اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

خاکی در گفت‌وگو با فارس:

تحقق انس نسل نو با قرآن کریم نیازمند برنامه‌ای جدید است

قاری بین‌المللی قرآن با اشاره به اینکه اقدامات دستگاه‌های قرآنی باید در راستای رسیدن به مطالبات رهبری پیگیری شود، گفت: فعالیت‌های قرآنی را باید بر اساس نیاز نسل جدید ساماندهی کرد تا از این طریق انس با قرآن در جامعه متجلی شود.

تحقق انس نسل نو با قرآن کریم نیازمند برنامه‌ای جدید است

«رحیم خاکی» قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به اشراف مقام معظم رهبری در تمامی امور، اظهار داشت: رهبری پیوسته موضوعات مختلف قرآنی را پیگیری می‌کنند و برای ارتقای امور قرآنی راهکارهایی را ارائه می‌دهند.

ساماندهی فعالیت‌های قرآنی نیاز به تلاش مضاعف دارد

وی به تلاش فعالان قرآنی برای محقق ساختن مطالبات قرآنی رهبری اشاره کرد و افزود: به تناسب دقت و اهمیت حوزه مدیریت سازمان‌ها و مؤسسات قرآنی، نخبگان این عرصه تلاش می‌کنند تا فعالیت‌های قرآنی را بر اساس نیاز نسل جدید ساماندهی کنند تا تمامی افراد جامعه را به سوی انس بیشتر با قرآن سوق دهند.

خاکی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی و تغییر زیرساخت‌های حوزه‌های قرآنی شاهد ظهور نسل جدیدی از فعالان قرآنی در کشور هستیم، تصریح کرد: در سطح کشور فعالان قرآنی بسیاری هستند که هر کدام توانمندی‌های خاصی دارند اما آنچه بیشتر از هر چیزی به عنوان نقطه قوت و کنترل کننده پیشرفت مناسب در امور قرآنی به شمار می‌رود، تخلق به اخلاق قرآنی است که در این راستا باید برنامه‌ریزی‌های بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم نخبگان قرآنی خوبی تربیت کرده و به یکی از مطالبات رهبری در حوزه قرآن جامه عمل بپوشانیم.

نقش سازنده سازمان‌ها و مؤسسات قرآنی برای تربیت فعالان قرآنی

این قاری بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: سازمان‌های قرآنی با برگزاری دوره‌های آموزشی می‌توانند به تربیت فعالان قرآنی بپردازند؛ مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد نیز با الگوگیری از برنامه‌های کارآمد باید به سمت عمومی سازی انس با قرآن پیش روند که در این امر، نخبگان، علما و متخصصان دانشگاه نقش مؤثری دارند چرا که با تعریف کردن سرفصل‌های مناسب می‌توانند امور قرآنی را هدایت کنند.

وی با اشاره به کیفی‌سازی فعالیت‌های قرآنی خاطر نشان کرد: اگر مسئولان مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه قرآن را محقق سازند به طور حتم ما می‌توانیم به دستاوردهای قابل توجهی در این حوزه برسیم اما متأسفانه گاهی شاهد کم‌کاری و کم‌توجهی مسئولان به این امر هستیم که امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و تقسیم فعالیت‌ها اقدامات دستگاه‌های قرآنی در راستای رسیدن به مطالبات رهبری پیگیری شود.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول