اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس‌جمهور کلمبیا انتقاد حزب مخالف از مذاکرات صلح را غیرمنطقی دانست

رئیس‌جمهور کلمبیا انتقاد رئیس‌جمهور سابق و حزب مخالف این کشور در رابطه با روند مذاکرات صلح با نیروهای مسلح انقلابی (فارک) را بی‌منطق دانست.

رئیس‌جمهور کلمبیا انتقاد حزب مخالف از مذاکرات صلح را غیرمنطقی دانست

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ال‌تیمپو»، «خوان مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا انتقادهای «آلوارو اوریبه» رئیس جمهور سابق و سناتور حزب مخالف کلمبیا را در خصوص مذاکرات صلح با نیروهای مسلح انقلابی (فارک) در روند صلح که در «هاوانا» پایتخت کوبا برگزار می‌شود نپذیرفت.

«سانتوس» طی سخنرانی خود در شهر «کالی» واقع در غرب کلمبیا اظهار داشت که اظهارات انتقادی «اوریبه» در خصوص مذاکرات صلح کلمبیا سخنانی بی‌منطق می‌باشد.

«سانتوس» خاطرنشان کرد: در نهایت برخی‌ها 52 کاپیتولاسیون از دولت کلمبیا در مقابل «فارک» طی مذاکرات صلح «هاوانا» منتشر کرده‌اند، این موضع‌گیری کاملا بی‌منطق بوده و فاقد هرگونه سند و مدرک می‌باشد و این افراد به سادگی اقدام به انتقاد و مخالفت با روند صلحی که ملت کلمبیا خواستار آن است می‌کنند.

به زعم وی برخی افراد به دلایل سیاسی ترجیح می‌دهند که کشور در این درگیری باقی بماند زیرا تمایل به ایجاد رعب و وحشت دارند، یا اینکه معتقدند با ادامه خشونت، به بعضی از گروه‌های حزب چپ فضایی برای ابراز عقیده داده نمی‌شوند، گروه‌هایی که مدت‌هاست به علت وجود درگیری از لحاظ سیاسی رنج می‌برند.

رئیس جمهور کلمبیا همچنین تصریح کرد که اشتیاق شهروندان برای صلح و خستگیشان از خشونت کاملا مشهود است؛ وی همچنین نسبت به اینکه بعضی افراد همچنان به انتقاد از مذاکرات «هاوانا» که در تاریخ 19 نوامبر (28 آبان 93) 2 سال از برگزاری آن می‌گذرد ابراز تاسف کرد.

«سانتوس» در رابطه با مذاکرات صلح که دولتش از سال 2012 با «فارک» در کوبا برگزار می‌‌کند اذعان داشت که ملت کلمبیا همچنان از روندی که قرار است آینده آن‌ها را تغییر دهد و وضعیتشان را بهبود بخشد حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

حزب مرکز دموکراتیک که به جبهه راست و اپوزیسیون این کشور تعلق دارد و توسط «اوریبه» تشکیل شده، روز جمعه پس از اینکه «سانتوس» مذاکرات صلح را آغاز کرد، سندی مشمول بر 52 کاپیتولاسیون از «سانتوس» در «هاوانا» ارائه دارد که در آن از پیش توافقات صورت گرفته در مذاکرات انتقاد شده است.

به گزارش فارس، دولت کلمبیا و نیروهای مسلح انقلابی (فارک) مذاکرات صلح را از سال 2012 در هاوانا آغاز کرده‌اند؛ کوبا در تلاش است تا به این درگیری‌های شدید که بیش از 50 سال است کلمبیا گرفتار آن شده پایان دهد.

از زمانی که مذاکرات صلح بین نیروهای «فارک» و دولت کلمبیا آغاز شده خشونت‌ها نیز در این کشور ادامه داشته و 2 طرف حاضر به قبول آتش‌بس و پایان درگیری نیستند.

موضوعی که در حال حاضر در کوبا مورد بحث می‌باشد، رسیدگی به شرایط قربانیان و آسیب‌دیدگان جنگ‌های داخلی در کلمبیا است.

از زمانی شروع درگیری‌ها بین «فارک» و دولت کلمبیا 220 هزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول