اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

با انتشار بیانیه‌ای

ونزوئلا دخالت آمریکا در امور داخلی این کشور را محکوم کرد

دولت ونزوئلا طی بیانیه‌ای اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا در امور داخلی این کشور را به شدت محکوم کرد.

ونزوئلا دخالت آمریکا در امور داخلی این کشور را محکوم کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، وزارت امور خارجه آمریکا بیانیه‌هایی مداخله‌جویانه پیرامون روند قضایی دولت ونزوئلا درباره کسانی که در طول درگیری‌ها و اقدامات تروریستی در طول سال جاری در این کشور ( 43 کشته بر جای گذاشته) نقش داشته‌اند، صورت داده است.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: دولت ونزوئلا از طریق بیانیه‌ای مخالفت شدید خود را نسبت به این بیانیه‌های آمریکا ابراز کرد؛ چرا که آن‌ها را اقداماتی مداخله‌جویانه در امور داخلی این کشور می‌داند.

طبق بیانیه دولت ونزوئلا، پیام‌های منتشر شده توسط بیانیه‌های آمریکا سرشار از دروغ و اشتباهات بوده و ایالات متحده آمریکا قصد دارد بدین وسیله واقعیت‌های صورت گرفته در این کشور آمریکای جنوبی را به گونه‌ای دیگر به جوامع بین‌الملل نشان داده و چهره دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور این کشور را خدشه‌دار سازد.

طی انتشار بیانیه‌ای توسط «ماریا هارف» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، ایالات متحده نسبت به روند قضایی در ونزوئلا درباره کسانی که در طول رخدادها و درگیری‌ها با اهداف بی‌ثبات‌سازی و بر هم زدن امنیت در این کشور در ماه‌های فوریه و مارس سال جاری نقش داشته و دخیل بوده‌اند، ابراز نگرانی می‌کند.

در این راستا دولت ونزوئلا پیگیری این روند قضایی در کشور را تنها ضامن احترام به حقوق و وظایف شهروندان خود و محافظت از مردم در برابر خشونت‌ها و مداخلات بین‌المللی ارزیابی کرده است.

دولت این کشور همچنین اعلام کرد: در حالی که دولت ایالات متحده آمریکا حقوق مردم خود و سایر مردم جهان را نادیده گرفته و نقض می‌کند چگونه می‌تواند به رد صلاحیت دولت ما بپردازد؟! این از نظر دولت ونزوئلا غیر قابل قبول می‌باشد.

به گزارش فارس، از ماه فوریه سال جاری ونزوئلا صحنه درگیری‌ها و آشوب‌هایی با اهداف برهم زدن امنیت و ثبات در این کشور بوده که این درگیری‌ها 43 کشته بر جای گذاشته است.

آمریکا همواره به دنبال دامن زدن به درگیری‌ها و مداخله در امور داخلی این کشور آمریکای جنوبی می‌باشد و طی درگیری‌های ماه‌های گذشته در این کشور، حمایت خود را از گروه مخالف دولت «مادورو» نشان داده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول