اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افشای همکاری کانادا با اپوزیسیون ونزوئلا

روزنامه‌نگار و فعال سیاسی ونزوئلایی از شرکت و همکاری سفارت کانادا در روند آشوب‌ها و اقدامات ضد‌دولتی اپوزیسیون در این کشور خبر داد.

افشای همکاری کانادا با اپوزیسیون ونزوئلا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «خوزه ویسنته رانخل» روزنامه‌نگار فعال سیاسی ونزوئلایی با ‌توجه به تحقیقات انجام شده طی یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که سفارت کانادا از طریق عملیات جاسوسی در درگیری‌های ضد دولتی اخیر ونزوئلا دخالت داشته است.

وی در ادامه افزود که سفارت کانادا با وارد کردن اعضای یک باند جاسوسی بین‌المللی به ونزوئلا سعی در پیشبرد روند آشوب‌ها و ناامنی‌های این کشور دارد.

خبرگزاری «ای وی ان» در این خصوص نوشت: «رانخل» که تا‌کنون از افشای هیچ نکته‌ای در این خصوص خودداری نکرده است، در رابطه با عملکرد سفارت کانادا اعلام کرد: تا‌کنون حدود 30 نفر از این طریق وارد ونزوئلا شدند که شرایط زندگی آن‌ها نیز پس از ورود به کشور به‌ وسیله شرکت‌های بزرگ ونزوئلایی که تحت رهبری اپوزیسیون می‌باشند فراهم شده است.

سازمان‌های امنیتی ونزوئلا چندین بار از اقدامات فتنه‌انگیز سفارت کانادا در این کشور آمریکای جنوبی خبر  داده‌اند که هدف آن نیز سرنگونی دولت قانونی این کشور گزارش شده است.

به گزارش فارس، «خوزه ویسنته رانخل» روزنامه‌نگار معروف حزب چپ‌گرای ونزوئلایی می‌باشد که از دهه 60 تا 80 قرن بیستم در زمره فعالان سیاسی این کشور قرار دارد، وی پس از شکست در 2 دور از انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا عاقبت در سمت معاون اول «هوگو چاوز» رئیس جمهور سابق این کشور از سال 2002 تا 2007 مشغول به کار بوده است.

«رانخل» هم ‌اکنون در حال فعالیت در بخش‌های مختلف سیاسی کشور بوده و مسائل گوناگونی را در این خصوص مورد تحلیل قرار می‌دهد.

ونزوئلا از 14 فوریه سال گذشته شاهد تنش‌های زیادی علیه دولت «مادورو» بوده است که تا‌کنون به کمک مردم و ارتش این کشور توانسته به‌ خوبی بر آن‌ها غلبه کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول