اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حافظ بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

افزایش انس مردم با قرآن نیازمند افکار و فناوری‌های نو

حافظ بین‌المللی قرآن با انتقاد از مجال ندادن به افکار نو در عرصه فعالیت‌های قرآنی کشور، مدیران نو اندیش را نیاز این عرصه دانست و گفت: باید با توجه به قهرمانان قرآنی، تغییرات فرهنگی و به کارگیری فناوری‌های نو قرآن را به میان مردم برند.

افزایش انس مردم با قرآن نیازمند افکار و فناوری‌های نو

«شجاع زویدات» حافظ بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت ایجاد زمینه‌های انس عمومی با قرآن اظهار داشت: متأسفانه مسئولان به قهرمانان قرآنی کمتر از قهرمانان سایر عرصه‌ها توجه می‌کنند و همین امر باعث سرخوردگی فعالان قرآنی و مانعی برای ورود سایر اقشار جامعه به فعالیت در عرصه‌های مختلف قرآنی شده است.

لزوم برپایی مسابقات با جوایز ارزنده و محافل پرشور قرآنی

وی با بیان اینکه اکرام و تجلیل از فعالان قرآنی می‌تواند زمینه رشد امور قرآنی را فراهم سازد، ادامه داد: برگزاری مسابقاتی با جوایز ارزنده و همچنین برپایی محافل پرشور قرآنی نقش مؤثری در توسعه فرهنگ انس با قرآن کریم دارد به همین جهت مسئولان باید برای برگزاری هر چه بهتر مسابقات و محافل قرآنی تلاش کرده و به برگزیدگان هر رشته جوایز ارزنده‌ای اعطا کنند تا از این طریق همه مردم به سمت انس با قرآن تشویق شوند.

این حافظ بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به کم‌کاری مسئولان در رابطه با تشویق فعالان قرآنی، خاطر نشان کرد: افراد بسیاری در کشور داریم که بدون تشویق مادی نیز به سمت انس با قرآن حرکت کرده‌اند اما برای محقق شدن این امر نیاز به بودجه و از همه مهم‌تر فرهنگ‌سازی داریم چرا که اگر مردم فرهنگ قرآنی و مزایای انس با قرآن را درک کنند به طور حتم انس با قرآن را به عنوان اصلی‌ترین برنامه زندگی خود قرار می‌دهند.

رسانه‌ها حس نیاز به مضامین قرآنی را در بین مردم ایجاد کنند

زویدات به نقش رسانه‌ها در توسعه امور قرآنی اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون رسانه‌های مختلفی در عرصه‌های قرآنی به زبان‌های گوناگون فعالیت می‌کنند اما اینکه بتوانیم با برنامه‌های جذاب افراد را مجذوب فعالیت‌های قرآنی کنیم از اهمیت بسیاری برخوردار است بنابراین باید با برنامه‌ریزی دقیق و معرفی قهرمانان قرآنی، حس نیاز به حرکت در این عرصه را در بین مردم ایجاد کرد.

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، یکی از راهکارهای ایجاد انس عمومی با قرآن تشویق و معرفی قهرمانان قرآنی است اما متأسفانه هم‌اکنون به طور شایسته‌ای به این امر توجه نمی‌شود و مدیران با عقاید و تفکراتی قدیمی حاضر به ایجاد تغییر در فعالیت‌های قرآنی نیستند.

برخی مدیران قرآنی مانع پیشرفت امور قرآنی می‌شوند

این حافظ بین‌المللی قرآن کریم، عدم تغییر مدیریت در بخش‌های مختلف قرآنی را یکی از دلایل محقق نشدن انس عمومی با قرآن و پیشرفت شایسته در این عرصه عنوان کرد و گفت: در کشور ما مدیریت امور قرآنی ثابت است. مدیران ما با تفکراتی قدیمی برنامه‌های پیشین را پیگیری می‌کنند و حتی به نظرات فعالان قرآنی به ویژه نسل بعد از خود توجهی ندارند در حالی که برای جذب افراد به امور قرآنی باید متناسب با تغییرات فرهنگی و پیشرفت فناوری عمل کرد اما مدیران قرآنی همچنان به تفکرات خود پایبند هستند که این امر باعث عدم پیشرفت فعالان قرآنی شده است.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول