اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزیر خارجه ونزوئلا اعلام کرد

موفقیت ونزوئلا در پرونده غول نفتی آمریکایی

وزیر خارجه ونزوئلا حکم مرکز بین‌المللی حل و فصل اختلافات سرمایه‌گذاری در پرونده «اکسون موبیل» به عنوان یکی از شرکت‌های نفتی بزرگ جهان را موفقیتی برای ونزوئلا خواند.

موفقیت ونزوئلا در پرونده غول نفتی آمریکایی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از  «دیارو وئا»، «رافائل رامیرز» وزیر امور خارجه ونزوئلا تاکید کرد: شرکت اکسون موبیل به دلیل سرمایه‌گذاری در 2 پروژه نفتی قصد داشت بابت اختلافی که بوجود آمده بود 20 میلیارد دلار دریافت کند ولی طبق حکم این مرکز می‌بایستی ونزوئلا، 1 میلیارد و 599 میلیون دلار بپردازد.

«رامیرز» اظهار داشت، دولت حدود 960 میلیون دلار قبلا به اکسون موبیل داده بود ولی این شرکت تصمیم به شکایت از ونزوئلا در مرکز بین‌المللی حل و فصل اختلافات سرمایه‌گذاری گرفت و اکنون ما فقط بایستی حدود 630 میلیون دلار دیگر پرداخت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما با قدرت در برابر این شرکت ایستادیم و از تمامیت ارضی کشور دفاع کردیم و در نهایت حکم این دادگاه نیز به نفع کشور بود.

به گزارش فارس، اکسون موبیل شرکت نفت و گاز آمریکایی و یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی جهان بوده که دفتر مرکزی آن در شمال شهر ایروینگ، تگزاس قرار دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول