اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حافظ بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با فارس:

عرضه آیات متناسب با مشاغل گوناگون، مردم را به انس با قرآن سوق خواهد داد

حافظ بین‌المللی قرآن کریم با اشاره بر لزوم استخراج آیاتی از قرآن، متناسب با شغل افراد، تصریح کرد: با بیان مفاهیم قرآنی به صورت تخصصی یا حفظ کاربردی قرآن کریم در زندگی فردی و اجتماعی می‌توان افراد را به سمت انس با قرآن تشویق کرد.

عرضه آیات متناسب با مشاغل گوناگون، مردم را به انس با قرآن سوق خواهد داد

حجت‌الاسلام «محمد حاج‌ابوالقاسم» حافظ بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره بر لزوم فراگیری انس عمومی با قرآن در جامعه، اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم فرهنگ قرآنی را در جامعه فراگیر سازیم باید در ابتدا انس با قرآن را در جامعه تعریف و همه را به سمت حرکت در این عرصه تشویق کنیم.

از راه آیات کاربردی باید بین صاحبان مشاغل و قرآن ارتباط ایجاد کرد کرد

وی با بیان اینکه مطالب قرآنی را باید به دو بخش تقسیم کرد، ادامه داد: یادگیری بخشی از مطالب قرآنی برای عموم مردم ضرورت دارد اما بخشی دیگر برای افرادی خاص از اهمیت بیشتری برخوردار است که در این مورد باید برنامه‌ریزی اصولی‌تری صورت گیرد.

این حافظ بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به استخراج آیاتی از قرآن، متناسب با شغل و موقعیت افراد، تصریح کرد: با بیان مفاهیم قرآنی به صورت تخصصی یا حفظ کاربردی قرآن کریم در زندگی فردی و اجتماعی می‌توان افراد را به سمت انس با قرآن تشویق کرد یعنی در ابتدا آنها را با آیات کاربردی آشنا و سپس به یادگیری و فعالیت در عرصه‌های مختلف قرآنی ترغیب کرد.

مردم اگر معنای قرآن را بدانند با آن مأنوس می‌شوند

حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم با بیان اینکه انس عمومی با قرآن نیازمند فرهنگ‌سازی است، ادامه داد: برای نهادینه کردن انس با قرآن باید به سمت یادگیری معانی قرآن کریم پیش برویم چرا که اگر افراد با معانی آیات الهی آشنا باشند درک بهتری از قرآن خواهند داشت و بیشتر به فعالیت در عرصه‌های قرآنی رغبت نشان می‌دهند.

وی با اشاره به اقدام مؤسسه «نورالثقلین» استان قم برای ایجاد انس عمومی با قرآن، خاطر نشان کرد: کودکان یادگیری بالایی دارند به همین جهت مؤسسه نورالثقلین به سفارش وزارت آموزش و پرورش جزوه‌هایی برای دانش‌آموزان اول ابتدایی تا پیش‌دانشگاهی تهیه کرده است که در آن آیات کاربردی برای سنین مختلف آمده است تا افراد با یادگیری آنها در آینده انس بیشتری با قرآن کریم داشته باشند.

ارتباط مستقیم انس عمومی با قرآن و تجلی رفتار قرآنی در جامعه

این حافظ بین‌المللی قرآن کریم گفت: اگر انس با قرآن در جامعه متجلی شود، رفتار قرآنی نیز در جامعه فراگیر خواهد شد بنابراین باید به فرهنگ قرآنی توجه بیشتری کرد و برای محقق شدن انس عمومی با قرآن هزینه کرد تا بتوانیم جامعه را به سمت مفاهیم الهی و عمل به دستورات قرآن تشویق کنیم.

وی ایجاد انگیزه و آموزش صحیح را از مهم‌ترین پیش‌نیازهای فراگیری رفتار قرآنی و انس با آیات الهی در جامعه عنوان کرد و افزود: آشنایی با دستورات الهی و آموزش صحیح، نقش مؤثری در ارتقای فعالیت‌های قرآنی دارد، همچنین با ایجاد انگیزه می‌توان باور به معاد، علم و حکمت الهی و برتری سبک زندگی قرآنی به سایر سبک‌ها را نهادینه کرد.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول