اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ابطال ویزای برخی مقامات ونزوئلا از سوی دولت آمریکا

دولت آمریکا ویزای ۲۴ تن از مقامات ونزوئلایی را به دلیل نقض قوانین حقوق بشر در طول آشوب‌های اخیر این کشور آمریکای جنوبی باطل کرد.

ابطال ویزای برخی مقامات ونزوئلا از سوی دولت آمریکا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «جان فیلی» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در منطقه آمریکای لاتین اعلام کرد که دولت این کشور ویزای 24 تن از مقامات ونزوئلایی را که بیشتر از نظامیان محسوب می‌شوند به دلیل نقض قوانین حقوق بشر در طول درگیری‌های اخیر ونزوئلا باطل کرده و ورود آن‌ها را به خاک ایالات متحده آمریکا منع کرده است.

خبرگزاری «ای وی ان» در این خصوص نوشت: «فیلی» در این خصوص تأکید کرد: ما برای اتخاذ این تصمیم مدت زیادی را به بررسی و مشورت آن با دیگر کشورها مانند برزیل و کلمبیا و همچنین سناتورهای آمریکایی اختصاص دادیم.

وی در بخشی از سخنانش ضمن اعتراض به دولت ونزوئلا بسیاری از مقامات این کشور اعم از وزرا، مشاوران رئیس جمهور، نظامیان و قضات ونزوئلا را به دلیل نقض قوانین حقوق‌بشر محکوم کرده و اعلام کرد که آمریکا هیچ‌گاه در برابر چنین شرایطی سکوت نخواهد کرد.

«ماری هارف» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در 30 جولای تصمیم کاخ سفید جهت تحریم تعدادی از مقامات ونزوئلایی (بدون ذکر نام آن‌ها) و همچنین ممنوعیت آن‌ها برای ورود به آمریکا را به طور رسمی اعلام کرد.

یک روز پس از انتشار این خبر «الیاس خائوآ» وزیر امور خارجه ونزوئلا در پاسخ به این اقدام خاطرنشان کرد: ونزوئلا تصمیم دولت آمریکا را تلافی در برابر اقدامات خود می‌داند و معتقد است که این عملکرد قطعا ریشه در جایگاه و موقعیت کشور ما در منطقه آمریکای لاتین دارد؛ ما متوجه می‌شویم که تمامی خشونت‌ها و عکس‌العمل‌های ایالات متحده آمریکا علیه ونزوئلا مانند یک فریاد ناامیدانه در برابر این مطلب است که دنیا در حال تغییر بوده و آمریکایی‌ها نمی‌خواهند این موضوع را باور کنند و راه دیگری نیز برای مقابله با آن ندارند.

وی در ادامه افزود که آمریکای لاتین وارد عرصه جدیدی از تاریخ شده که در آن تکبر امپریالیستی دیگر جایی نخواهد داشت.

به گزارش فارس، ونزوئلا در فواصل ماه های فوریه و می سال گذشته شاهد درگیری‌ها و آشوب‌های متعددی از جانب اپوزیسیون این کشور بود که همگی به دنبال ایجاد کودتایی علیه دولت «نیکلاس مادور» رئیس جمهور این کشور و براندازی وی از منصب ریاست جمهوری و برهم زدن آرامش و امنیت در کشور بودند.

خوشبختانه به کمک تدابیر مؤثر و مفید دولت «مادورو» و همبستگی و اتحاد بالای مردم این کشور آمریکای جنوبی عوامل این فتنه ناکام مانده و به هدف خود نرسیدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول