اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

هشدار فارک

سانتوس کلمبیا را به اسرائیل در آمریکای لاتین تبدیل می‌کند

نیروهای مسلح انقلابی (فارک) اعلام کردند که رئیس جمهور کلمبیا قصد دارد این کشور را به اسرائیل در آمریکای لاتین تبدیل کرده و نقشی مشابه رژیم صهیونیستی در خاورمیانه، در این منطقه ایفا کند.

سانتوس کلمبیا را به اسرائیل در آمریکای لاتین تبدیل می‌کند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) تاکید کردند که پذیرش گفت‌و‌گو با دولت بوگوتا (پایتخت کلمبیا) به منزله تسلیم شدن آن‌ها نمی‌باشد.

خبرگزاری «پرنسا‌لاتینا» در این خصوص نوشت: گروه «فارک» متذکر شدند که توافق کردند در میز مذاکرات با دولت کلمبیا بنشینند؛ چرا که «خوان مانوئل سانتوس» رئیس جمهور این کشور برخلاف «آلوارو اوریبه» رئیس جمهور پیشین، علل این درگیری‌ها را به رسمیت شناخته و تاکنون اتهام تروریستی به این گروه انقلابی وارد نکرده است.

فارک در آستانه آغاز بیست و نهمین دوره مذاکرات صلح‌آمیز خود با دولت کلمبیا در هاوانا (پایتخت کوبا) در وب سایت خود اعلام کرد: ما «سانتوس» را به رسمیت شناخته زیرا وی برخلاف «اوریبه» پذیرفت که یک درگیری مسلحانه در این کشور وجود داشته و نه یک تهدید تروریستی.

سانتوس ضمن تاکید بر این نکته گفت: این درگیری‌ها دارای برخی عوامل قدیمی بوده و ما آن‌ها را به رسمیت شناخته و همچنان پایان دادن به این درگیری‌ها برای دولت و مردم کلمبیا حائز اهمیت می‌باشد.

با این وجود فارک ضمن آنکه دولت «سانتوس» را یک دولت اشراف‌سالاری یا الیگارشی، ارتجاعی، نئولیبرالی و نظامی دانست، خاطرنشان کرد که دولت کلمبیا به طور کامل در خدمت منافع امپریالیستی ایالات متحده آمریکا بوده و قصد دارد این کشور را به اسرائیل در آمریکای لاتین تبدیل کرده و نقشی مشابه رژیم صهیونیستی در خاورمیانه، در این منطقه ایفا کند.

این گروه انقلابی همچنین هشدار دادند که «سانتوس» مرتکب این اشتباه بزرگ شده که «فارک» شکست‌خورده، دچار تضعیف روحیه و آماده تسلیم بوده و به همین دلیل در میز مذاکرات با دولت کلمبیا نشسته‌اند؛ حال آنکه وی با این تصور غلط، گمان می‌کند ما برای نجات زندگی خود بلافاصله تسلیم خواهیم شد.

در مقابل فارک می‌گوید که ما هرگز تاکنون تسلیم نشده‌ایم و تنها به دلیل یافتن راه حل‌های مختلف، طبیعت متمدن و صلح‌جوی خود و حل مشکلات مهم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی که مردم کلمبیا از آن رنج می‌برند، پذیرفته‌ایم در مذاکرات با دولت این کشور شرکت کنیم.

تاکنون دولت کلمبیا و فارک به 3 مورد از 6 دستور کار توافق دست یافته‌اند که از جمله توافقات آن‌ها: در زمینه زمین و توسعه روستایی، مشارکت در سیاست، داروها و محصولات غیر‌قانونی و مسائل حل نشده در این مذاکرات نیز جبران خسارت قربانیان (موضوع مورد بحث در حال حاضر در این مذاکرات)، خلع سلاح چریک‌ها و مکانیسمی برای اثبات از یک توافق صلح نهایی می‌باشد.

به گزارش فارس، نیروهای مسلح انقلابی (فارک) و نمایندگان دولت «بوگوتا» از ماه نوامبر سال 2012 مذاکرات صلح‌آمیز را به منظور پایان دادن به درگیری‌ها که طی 5 دهه حدود 6.5 میلیون قربانی بر جای گذاشته، در پیش گرفتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول