اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

میراث «کرشنر» در آرژانتین

رسیدگی به مسائل حقوق بشر، یکپارچه‌سازی منطقه‌ای و مشارکت جوانان در سیاست از جمله میراث بر جای مانده از نستور کرشنر در آرژانتین به شمار می‌رود.

میراث «کرشنر» در آرژانتین

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «دانیل ازکورا» مورخ آرژانتینی می‌گوید: از میراث‌های به جای مانده از دوره ریاست جمهوری «نستور کرشنر» می‌توان به دستیابی آرژانتین به شکل جدیدی از ادغام منطقه‌ای و ایجاد بلوک‌های منطقه‌ای «اوناسور» و «سلاک» اشاره کرد.

در سال 2005، نستور کرشنر رئیس جمهور فقید آرژانتین و دیگر رؤسای جمهور آمریکای لاتین مانند هوگو چاوز و لولا داسیلوا رئیس جمهور سابق ونزوئلا و برزیل از توافق با کشورهای آمریکایی بر سر موضوع منطقه آزاد تجاری که توسط ایالات متحده آمریکا پیشنهاد شده بود سرباز زدند.

«مارتین پنالوا» عضو فدراسیون جوانان کمونیست آرژانتین می‌گوید: بحران کشاورزی در آرژانتین در سال 2008 باعث شد تا جوانان وارد عرصه سیاست شده و با اقدامات خود به اجرای سیاست تجاری به عنوان ابزاری مؤثر برای دستیابی به اهداف بلند مدت آرژانتین کمک کنند تا آرزوی دیرینه این کشور در رسیدن به خودکفایی تحقق یابد؛ این فرآیند در دیگر کشورهای بزرگ آمریکای لاتین نیز انجام گرفته و در ونزوئلا با انتخاب «هوگو چاوز» در سال 1998 آغاز و توسط «نستور کرشنر» در آرژانتین، «لولا دا سیلوا» در برزیل، «اوو مورالس» در بولیوی و «رافائل کور‌ه‌آ» در اکوادور ادامه یافته است.

در زمان ریاست جمهوری «نستور کرشنر» آرژانتین پس از آن که سال‌ها وابسته به اروپا و دیگر قدرت‌های جهان بود روند یکپارچه‌سازی منطقه‌ای را به طور جدی آغاز کرد.

اقدام مهمی که در زمان ریاست جمهوری «کرشنر» اتفاق افتاد حذف عکس دیکتاتورهای دوران نسل کشی آرژانتین از دیوارهای دانشگاه نظامی این کشور در سال 2004 بود.

«ویکتوریا مونته نگرو» کسی که در طول دیکتاتوری نظامی در آرژانتین در سال 1976-1983 از پدر و مادر خود جدا شده می‌گوید «کرشنر» با دستور برداشتن عکس دیکتاتورهای دوران نسل‌کشی آرژانتین از دیوار‌های دانشگاه نظامی در سال 2004 نشان داد که دولت وی خواستار بهبود آسیب‌های گذشته و حرکت به سوی آینده‌ای بهتر است.

اتحادیه‌ها، سازمان‌ها، فعالان اجتماعی و طیف گسترده‌ای از اقشار مردمی در سراسر آرژانتین روز دوشنبه جهت شرکت در مراسم سالگرد درگذشت «نستور کرشنر» رئیس جمهور سابق آرژانتین و به منظور ادای احترام به روح کسی که درگذشته و آینده تاریخ سیاسی این کشور نقش مهمی را داشته و خواهد داشت گردهم می‌آیند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول