اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

روغنی در گفت‌وگو با فارس:

تحقق انس مردم با قرآن نیازمند برنامه‌ عمومی، نوین و جذاب است

قاری بین‌المللی قرآن با اشاره به اینکه محور برنامه‌ریزی برای ایجاد انس عمومی با قرآن باید جذب کسانی باشد که کمتر با قرآن سروکار دارند، گفت: این کار با ایجاد شیوه‌های نوین و جذاب میسر است.

تحقق انس مردم با قرآن نیازمند برنامه‌ عمومی، نوین و جذاب است

«هاشم روغنی» قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، با اشاره به اهمیت آموزش‌های قرآنی برای کودکان، اظهار داشت: قرآن کریم سراسر زیبایی است اما ما هنوز نتوانستیم از زیبایی‌های آن بهره ببریم و با استفاده از رموز قرآن اقشار مختلف به ویژه کودکان را به امور قرآنی تشویق کنیم.

ضرورت برپایی جلسات نوین قرآنی در اماکن عمومی

وی با بیان اینکه انس عمومی با قرآن همت ملی می‌طلبد، ادامه داد: برای محقق کردن مطالبات قرآنی رهبری باید نه تنها جامعه قرآنی بلکه آحاد مختلف جامعه بسیج شوند تا در راستای ارتقای فعالیت‌های قرآنی حرکت کنیم.

روغنی به نقش کلیدی مسئولان به امور قرآنی اشاره کرد و گفت: مسئولان برای ارتباط و جذب مردم به قرآن باید تدابیر ویژه‌ای بیندیشند به طوری که حتی در اماکن عمومی با روش‌های نوین و جذاب امور قرآنی را ترویج دهند تا انس با قرآن به یک نیاز تبدیل شود.

با برگزاری جلسات سنتی نمی‌توانیم به انس عمومی با قرآن برسیم 

این قاری بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه باید برنامه‌های قرآنی در کشور بیشتر مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: برپایی جلسات سنتی و کلاس‌های قرآنی فعالیت خوبی است که باید مورد حمایت قرار گیرد اما با برگزاری ‌چنین جلساتی نمی‌توانیم به انس عمومی با قرآن برسیم چرا که مخاطبان اصلی این کلاس‌ها علاقه‌مندان به امور قرآنی هستند بنابراین باید طوری عمل کنیم تا کسانی که کمتر با قرآن ارتباط دارند نیز جذب شوند.

لزوم بهره‌گیری از شیوه‌های نوین در برنامه‌های قرآنی

وی، استفاده از زیبایی‌های قرآن و روش‌های نوین در برنامه‌های قرآنی را مهم‌ترین راه‌کار ارتقای فعالیت‌های قرآنی و انس عمومی با قرآن دانست و افزود: اگر در اماکنی که جوانان بیشتر در آن‌جا حضور می‌یابند همچون پارک‌ها، بتوانیم با شیوه‌های مختلف امور قرآنی را ترویج کنیم به طور حتم پیشرفت چشمگیری در امور قرآنی خواهیم داشت البته برای اینکه بتوانیم جامعه‌ای قرآنی داشته باشیم باید از همان دوران کودکی افراد را با قرآن مأنوس سازیم.

روغنی با اشاره به اینکه استفاده از فعالان قرآنی باعث تقویت روحیه آنها و همچنین جذب مردم به امور قرآنی می‌شود، خاطر نشان کرد: هم‌اکنون کرسی‌های تلاوت بسیاری برگزار می‌شود که می‌تواند موج قرآنی فراگیری داشته باشد. اگر این کرسی‌های تلاوت در اماکن عمومی نیز برپا و در این جلسات از قاریان خوش صدا استفاده شود به طور حتم صوت زیبای قرآن در دل هر کسی نفوذ می‌کند و او را به سوی انس با قرآن هدایت خواهد کرد.

شنیدن آیات الهی باعث انس با قرآن می‌شود

این قاری بین‌المللی قرآن کریم به تشویق‌های رهبری برای ارتقای امور قرآنی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در نخستین روز ماه مبارک رمضان ساعت‌ها به تلاوت قرآن کریم گوش فرا می‌دهند بنابراین سایر افراد نیز باید به این امر توجه کنند و جلساتی برای گوش دادن به آیات الهی تشکیل دهند تا بتوانیم صوت زیبای قرآن را به گوش همه برسانیم چرا که شنیدن قرآن باعث انس با آیات الهی می‌شود و دل‌ها را زنده می‌کند.

 

تلاوت «هاشم روغنی» در محضر مقام معظم رهبری

نخستین روز ماه مبارک رمضان سال جاری

 

وی با بیان اینکه ایجاد مشوق‌ می‌تواند باعث گسترش فعالیت‌های قرآنی شود، تصریح کرد: اگر در جلسات و کلاس‌های قرآنی به مشوق‌ها نیز توجه شود کودکان، همسالان خود را برای شرکت در این محافل تشویق می‌کنند بنابراین بهتر است در کنار توجه به معنویات، مشوق‌های مادی نیز در جلسات قرآنی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول