اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رشد 10 درصدی تولیدات نفت آرژانتین پس از ملی شدن صنعت نفت

تولید نفت آرژانتین با گذشت 2 سال از ملی شدن صنعت نفت به میزان 10 درصد رشد داشته است.

رشد 10 درصدی تولیدات نفت آرژانتین پس از ملی شدن صنعت نفت

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، تولید نفت و گاز شرکت میادین نفتی دولتی آرژانتین موسوم به «وای‌پی‌اف»  با گذشت 2 سال از ملی شدن صنعت نفت این کشور به میزان 10 درصد رشد کرده و طی این مدت بیش از 3 میلیون و 600 هزار دلار درآمد به همراه داشته اشت.

بعد از اینکه در سال 2012، دولت ساختار شرکت «وای‌پی‌اف» را پس از سلب مالکیت 51 درصد از ذخایرش که در دست شرکت اسپانیایی «رپسول» بود بازسازی کرد، تراز تجاری ذخایر هیدروکربنی آرژانتین بالا رفت.

در سال 2014 شرکت نفت دولتی آرژانتین واردات گاز طبیعی مایع را کاهش داد و این امر درآمد کشور را از میزان 732 میلیون دلار در سال 2013 به هزار و 134 میلیون دلار در سال جاری رساند؛ در حالی که در آمد حاصل از صادرات مشتقات نفت نیز افزایش یافته است.  

زمانی که شرکت اسپانیایی «رپسول» کنترل شرکت «وای‌پی‌اف» را به دست گرفت، فروش تولیدات کاهش یافت و در زمینه فروش گاز از 9.38 درصد به 6.95  درصد رسید؛ اما از ماه مه سال جاری (اردیبهشت 93) با ملی‌سازی صنعت نفت روند کاهشی تولیدات و صادرات متوقف و معکوس شد.

شرکت «وای‌پی‌اف» در ماه ژوئن سال جاری (خرداد 93) به رشد قابل توجهی در میزان تولیدات نفتی و گازی دست یافته است، به طوری که این میزان به 32 هزار و 700 متر مکعب نفت و 28.9 میلیون متر مکعب گاز در روز رسیده است، رقمی که نسبت به سال گذشته بسیار بالاتر است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول