

کاستانیو تصریح کرد: قبل از به قدرت رسیدن «کرشنر» به عنوان رئیس جمهور، جوانان با وجود تحمل آسیب‌های دوران سخت دیکتاتوری نظامی در آرژانتین حق ورود به عرصه سیاست و دخالت در این زمینه را نداشتند.

«آگوستینا ماسیرس» یکی دیگر از فعالان حزب «پرونیست» در آرژانتین گفت: ده‌ها تن از مردم عادی نیز در حومه شهر «سان فرناندو» در ایالت «بوینس آیرس» فعالیت‌های داوطلبانه‌ای را به منظور ادای احترام به کرشنر و بزرگداشت یاد وی انجام دادند.

«زولما گومز» سناتور لیبرال آرژانتین نیز طی سخنانی اعلام کرد: میراثی که کرشنر در آرژانتین به جای گذاشته بسیار مهم و ارزشمند است و بهترین راه برای قدردانی از میراث وی این است که در هر پست و مقامی که قرار داریم تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به مردم به کار گیریم.

گومز افزود: کشور ما اکنون در مسیری قرار دارد که دفاع از حاکمیت آرژانتین برای هر فردی مهم و ضروری به شمار می‌رود.

مراسم بزرگداشت کرشنر در بازداشتگاه غیر قانونی به جای مانده از دوران آخرین دیکتاتوری نظامی در آرژانتین برگزار شد.

نستور کرشنر در سال 2004 طی یک تصمیم سیاسی این بازداشتگاه را به یکی از مراکز فرهنگی تبدیل کرده بود که این اقدام نیز یکی دیگر از خدمات ارزشمند دوران ریاست جمهوری وی در آرژانتین می‌باشد.

جشنواره بزرگداشت «نستور کرشنر» رئیس جمهور سابق آرژانتین شامل 2 روز کار داوطلبانه توسط جوانان فعال حزب پرونیست در سراسر کشور به منظور یادآوری خدمات دوران ریاست جمهوری وی بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول