اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

درخواست رئیس جمهور ونزوئلا از اینترپل

دستگیری عوامل طرح ترور در ونزوئلا

مقامات ونزوئلایی حکم بازداشت مظنونان خارج از کشور را صادر و از اینترپل درخواست کمک کردند.

دستگیری عوامل طرح ترور در ونزوئلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور ونزوئلا گفت: دولت با ایستادگی و همراهی با مسئولان، اسناد مربوط به حضور «دیگو آریا»، «پدرو بورلی» و «ریکاردو کوزلینگ» را در توطئه‌ای برای ترور رئیس جمهور جمع‌آوری می‌کند.

«مادورو بیان کرد: اسنادی برای بازداشت افراد مرتبط با طرح ترور جمع‌آوری شده که در شناسایی و دستگیری این مظنونان از طریق پلیس اینترپل درخواست همکاری می‌کنیم.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: چندی پیش خورخه رودریگز از مسئولان ارشد حزب متحد سوسیالیست ونزوئلا در مراسم سخنرانی اجلاس ادواری این حزب در کاراکاس از طرح ترور «مادورو» و انجام کودتای نظامی در ونزوئلا پرده برداشته بود.

«مادورو» در آخر سخنان خود به حفظ وحدت و آرامش در ونزوئلا تأکید و بیان کرد: عدالت و نیکوکاری منجر به صلح پایدار می‌شود و صلح ملی، صلح اجتماعی را ایجاد می‌کند.

مقامات ونزوئلا عقیده دارند پشت پرده تلاش برای ترور «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا آمریکا قرار دارد. مقامات بلندپایه ونزوئلایی در تحقیقات دستگاههای امنیتی، یک طرح ترور و کودتا علیه«مادورو» را کشف کرده‌اند که مقامات بلندپایه وزارت امور خارجه آمریکا در آن دخیل بوده‌اند. وزیر امور خارجه ونزوئلا این تلاشهای آمریکا را محکوم و آن را اقدامی در نقض قوانین بین‌المللی توصیف کرد.

سوسیالیست‌های طرفدار دولت «مادورو» می‌گویند مطالب مطرح درباره طرح آمریکا برای اقدامات خشونت‌آمیز علیه دولت ونزوئلا، مبتنی بر واقعیتها است.

«رافائل اوزکاتیگیو» از فعالان سوسیالیست ونزوئلا در این باره گفته است: شواهد و مدارک زیادی وجود دارد دال بر اینکه مخالفان برای اجرای طرح کودتا علیه دولت یا ترور «مادورو» تلاش می‌کنند. آنها در گذشته نیز همین کار را امتحان کردند. سیاستهای آمریکا دموکراتیک نیست بلکه سیاستهای فاشیستی علیه ونزوئلا است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول