اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

حمایت کوبا از آرژانتین و ونزوئلا در مقابل توطئه‌های خارجی

رئیس جمهور کوبا حمایت خود را از ونزوئلا و آرژانتین در مقابل اقدامات آشوب‌گرانه رخ داده در این 2 کشور جهت برهم زدن ثبات و امنیت آن‌ها اعلام کرد.

حمایت کوبا از آرژانتین و ونزوئلا در مقابل توطئه‌های خارجی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، «رائول کاسترو» رئیس جمهور کوبا طی سخنرانی در مجلس قانون‌گذاری این کشور اعلام کرد: ما از دولت «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین مقابل اقدامات ناعادلانه صندوق کرکس و همچنین حکم یک جانبه دادگاه آمریکا دفاع می‌کنیم و هیچ‌گاه آن را تنها نخواهیم گذاشت.

خبرگزاری «پرنسا‌لاتینا» در این خصوص نوشت: «کاسترو» در طول این سخنرانی خاطرنشان کرد که کشورهای منطقه آمریکای لاتین و حوزه کارائیب می‌دانند که اقدامات آمریکا و مسئولان صندوق کرکس در خصوص آرژانتین با هدف برهم زدن اتحاد و همبستگی کشورهای منطقه صورت می گیرد.

وی در خصوص آشوب‌های اخیر ونزوئلا نیز به این نکته اشاره کرد که خوشبختانه ونزوئلا تا‌کنون توانسته است مقابل کودتای انجام شده علیه دولت و همچنین تنش‌ها و ناآرامی‌های موجود به خوبی عمل کند.

وی در ادامه افزود: با وجود تمامی تلاش‌های انجام شده جهت برهم زدن امنیت ونزوئلا ما اکنون شاهد آن هستیم که انقلاب بولیواری ونزوئلا به رهبری فعلی «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور قانونی این کشور از حمایت گسترده کشورهای منطقه و مردم ونزوئلا برخوردار است.

به گزارش فارس، در چند ماه گذشته پس از وقوع آشوب‌های متعدد در ونزوئلا و مشکل اخیر آرژانتین بر سر پرونده صندوق کرکس حمایت‌های بی‌شمار کشورهای این منطقه از دولت و ملت این 2 کشور امری چشمگیر و خیره‌کننده بود که بیش از پیش اتحاد منطقه‌ای آمریکای لاتین را به رخ جهانیان کشید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول