اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

با طراحی یک موتور جست‌وجو

آرژانتین اسناد آخرین دیکتاتوری تاریخ خود را منتشر می‌کند

وزارت خارجه آرژانتین با طراحی و ساخت یک موتور جست‌وجو قصد دارد ضمن ترویج حقایق رخ داده در طول آخرین دیکتاتوری این کشور در بین مردم، آن‌ها را از عملکرد این وزارت‌خانه در ادوار گذشته آگاه کند.

آرژانتین اسناد آخرین دیکتاتوری تاریخ خود را منتشر می‌کند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ته‌لام»، وزارت امور خارجه آرژانتین با طراحی یک موتور جستجو سعی دارد مردم را از حقایق آخرین دیکتاتوری این کشور و نقش وزارت امور خارجه در آن دوران  و همچنین تغییرات اخیر این نهاد آگاه کند.

این اقدام دولت آرژانتین شرایط را فراهم می‌سازد تا مردم بتوانند از نحوه حکومتی این دیکتاتوری مطلع شده و از صحت آن نیز آسوده خاطر باشند.

این موتور جستجو از طریق وب‌سایت رسمی وزارت امور خارجه و سایت تاریخی این ارگان قابل دسترسی می‌باشد.

کاربران می‌توانند مدارک موجود در این سایت را که مربوط به سال های 1976 تا 1983 می‌باشد و همچنین تنزیل رتبه‌های رخ داده در این سازمان از سال 2009 تا‌کنون را مورد مطالعه قرار دهند.

از سویی دیگر «هکتور تیمرمن» وزیر امور خارجه آرژانتین طی امضای توافق‌نامه‌ای با ستاد مطالعات اجتماعی این کشور، کمیسیونی را برای افشای حقایق در وزارت امور خارجه در سال 2011 ایجاد کرده و از همان زمان تلاش خود را برای احیای تاریخ واقعی کشورش آغاز کرده بود.

«تیمرمن» در این رابطه طی مصاحبه‌ای با آژانس خبری «پاخینادوسه» نیز اعلام کرده بود که هدف ما از به راه‌اندازی این سیستم آن بود که مردم ضمن آگاهی از حقایق موجود، از نقش و چگونگی عملکرد وزارت امور خارجه در آن دوران نیز باخبر شوند چراکه این وزارت خانه تنها محور اصلی در ارتباط با مخالفان رژیم در آن زمان به شمار می‌رفته است.

وی در ادامه تصریح کرد که علاقمندان به این گونه مسائل می‌توانند از این طریق از نحوه برخورد رژیم دیکتاتور آن زمان با مردم نیز اطلاع پیدا کنند.

«تیمرمن» در ادامه افزود که این موتور جستجو حاصل تلاش کاری حرفه‌ای از سوی متخصصان بوده و ساخت آن 3 سال به طول انجامیده است.

وی در آخر تأکید کرد که کشورش قصد دارد این روش را در اختیار سایر کشورها گذاشته تا آن‌ها نیز از این فناوری بهره‌مند شوند.

به گزارش فارس، آرژانتین در طول سال‌های 1976 تا 1983 شاهد حکومت دیکتاتوری نظامی بوده است که به استناد مدارک موجود حدود 30000 نفر در این زمان ناپدید و مورد محاکمه قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول