اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

به دلیل مواضع ضد صهیونیستی و با فشار لابی صهیونیسم

رهبر حزب «کبراچو» در آرژانتین به بیش از چهار سال زندان محکوم شد

«فرناندو استچه» رهبر حزب «کبراچو» در آرژانتین به دلیل مخالفت با اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی و همچنین رد سیاست‌های صندوق بین المللی پول به چهار سال و شش ماه زندان در این کشور محکوم شد.

رهبر حزب «کبراچو» در آرژانتین به بیش از چهار سال زندان محکوم شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از وب سایت رسمی «کبراچو»، «فرناندو استچه» رهبر حزب «کبراچو» به دلیل رد سیاست‌های صندوق بین المللی پول و امتناع از دیدار با هیئت نمایندگان اعزامی از این ارگان به آرژانتین در سال 2004 (به رهبری رودریگو دراتو) و همچنین اعتراض به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در سال 2006 در کشتار مردم لبنان به حبس محکوم شد.

قابل ذکر است که در طول جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «استچه» که با حضور رهبران تشکیلات صهیونیستی «دایا» و «آمیا» در آرژانتین برگزار شده بود، دوران زندان وی به دلیل اقداماتش از چهار سال و 2 ماه به چهار سال و 6 ماه افزایش یافت.

«استچه» صندوق بین المللی پول را به عنوان دشمن آرژانتین می‌شناسد؛ به اعتقاد وی این ارگان عامل ایجاد گرسنگی بین میلیون‌ها تن از هموطنان آرژانتینی‌اش شده و به اجرای شیوه نئولیبرالیسم در کشور کمک می‌کند.

«استچه» در ادامه این صندوق را غارت کننده منابع آرژانتین و عامل افزایش فقر در کشور تلقی می‌کند.

از این رو حزب «کبراچو» در تاریخ 31 آگوست 2004 (10 شهریور 83) تظاهراتی را علیه وزرات اقتصاد آرژانتین بر پا کرد که این تظاهرات به دستگیری 110 نفر ختم شد.

این اعتراضات سرانجام باعث شد تا «استچه» تنها فرد متهم شده در میدان باشد و برای محاکمه روانه دادگاه شود.

این در حالی است که «دومینگو کاوایو» وزیر اقتصاد آرژانتین (در زمان حکومت نظامی‌ها و نئولیبرالیسم‌ها) شریک و همراه همیشگی صندوق بین المللی پول با وجود داشتن اتهام اجرای سیاست‌های نادرست این صندوق و تبدیل کردن کشور به یک لابی صهیونیستی در 6 اکتبر از سوی دادگاه این کشور آمریکای جنوبی تبرئه شده و به جای او «استچه» مبارز نئولیبرالیسم و صندوق بین المللی پول به زندان فرستاده شد.

اعتراضات «استچه» علیه جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در کشتن مردم لبنان از دیگر اتهامات وارد شده به وی به شمار می‌رود.

رژیم صهیونیستی در سال 2006 با هدف بر هم شکستن ستون‌های سازمان سیاسی-نظامی «حزب الله» و از بین بردن آن‌ها به لبنان حمله کرده و باعث کشته و زخمی شدن بسیاری از مردم این کشور شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول